Followers

Friday, February 12, 2010

Iqram turns 5 month old.




on 10th Feb aritu Iqram turns 5 month old dh....budak dedebob yg sgt manja. latest berat xtau psl appointment 4 bln dia terpostponed...tp aku dh x larat dukung dia...(kalau hubby ada mesti aku serah kt dia.)..actually on the date yg depa bg dia demam so aku ni pikiaq kalau demam ada injection ka apa xleh gk kan selalu depa akan srh mai next week nya so aku decide sendiri la bw next week ja....pi2 depa kata dh lepas date xleh dh kena amik appointment baru lak dh...la ni depa ada sistem dh...depa hatkan pd yg dh ada appoinment ja...cisss...dh la last 2 week aku dh inform boss nk bw anak pi clinic..pastu email postponed..pastu this week bgtau lagi...xkn next week lagi sekali..mesti boss aku pn pelik..keja pi clinic ja dia ni (dh la dia x penah ada anak, dia kan tau pa). at last aku kata bg lg 2 mggu la...pastu dia pn msk pi jumpa staff nurse...staff nurse kata la ceni ja la since appointment 4 bln ni pn lg brp hr ja dia dh nk msk 5 bln so combine ja sekali ngan 6 bln..lgpn 4 bln ni xdk injection dia kata..injection 5 & 6 bln bg sekali...aku tnya xpa ka sekali dia kata boleh...so okla..senang skit xyh aku nk mai 3-4 kali...
Iqram ni anak mummy sungguh...kalau dia reyau dia nak mummy ja...time ptg kan opah dia kata dia dh xmau botol okay..dia getting ready waiting for mummy to breastfeed him...kalau aku lambat skit dia mula mencari n sapa dukung dia jd mangsa la dia cari..sian anak mummy tu...adoi pening gk pala memikir camna la pasni kalau aku kena outsttn ka apa...sian kt dia....walau susu aku dh makin kurang n dia mmg x kenyang pn tp dia still demand tolak2 botol tu kalau mummy ada..mcm tau ja...at last dok meragam psl x kenyang....dh lapaq sgt hisap gkla botol. 2-3 mlm dh jd camni....sah la kot susu dh kurang...dia x kenyang.... tp kan nape erk dia minum susu x byk? 2-3oz ja tu pun kdg x habis...ke sebab bb bf mmg x minum byk...compare to his abg...mmg kuat minum susu...
so layan la pic si bulat ini at 5month old....with abg juga yg sgt suka menyakat adik tp kalau x jumpa adik tau plak teringat and nk syg ja semedang.

2 comments:

d u r a said...

debob betoi iqram neh..geyamm.geyamm..

anak aku si Emir tu tak debob..x mcm kaka dia dulu masa baby..debob

tapi betul la, abang or kakak suka buli adik baby. tapi bila adik takdak asyik dok tanya aje.
adik pulak dok tengok aja gelagat kaka buat macam2 bagi adik gelak..sweet..

fham5579 said...

sebenarnya aku rasa dia x la debob sgt cuma tang katam2 tu nmpk debob...dia besa2 ja..tp aku mengah gkla dukung dia...dlm keadaan camni sama kan...hehehe
weh..sj pun depa suka buli..la ni lagi sakan dia buli..dia cubit pipi adik sekuat hati...kdg2 mai terkam ja adik dok landing elok2...dh jatuh atas adik tu..melalak la kwn tu ...hmm adik mmg suka kakak or abg depa kan...