Followers

Thursday, January 7, 2010

mak after half year



diam x diam ...dh lebih setengah tahun mak meninggalkan kami....mak meninggal on 3 July 2009. lately rasa rindu bermain di hati n minda....especially after sume dugaan2 berat yg datang....kgd2 pikir2 seolah mcm kena sumpahan pun ada....setiap mlm jumaat aku akan cuba sedaya upaya baca yasin n hadiahkan pada dia...walaupun kdg2 baca sambil riba iqram yg meraung xmau dok srg2. sebab aku rasa x byk bakti yg sempat aku taburkan utk dia sepanjang hidup dia..dr form 1 aku dh duduk hostel...pastu membawa sampai msk IPT then kawin ..aku semakin jauh n jauh dr dia...sekurang2nya akan kucuba sebyk mungkin sedekahkan apa2 utk dia di alam sana...
semoga Allah mengampunkan dosa2 mak n tempatkan dia dikalangan org2 yg Kau kasihi..amin...
Ayah...terlalu sukar utk diluahkan perasaan yg kami rasa lepas mak tiada...hendak diluah risau dia terasa atau kecik hati...ayah lebih byk masa dihabiskan dgn familynya yg lg 1...blk ke rumah seolah mcm tetamu saja...kdg2 rasa kehadiran ayah hanya sebagai syarat...may be ayah lebih gembira n bahagia bersama lg 1 family...penah juga aku luahkan tp ayah menafikan...xnkla ckp byk kami diamkan saja....keluarga disana nampak bertambah erat n bahagia. kami plak semakin rapat hubungan antara our siblings ja la .

6 comments:

iEtaFAkyR@ said...

sedih!! al-fatihah utk arwah yer hanim...

sengetminda said...

al-fatihah utk arwah bonda..... hanim, mgkn kenangan yg ada buat dia tak betah dok kat umah, mgkn rasa sunyi kehilangan part of his life buat dia cuba untuk hilangkan rasa sunyi tu. kita tak tau apa ada dlm hati dia...........

Naddiea said...

banyakkan doa ye nim...aku pun tumpang sedih...

fham5579 said...

ieta..tqvm
shera...mmg dia ada ckp yg kalau blk umah dia rasa sayu...dia lagila kehilangan adik n isteri dlm waktu yg terdekat...dua2 org tu kekuatan dia dia kata..skrg dia dh xdk semangat nk wat apa2...tp kami anak2 sebelah sini masih perlukan dia gakkan...xtau la nk kata...sensitif hati org tua2 ni...
pap...tqvm

AZALINA ABDU RAHAMAN said...

sedey la wei...aku bkn blh baca entry sedey2 ni buat aku nak nangis..tera tgk tv pun leh nangis. sorry to ask or rasa mcm menyibuk tp nak tau jugak. ayah hang kawin lagi ka?

fham5579 said...

eza, FYI ayah aku mmg dh kwn 2 lama dh..since aku x lahir g..kira anak 1st dia yg mak tu tua dr aku la.
this is one of the reason mak aku memendam rasa kemurungan buat dia xdk semangat nk lawan segala penyakit dia..sampai sudah dia xleh terima...x penah jumpa..kami anak2 adala jumpa