Followers

Monday, December 14, 2009

.....life bored....

right now i feel so sad....so sad...actually cam personal ja nk tulis kt blog ni tp mcm nk mencurah rasa jer...
dh hampir sbulan hubby start his bisnes after quit from his previous job..xnk mkn gaji dh katanya nk try bisnes sendiri...
sejak dia buka bisnes sendiri ni aku rasa sgt sunyi...life bored sgt2...pagi2 time dia antar n amik aku blk keja sj aku dpt jumpa dia..itupun sib baik aku x drive sendiri..kalu x x jumpala...anak2 lagila cuma time pagi ja...ptg pas amik aku, antar kt umah amik keta, aku g amik anak2...dia pi kedai blk.Irfan mlm2 lepak gk kt kedai ngan papa psl diakn anak papa...dia mana blh x dok ngan papa, mengamuk la kalau dia kol pastu papa x blk amik...actually blh ja kalau nk pi lepak di kedai tp sian kt iqram...he's too baby kan..baby kan nk tido ja..agak x sesuai la kalau nk lepak lama2 kt kedai...cuma kdg2 pas maghrib aku akan bw la dia pi kedai at least sampai pkl 9...just to make him know his papa well. everytime aku tgk dia n ingat papa mesti rasa sedih sgt sbb mesti dia xkn jd seclose abg irfan dgn papa...sbb irfan dr kecik byk spend time ngan papa lagi..dlu blk keja papa g minum mlm2 pn dia mesti ikut. tggl mummy kt umah. sian iqram...
mesti iqram akan jd anak mummy. nak2 plak dia breastfeeding longer than irfan.
mcmana ek nk biasakan diri dgn rutin baru yg aku rasa sgt memeritkan..skrg aku sendiri dh rasa yg 'duit xleh bagi kebahagiaan'..aku lebih suka dia mkn gaji, keja office hour ja and of course byk masa utk kami. weekend blh g jln2 bw anak2 having fun. la ni nk g jln2 kena tutup kedai n of course la baru lagi ni xleh nk tutup..aritu raya haji dh tutup 4 hr.
x sampai sebulan g aku dh rasa mcm ni, mcmana nk hadap lama2 lagi? warghhh...2-3 hr sekali hati aku mula meronta dgn kesunyian yg terlalu mencengkam ni. bila hubby minta pengertian aku, aku ok sat...pas 2-3 hr perasaan tu mai blk...

6 comments:

iEtaFAkyR@ said...

berat jugak bunyiknya...tapi hg sabaq la sat, sbb sesuatu yg baru mmg amik masa kita nak adapt...ni pulak bisnes, periuk nasi hampa sekeluarga, mmg la kena jaga skit. insyaallah bila dah stabil skit bleh la dia bahagi masa betoi2 utk family.yg penting hg redha, mesti hg tenang.

Naddiea said...

hanim,aku penah rasa apa yg hang rasa ni tp dulu la.hubby aku bukak bisness rite after graduate,lepas kawen dpt Hayyan still ngan bisnes.dlm 3 taun gak la laki aku pi mai pi mai wat bisness dia.tp bila aku pregnant harraz hubby berenti n carik keje tetap.aku siap sujud syukur weh.kurang2 kami stabil n masa tu byk leh spend.tp hanim rezeki masing2.mungkin la ni hang rasa sunyi nanti bila bisness dh maju n boleh hire staff mesti hang happy.

d u r a said...

aku pun kekadang boring gaks kalo hubby asyik ngan keje ja. lagi la aku pi keje drive sendiri amik anak sendiri. memang kesian kat anak quality time dgn ayah kurang.tapi takpa kita berkorban dulu, mana tau nanti semuanya akan jadi lebih baik insyaalah..

fham5579 said...

huk..huk...huk...baca advise hgpa ni pun rasa sebak...tp rasa lega skitla....cuba nk biasakan n positifkan diri ni...xtau la blh ka x...

SM79 said...

sabaq hanim.... hampa kena bersyukur... tu kan rezeki hamp sekeluarga... tahniah la dah ada bis sendiri...

K Wa said...

It's ok Hanim..berkorban utk keluarga..insyaallah..banyak pahala utk kita...aku igt tu ja..sebab aku pun dlm situasi "berkorban utk keluarga" jugak ni..tp mmg bukan la senang kan..kadang2 hati ni memberontak jugak..aku ni dok ja la rumah..en. hubby mmg sibuk hari2..weekend baru la keluar sat tgk dunia..pas tu dok la blk terperap dlm rumah dgn anak2..kdg2 boring ya amat..dugaan...mintak2 la hati kita ni kuat & ikhlas dlm apa yg kita sedang lakukan la ni kan..insyaallah..