Followers

Thursday, January 8, 2009

mengorak langkah





hahaha...mcm yer2 ja bunyik tajuk nya...aku beli sports shoes after dh berpuluh tahun i didn't owned any and tidak ber menyeportkan diri....rasa2 nya sejak meninggalkan zaman2 sekolah la..lama kan...skrg ni sebab kegemukan semakin menjadi2 so barulah tergerak hati nk mengorak langkah utk memulakan exercise yg sepatutnya kena amal punnn kan...so first step...ni hubby aku nyer hal gakla...every tuesday mmg dia akan main badminton ngan boss aku kt bukit kiara..so after work that day dia pi kedai sports dia tu la nak tukaq tali raket dia ka apa xtau..blk umah dh maghrib dia bgtau kasut murah la kt kedai tu jomla beli...aku pun pi la..idak la murah mana pun kalau nk ikut range sports shoes tuu..sj dia..pastu aku ingat mmg nk beli hat cokia2 sudah la murah cukupla psl buatnya aku ni bkn nk pakai sgt...tp dh nama pi ngan dia kan mana leh beli hat cokia..gerammmm aku...at last amik gak Yonex...mcm terror main badminton sgt je nampak gayanya..segan gak aku...dia dok racun fikiran aku...sedap pakai la, leh wat joggingla, tahan lama la..meluat aku....
so that day aku mainla jugak secara main2...actually aku leh la pukul2 shuttle cock tu tp rules badminton aku mmg xtau pun...mula2 main ngan irfan pastu mainla secara lebih serius beregu ngan hubby.....hish mmg kalah la...kakaka....tp berpeluh tu la yg penting. bakar gak la lemak aku even skit...si irfan dilayan oleh geng2 court lain ngan jayanya.dia the only kid yg ada so menjadi perhatian la..mostly chinese yg main kt court tu...sampai srg uncle tu maila siap amik2 gambaq dia...yg dia ngan sportingnya pose...ada srg chinese man tu usaha dr hujung mai kt aku.. it is ur son? yar ...how old is he? 2++/....waaa.. so impress...psl dia kata susah bdk besar tu nak stay there and play badminton ngan minatnya...hahaha...anak aku tu mmg suka sport2 ni...nk wat cemana...advance la skit,....dia dh pandai pukul dah.

1 comment:

SM79 said...

semangat membara nmpk.... hehheheh buat betoi2... jgn kasut dok jd hiasan ja lam kotak....