Followers

Monday, October 26, 2009

my youngest sis

day 36 of my confinement....MIL aku tetiba ajak blk kedah plak, dia nk support...hahaha walau serba salah psl aku ni still dlm pantang dok pi mai2 tp aku blk gk..kebetulan ayah nk buat 100hr bacaan yasin utk mak.
buat baca yasin ari sabtu pagi...next morning ahad tu km dok la berkumpul adik beradik breakfast yg dikelola oleh kakak sulong aku...dh dkt pkl 10 adik aku ni kalut la start motor nk p practical...msk keja pn pkl 10 besala dia lambat alwez. sempat g kami dok pekena dia...perli2 dia psl dia ni malas skit...dok sat ja hp akak aku bunyi..terkejut dgr dia jerit accident! rupanya adik aku accident kt kg sungai...bergegas la hubby, kakak and adik ipaq aku pi...sampai2 ja tempat kejadian kak aku dh jerit tgk motor dia yg mmg teruk...motor dia masuk bwh keta bmw yg langgar dia tu, dia lak tercampak naik atas bonet.masa depa sampai, adik aku dh dibawa ke hospital...
kami yg kt umah pikiaq mcm2 dh..dgr plak patah...paha, betis patah...buku lali dia retak...berlinang airmata kami adik beradik mengenang nasib dia...dh la dia pompuan.harap2 xla serius sgt..aku plak sampai x terkata apa dh...belum habis kah dugaan Mu untukku wahai Tuhan...dh la dlm pantang and aku xleh nk membantu apa sgt pn...kakak aku la dok urus semua kt hospital..ayah plak sampai kelai2 ngan doktor pasal depa lambat amik action...bygkan pagi dia accident pkl 2pagi br operation masuk besi semua...tggu OT available ka doctor available ka xtau...yg jd mangsa abang aku la psl dia kan keja hsptal so ayah dok pressure dia la...kesian gk..ayah dlm keadaan pressure gk ngan mcm2 berlaku, abg aku plak jd mangsa kena marah...abag aku tu dh la br habis keja mlm tu..dia keja bhgn kecemasan lagi...tau ja la penat camna.kena lak push ngan ayah.
YA ALLAH aku terima segala dugaan yg Kau beri padaku....tapi aku mohon padaMu berilah cahaya dlm hidupku selepas segalanya ini...aminnn

No comments: