Followers

Monday, October 26, 2009

dah abis pantang dah...







bila sampai ja day 44 there is a reason la for me to smile....walaupun byk sgt dugaan mendatang tidak henti sejak dr pertengahan thn ni sampai skrg...hmmm
day 44 aku jatuh ari sabtu..ari ahad in laws aku wat skit doa selamat sekali cukur jambul iqram. semua sedara mara sebelah hubby dtg.. FIL aku masak nasi beriani, ayam masak merah, rendang daging, dalca n jelatah. i'm happy for that. buat kecil kecilan jer..
cita psl Muhammad Nizharel Iqram ni...dia agak byk ragam kalau nk banding ngan his brother Muhammad Nizhareef Irfan. ada hari yg dia berjaga mlm...tp x la whole night..sejam 2 ja..irfan dak...dia kena jaundice...lama plak tu but nasib baikla reading dia x tinggi sampai kena masuk wad tu.irfan x kena lgsg kuning. badan dia jd ruam panas...sampai skrg aku cuma pakaikan dia medicated powder sj...irfan dlu rasanya xdk masalah kulit. dia kerap yak2....setiap kali salin diaper dia mesti yak..irfan dlu sari sekali ja dr lahir sampai besaq...mcm2 la ragam baby semua ada kt si adik ni...tu la may be Tuhan dh bg aku senang byk masa irfan so aku kena la tempuh semua ni masa adik plak..xpala aku redha. may be adik akan bw rahmat pd kami..Insyaallah.
Alhamdulillah aku fully breastfeeding Iqram sepanjang pantang...skrg aku tgh bottle feeding training dia but still using susu ibu...blom g bg susu tepung. irfan dr awal dh campur.sian tgk dia...dia x brp nk so aku kena tggu dia sampai betul2 lapar...itupun still terteleng2 carik...sian...x blh la dik..nnti mummy nk keja susah...

8 comments:

Diamilikku said...

syok no dah habih pantang..aku nih esok nih....duk sabaq ja...

Naddiea said...

yeay syoknya..lepas ni buleh berjalan bawak baby plak.

iEtaFAkyR@ said...

huuhuhu...selamats! tringat detik nak start pegang stereng rite after lepas pantang...wohohooo...cukur jambul anak hg ramai lelaki, kat umah mertua aku lak sume geng fomfuan... hiihhiii...

AZALINA ABDU RAHAMAN said...

hang pya jahitan operate cmna. ok dah ka. lps ni lasak la dgn dua hero..

dura said...

yeyeay dah habih pantang.di antara saat yg paling syok kan!
syok la dengaq citer hampa sume breastfeed baby. aku pulak t*t*k je cup * (sensored) tapi susu sikit T_T

fham5579 said...

sone...masa ni dh abis dh hg pn..syok kan>..

pap...tu la rasa nk sgt pi holiday kemana2...lama gila aku terperap...

ita, weh aku ada drive skit masa still dlm pantang..hehehe..syyy...skit ja.
hmmm ...cukur jambul tu wat sedara mara belah hubby aku ja...semua tu pak2 menakan dia la...

eza, alhamdulillah ok la eza...ritu ada gk skit x ok...cemas gila aku takut kena jahit blk pdhal mmg skit ja..pi klinik dr dressing skit...pastu aku sapu gel gamat healin tu ok dh la ni...legaaaa

dura, aku masa anak 1st pn x byk...kali ni alhamdulillah improve...hahaha...byk skit la...sekali pump leh dpt 4oz cam tu...boleh la kan...ada leh dpt byk g dr tu...

SM79 said...

sonoknya..... kami ni msih menunggu hari dan waktu.... mggu ni dh 39... bila lagi ni... setakat la blum ada pa2 tanda... masih kuat & sihat....

K Wa said...

Sedara mara belah Ieja ramai no lelaki..ni hg dh start keja blom? Anak lelaki ni lain no...aku dh nampak dh perbezaan dia..bab menyusu tu toksah kata la..habis kemek *..baru puas kenyang...huhuhh..

Dura, tak pa la..next baby usaha lg utk breastfeed lebih lama..kdg2 salah teknik menyebabkan bb minum x puas, susu keluar sikit & lama2 kering cen tu ja..