Followers

Wednesday, March 4, 2009

mabukku....

ya ampun apa nk jadi dgn aku ni..tahap kesabaran sgt tipis facing morning sickness ( actually lebih kpd evening to night sickness)..pagi mcm ok gi...alhamdulillah aku boleh pi keja and wat keja aku dlm keadaan ok cuma ada skit slow la progress...lembab skitla otak and pergerakan...psl dok jd rasa bermalas malasan nih, bykla kertas2 menimbun atas meja x msk file...bila time blk keja mula aku nk selubung diri aku ngan selimut mcm org demam...dok dlm bilik no fan okay!...sejuk ja....pastu aku akan rasa lemah and lenguh/sengal satu badan mcm org demam yg x larat tu, perut plak rasa mcm kembong x selesa sgt, kalau lmbat skit makan lagila parah...pastu mengah mcm org peknen 7 bulan gayanya sampai dok pikiaq btui ka kiraan period aku tu...ntah2 mmg dh lebih....khayalanku ...aduyai...bila dh selalu sgt camtu aku rasa nk meraung ja psl aku mmg susah nk sakit and aku x suka dok tidoq ja...kdg2 sian tgk hubby blk keja penat nk kena kemas umah and urus irfan lagik...perasaan tu makin menghimpit sampai aku rasa nk reyau gak. xleh ka skip mabuk ni coih ja kluaq baby? huhuhu...
adakah aku ni xdk kesabaran? ka aku ni x reti ka nk bersyukur dgn apa yg Tuhan tgh nk bagi kt aku ni...sabar n korban la skit...lawan perasaan yg x best tu....dok diam2 terima seadanya....pdhal ini yg aku nanti2kan selama ni...nk zuriat lagik...
kdg2 dok jeles tgk org anak 2-3 dah...ni tuhan dh bagi dok merungut plak..apa nk jadi ngan aku ni.
so sesapa yg melawat n terbaca entry ni tlgla motivate skit aku ni...bgla kata2 semangat supaya aku lebih cekal n relax menghadapi saat2 kemabukan ku ini....
Ya Allah sesungguhnya hambaMu ini sedang lemah menghadapi dugaanMu ....kuatkan semangat dan keimananku ini...selamatkan dan peliharalah zuriat didalam kandunganku ini sehingga aku selamat melahirkan nya dgn dipermudahkan segala urusan dgn izinMu....aminnn

3 comments:

TiNiE said...

nim...wat biasa jer nim..toksah pkiaq sgt..mmgla kaktinie leh ckp jer yg menanggungnyer hampa kan...tula, kaktinie masa peknen alhamdulillah takdak loya teruk...kakzamie ya, dia masa peknen dari stat sampai deliver, kaktinie dok bagi smgt jerla kat dia..soh dia takyah pkiaq, bz kan diri..pehtu think positive insya-Allah kurang la mabuk/loya tu...

Diamilikku said...

betul tu..hang kena lawan..aku pun skrg tipu ahh kalau aku kata aku tak rasa mcm hanga..tapi bila aku rasa mcm angin kembung ja perut..cepat2 aku bancuh milo panas makan ngan biskut 4 segi cap ping pong tuh..kalau aku rasa sejuk2 semacam..cepat2 aku pakai stokin sweater sumer..pastu aku duk buat2 bizi layan alesha...cuma kalau time mata aku ngantuk nak tidoq kul 9 lebih tuh aku tak leh wat apa...kadang2 kul 2, 3 pagi aku lapaq...rasa sebu senak semacam ja...tapi aku lawan....and of course la mizan banyak bantu aku....

fham5579 said...

sone...insyaallah aku akan lawan...mmg kena byk main ngan emosi n psiko kan...
k.tinie...ya ka 4 pat tu x mabuk..syokya..kalau gutu 10 xpa..hihihi....tu la kan kena motivate diri sendiri pastu kena bersyukur ada org sampai deliver mabuk...dlu pn 1st trimester ja mabuk pastu semakin ok cuma letih mengah jaa
anyway thanks for the advise kay..bkn pa nk kata2 semangat ja utk lebih bersemangat...heeeeee