Followers

Tuesday, April 14, 2009

hati seorang ibu....

semalam or kemarin ...sepanjang hari aku rasa sakit pinggang and bwh ari2 ni...pas blk keja hubby pun tlgla kemas umah sementara aku nk baring and rest dlu sbb risau gak sakit2 camni..mcm2 aku pikiaq...pasalpa..aktif sgt ka aku or gegaran bila naik motor..aku sapu ja minyak angin skit2...baring jap kurang la skit...
pas maghrib papa and irfan went to Stadium Bolasepak...nk tgk acu dash game..kl lwn apa aku pn x tnya...so aku stay and rest sj kt umah...on the way blk hubby call tnya nk makan apa dia nak beli...then aku ckp aku x lalu, beli ja la kt dia..dia beli nasi 2, sup campur, daging + ayam goreng kunyit...normally kami kalau beli nasi amik 2.5 la...tp sebab aku xmau...so dia amik 2...hubby srh aku mkn gk skit share ngan irfan..lgpn irfan bkn leh habis. dh tgk makanan tu teringin plak..aku pun amikla nasi irfan separuh letak dlm pinggan aku...punyala mengamuk bila aku amik nasi dia...siap menangis2...tetiba aku rasa tersentuh sesangat dgn tindakan dia tu... slowly aku baring ja blk kt sofa...pas dia dh reda, dia plak dok panggil2 aku...mummy2..nk tunjuk sotong dlm sup tu...panggil byk kali aku x menyahut...aku biarkan saja...kecik ati sgt masa tu...tp dlm hati ada gak terfikir bkn dia reti pa lagi....walau aku x menyahut hati aku tetap rasa kesian sbb x layan dia...at last aku crying....trus jugak teringat mak...mcm ni la mak rasa kan kalau anak2 wat apa2 even benda tu hanya hal yg kecik. bila dia tgk aku menangis dia pelan2 berdiri atas kepala aku...duduk diam x ckp apa2..hubby lak sound dia..cepat pujuk mummy...mummy dh nangis dah....slowly dia dekati aku and ckp ' sorry eh'....luluh jantung mummy dgr anak sebesar itu seakan memahami keadaan...trus aku peluk dia...pastu dia ckp irfan suap mummy eh...kite mkn sama2...dia siapla sendukkan nasi dia msk dlm pinggan aku...and at lastnya dia suruh aku suap dia....
hahahaha...adakah aku terlalu sensitif? or disebabkan keadaan aku yg tgh pregnant ni aku jd sensitif sgt sampai camtu....

4 comments:

Naddiea said...

hanim,sedih pulak aku baca citer hang neh.anyway,ibu mengandung memang sangat sensitif.tambah2 bile anak2 buat perangai.aku pun penah jadi cam hang.sedih kan..huhuh

fham5579 said...

tu arr pap...sensitif giless..sedih giless rasa time tu...sib baik dia pandai pujuk aku blk...plak tu dia skrg very close to his dad wat aku jeles sgt...

SM79 said...

mmg pun dlm situasi kita ni hanim... perkara kecik pun kita akan terasan... km plak terasa sgt bila syamim dh mula sgt close ngan abah dia...

Baby Lyana said...

hanim.. kak shaf rasa la...cam preggy anak pompuan jer..sebab sangat sensitif..masa akak dulu preggy..kalau terasa sket, dan-dan tu meleleh...benda kecik pun nangis gila-gila..

apa2pun, take care ya!