Followers

Tuesday, February 21, 2012

dah sampai masa kena mandi bunga kot

aku tension, geram, sakit jiwa semua dok ada....aku accident pagi ni....actually baru ja beberapa bulan lepas aku kena langgar belakang oleh sebuah teksi yg x semena2 nya mai dok langgar aku yg sedang berhenti untuk memberi laluan pada kereta lain. simpang nak keluaq dari petrol station. dia kata brake x makan...gerammmmm...
tetiba pagi ni on the way nk masuk simpang sek irfan tu ada line kuning. depan skit traffic light. bila keta dh byk berenti kt traffic light keta belakng berenti la sebelum line kuning utk beri laluan kt aku kan..aku pn masuk la. tetiba dtg 1 motor pang langgar keta aku...bongok!!! aku mana nak nampak dia kan lindung keta2 2 line yg berenti tu...& tu line kuning pun kan .....kuat sebab dia laju. sib baik la depa 2 laki bini xdk pa...tp aku nmpk motor dia mcm teruk.org tlg angkat letak tepi.keta aku blh jalan lagi.kemek la sebelah pintu n tepi dkt tayar tu.side mirror pecah patah habis la...sebelah irfan lak tu.mula dia ok pastu agaknya dia mcm takut dia start reyau pdhal dia x kena apa...panik kot...dh la kawan ada trip tgh excited gila nk smpai sek.
aku ni lgsg la xtau pa nk buat nk kata apa. dgn nk call en suami nya credit expired la pulak kan....dok ingat nk top up la bila sampai opis satg. segan la aku nk pinjm hp budak tu. aku amik no hp n no motor dia ja la. pastu aku serahkan pd en suami la handle.
wei mcm2 la dugaan dok mai utk aku. rasa mcm aku ni seorg yg pemalang ja....sungguh dh kot ada org kata aku kena mandi bunga. lepas satu2 bala....Ya ALLAH....speechless dah la.

7 comments:

SM79 said...

hanim.. bab2 mandi bunga tolak tepi.... takut nanti terpesong plak klu percaya benda2 tu.... anggap ni dugaan yg Allah bg kt kita... malang mmg x berbau... kita x undang pun dia akan mai x kira masa... sabaq bnyk2.. istiqfar bnyk2.. moga2 Allah permudahkan segalanya....

km penah kena langgar dr belakang kt roundabout... adik tu igt km nk jalan dia trus laji.. mana blh kan... keta mai laju kot mana km blh mencelah... mula2 bengang jg...tp sbb adik tu ckp elok2 dgn kami..km trus x jd marah... dia bawa km p bengkel pebaik la2 tu dan trus dia bayaq, syukur sgt... bumper km lekang terkulai atas jalan...

fham5579 said...

tu la sue....bdk tu pn ckp baik dgn kami tp dia tnya la mcmana ni kak..kami xtau nk kata pa. km kata kita report la dlu gumana kan tgk...dh la dgn motor. kalau kami salah kena kluaq duit plak sue...adoi....dh la gawat nih

aku eta said...

kalau dah buntu and kusut macam2 terpikiaq kat dalam kepala...betoi kata sue...tolak tepi cerita nak mandi bunga....aku tau hang kuat....solat hajat...solat taubat...insyaAllah...

fham5579 said...

thanks eta

iEtaFAkyR@ said...

ya hanim. mandi bunga nk naik seri pengantin weh! hahahaha... jgn dok merapu la, doa doa n terus doa. insyaAllah ada jalan dariNya nnt. amin

Diamilikku said...

lisa surihani boleh la mandi bungan nak penaik seri kawin ngan yusri..hang dah kawin nih aku rasa mandi shower ja lah...hahahahahahha...pi amik wudhu' solat n baca quran banyak2 sikit..cara tu ja kita nak dekatkan diri ngan Allah

Naddiea said...

hanim,jgn ckp pasal malang x malang ni..semua tu dugaan ALLAH pada kita..kalau dok rasa malang sampai bila2 pun kita rasa malang..dekatkan diri dengan ALLAH lebih lagi la okeh..insyaallah semua benda2 negatif tu akan pi jauh...