Followers

Friday, December 7, 2007

Salam....

hmmm....my 1st post la ni...actually lately i felt so bored in the office with not much work to do...then my friend nadia asyik je dok promote her blog so i decided to create one for me to hilangkan rasa bosan dan meluah rasa maklumla aku ni actually sentimental type gak....hehehe...suka melayan perasaan....
nak cita psl diri sndiri ka hah?aku ni an ordinary person sj....sederhana in everything i guess...x terlalu over dan x juga terlalu low sgt rasanya...sejak form 1 aku dh kena dok hostel even aku meraung bagai nak gila tiap2 hr aku tetap kena stay...ayah buat xtau je...tp at the end aku realize yg best sgt dok hostel ... i become stronger, independent and more disiplin terhadap kehidupan kalau aku nk bandingkan ngan adik2 yg dr kecik sampai besaq dok umah ngan mak depa not really good la to manage their life....hmmm....thanks ayah...habis spm aku dpt msk UiTM....sekali ni aku lebih kuat skit psl dh 5 thn dok hostel tp kali ni rasa jauh pulak sgt ngan parents....aku dpt campus Sri Iskandar kt Perak Tengah....xla jauh sgt actually tp perasaan sedih tetap ada...aku dpt course Building...actually nk architect tp bolela building pn....lebih krg gk la....tgh2 antara engineer & arkitek...kami belajar basic of both bidang....construction. aku ni jenis yg x suka teori & kena baca buku ja...aku suka ada aktiviti luar skit kalau tidak aku mesti tido ja dlm class so course ni kira ok la ngan aku....msk ja UiTM dlm beberapa bln aku dpt offer to buat matric science kt UKM...punyala happy my ayah....cepat2 dia jemput aku kt UiTM sebab dia nak aku msk UKM....pdhal aku ni dh meraung2 dlm hati xmau...aku ikut gak blk sebab xmau kecewakan dia...dh bw blk semua brg....byk gk jumpa senior minta nasihat....mula tu aku pasrah ja...at last aku bgtau gak ayah yg aku xmau & x minat science2 ni....dhla jauh nun kt kampus kt jengka ka something like that la tp ulu la....dok dlm hutan aku rasa..that time member baik aku minie pun dpt jugak & dia pun xmau pi....at first ayah marah & mcm frust sgt sebab aku xmau, bila uncle hasnan (masa tu dia YB) advise dia yg UiTM pun bagus and bla2, at last dia akur even aku rasa ada skit kekecewaan dlm hati dia.....maka angkutla blk brg2 blk ke perak...ye!!!!....
life kt Uitm masa tu x la best sgt....kwn2 kt UiTM masa tu xtau nk hargai erti 'friendship'.lebih mementingkan perasaan sendiri...nk kata x matured dh pn berumur masing2....that's why sampai skrg aku still keep in touch ngan kwn2 baik aku masa sekolah ja...of course my RUKUN friend....love u olsss....
masa kt UiTM ni la start dh putik2 rasa nk bcinta tu dtg.....heheheh...mula sekali aku minat ngan srg senior aku...nama dia 'Nik', minat2 camtula tp x penah pn meluah rasa tp dia mcm tau ja aku admire kt dia. x penah la declare apa2....tp pantang nmpk dia, syok x sangga....time mkn dok la tggu kt tingkap psl nk tgk dia...kalau tersekali pi mkn tu alamat x reti makanla aku...kakaka....poyo ja kalau ingat. eh sebelum tu aku ada minat sgt ngan srg mamat ni since aku kt asma lg tp dia ni pakwe org....dia mcm nk respond gk tp mcm berbelah bg ja..xtaula...at last dia kawin gk ngan awek dia tu...jodoh...xpala....aku redha...frust jugala sat...hihihi...poyo!pastu ada srg mamat yg admire kt aku from difference course la....actually aku suka gak dia coz he & his character tu cute tp rasa cinta tu x mai kot....we're just friend till habis study..adala date 1-2 kali tu pn malu gila dia tu....malu tu yg aku suka kot....sampai lalu sebelah pompuan pn tunduk ja....masa part 3 kami kena dok luaq...(rumah sewa)...kami dokla 6 org satu umah, berjiran ngan student USM kampus tronoh (engineering sj kt situ that time)....hehehe...tetiba ada lak srg mamat minat gk kt aku....wahhhh...tp mcm bdk td gk...aku suka tp x dtg rasa cinta gk..siannn....ade gak date tp mcm biasala aku ni blh kira la brp kali....dia selalu mai kt depan pagar sembang....lgpun student masa tu mana ada duit sgt nk blanja awek...kakakak....penah gk tserempak ngan mamat yg 1st td at the same time sampai dia merajuk...even aku xdk rasa cinta kt dia tp bila dia merajuk aku x senang duduk gk...aku pi cr gk dia pujuk tp member teman la....tp kan depa 2 ni sabar sungguh ngan aku even aku x penah bg jawapan yg pasti dorang still nk tggu....that's why aku suka kot kt depa...tp xleh cinta nk wat gumana.....sampaila masa masuk part 5, semester ni kami kena wat practical training....aku terjumpa la Mr Right aku kot..1st jumpa dia aku x suka sgt2 kt dia...psl dia rambut panjang & x hensem sgt...ok2 ja...hahahah...tp aku bg gk phone no psl masa tu aku x kwn ngan sapa2 sj nk melepaskan boring....setelah lama dia ayat2 aku tetiba aku ter falling in love ngan dia...haaa masa ni la penangan cinta tu mai...apa sj dia wat kt aku aku can accept....byk sgt dugaan tp aku nak gak dia...itula dinamakan jodoh kan...he's my hubby & my son's dad now....love u dear.....nanti cite lg erk....

No comments: