Followers

Monday, July 25, 2011

projek hang kebun...


hahaha...gila kami mai dah..ritu aku g ronda nursery dgn boss aku merangkap sahabat baik cik shaheraliza kita...kikiki...mula2 kami dok tinjau la material utk projek landscaping opis pastu mula kami merapu nk bertani dan berkebun plak dh...
taraaa aku sudah beli sekampit tanah n sepasu plastik..murah ja x sampai rm10 dua2 tu....aku nk tanam serai yg aku cilok kt homestay masa p johor ritu..kakaka...aku cilok tp aku rasa halal sebab dia ada tulis selagi stok masih ada semua makanan yg ada kt umah tu adalah halal...so halal kan..x tahan wooo tgk kegemukan pokok serai dia...mmg besaq2..maka abg ipaq aku la operasi mencantas...loqlaq no kami...bkn kami amik semua la..amik skit ja...hahaha...
wei nk tau x boss aku yg srg ni lagi best...mau tanam pokok xmau2 punya...dia mau buat ladang tomato di tgh kl ni....hihihi....siap beli benih tomato tanah n pasu 4 segi dia tu...kalau menyubur izinkan saya menuai sekali yer boss...makan tomato cbyk2 elok kan...
ok aku pun tanam la serai gemuk aku tu....hihihi syok tgk dia dh tumbuh anak2 dia tu..ciwi laaa dok tgk hari2,....syok2....semoga menyubur seraiku boleh aku jd tokey serai pasni....hahahaha....boss aku plak jd tokey tomato...kikiki....
mari kita bertani!

3 comments:

K Wa said...

Baguih...dulu kan dh ada pengalaman tanam jagung belakang hostel..kekekke

SM79 said...

best2 tanam menanam ni.. sebut psai cilok... mak ayah km besa la amik pokok kari dr sek kita ygt umbuh meliar... blik tanam kt rumah smp la dok ada hanim....

kakwa : mmg best terkenang psai pokok jagung kita tu noh....

iEtaFAkyR@ said...

huhuhuu... aku pun kena kebun dlm pasu pasni. tanah kebun sekangkang kera dh jd simen. harus curi semangat kamu hanim!!