Followers

Monday, August 24, 2009

duhai anakku

arini msk ari ke 3 kita berpuasa dan Alhamdulillah aku berjaya mengerjakannya. selagi termampu buatla kan lgpn memikirkan aku hanya totally bed rest xdk reason for do not fasting. sayang pun nk tggl posa ni. x rasa nikmat ramadhan..dh la aku ni kategori malas ganti posa gak. harap2 berjaya sampai a day before caeserean nnti..Insyaallah amin

lepas 2 hari berpeluang berbuka bersama hubby, irfan (walau x posa) and in laws family arini aku back to ward. sedih sgt saat nk berpisah ngan irfan td pg di saat dia masih tidur...as usual airmata tidak dpt aku bendung jatuh jua...

almost 2++ days at home aku mmg really spend time ngan dia and hubby and sekrg ni aku sgt sensitif kalau hubby marah kan dia..aku turut akan menangis kalau dia menangis2 mengadu dgn aku walhal sebelum ni aku mmg nk hubby tegas ngan dia sebab dia dh terlalu dimanjakan sampai aku takut irfan akan jd melampau dan x dpt ditegur lagi. tp disebabkan condition aku camni sensitif plak kalau tgk dia kena marah...tambahan skrg ni masanya byk di umah opah dan atok yg terlalu memanjakan dia...apa dia nak semua diberi. x penah marah walau dia buat salah..dh xleh di tegur ade je jwpn dr mulutnye yg makin petah berbicara. risau jugak aku melihat keadaan ni tp aku x berdaya pn nk buat apa2... as for now a really good care of him is the very much2 important for me coz me myself can't be around him. just berdoa sj.

td hubby antarkan juadah berbuka..ingatnya nk ajak dia stay berbuka dgn aku sekejap tp memandangkan pak guard pd mulanya x benarkan irfan msk due to H1N1 yg berleluasa skrg ni. Hubby bg alasan sekejap sj just nk antar makanan then he let irfan to be in...so berbukala aku srg2 sambil memandang luar tingkap. terasa nk nangis tp aku berjaya menahan dgn positif kan diri aku, at least aku dpt jumpa anakku walau sekejap...x dpt berbuka dgn hubby pn xpala.

Kalau dtg melawat aku irfan selalu akan minta aku suapkan dia nasi. blh dikatakan setiap kali dia dtg...kt umah dlm kemengahan aku masakkan sup favourite dia...2 kali mkn nasi dlm 1 hr..susah tu bg seorg yg bernama irfan...nk mkn skit pn susah. smlm aku cuba cari kekuatan utk bgtau dia yg aku terpaksa blk ke hsptl keesokkan harinya. 'irfan mummy kena blk hospital lagi esok' sambil tarik muka dia jwb ' ala....xnkla kwn mummy'....sedih sgt dgr jwpn dia mcm tu...aku tau dia happy bila aku ada around. what can i do ... terasa ujian utk aku berat bila melibatkan hal anak yg sgt aku syg tu....

Kdg2 aku ada juga terfikir yg aku terlalu hanya memikirkan irfan walhal what makes me need to be here is also for the sake of my baby too...bila hati gundah aku positifkan diri la dgn ini. x adil aku hnya fikir irfan sj. pdhal zuriat dlm kandungan ku ini juga anakku.

aku really hope this weekend i will be allow to go for homeleave again. masa prof round ward td dia ckp may be last this weekend.next week by my 36week dh xleh...itupn 50-50...harap2 aku blh la blk lagi psl what makes me scared most right now is they're getting strict to the visitors due to H1N1..no children below 12 yo allowed to be in ward.

5 comments:

Naddiea said...

alahai kesiannya hang hanim.takpa la hanim x lama mana pun lagi.nanti esok2 bila hang dh bersalin bole la berkumpul satu kelurga balik.lebih manis sbb ada baby baru.insyaallah semua akan ok.irfan tu jadi terlebih manja sebab dia nk perhatian.takpa la hanim.biaq dia manja2 dulu.esok bila adik dh keluaq perhatian semua org akan beralih ke adik pulak.take care dear..

Diamilikku said...

relax ahh hanim...at least hang dah tau tarikh hang akan melahirkan baby..raya semua dah boleh atuq..aku nih tak tau mcm mana lagi..duk sakit2..tapi tak bersalin pun lagi...setiap yang terjadi tu ada hikmahnya...irfan terlalu rindu kat hang tu..macam alesha jugak..tapi dah memang dia close ngan papa dia..so takdelah sangat nak melebih2 manja ngan aku..kengkadang bila bad mood je dia cari aku..so relax la sikit aku ni..

AZALINA ABDU RAHAMAN said...

anim jgn sedey2 na...aku ni w'pun ranggi manggi tapi bila baca blog hang aku rasa sebak pun ada...dah jadi ibu ni aku paham sgt perasaan hang...nak explain cmna la kat budak besaq irfan tu..dia tau hang sakit tp dia x tau sakit yg mcm mana..

sone dlm dok takut2 and sakit2 nak beranak tetap update blog dia psl makan...go sone go makan ja apa yg rasa sblm kena pantang..

fham5579 said...

thank u so much friends for the support...sambil dok type blog smlm sambil dok reyau..adik aku plak call wat video call nmpk aku reyau..aku jd tambah sedih..dok sat hubby aku lak message yg irfan reyau nk blk xmau tidoq umah opah dia...sib baik x bah ward ni...sudahnya td pagi bangun sok pala aku sakit...pas Dr check pkl 7 tu aku lena sampai 11.30 br bangun..barula lega skit sakit kepalaku

SM79 said...

ala.... sedihnya baca cerita hamp ni.. tu la namanya ujian kepada kita yg bergelak mak... hmp kena pikir kandungan hmp sama k... insyaallag irfan keluarga mertua hmp akan jd dia elok2... hmp ja kena tabah,... jgn pikir negative k... take care....