Followers

Saturday, October 10, 2009

my baby...right after delivery

Pas operation settled..aku n bb diantar blk ke wad. normally 1st night nurse yg akan jaga bb so bb akan di tempatkan dlm blk bb...tp since family aku ada so hubby amik dia dlu utk bg depa tgk. ayah, adik2 aku sempatla tgk dia...pas depa beransur, nurse mai amik blk bb. sempatla jam pas dia dilahirkan..dlm pkl 12 tghr nurse mai bgtau aku yg bb aku kena antar blk ke labour room sbb nafas dia agak laju. nurse ckp may be dlm sejam camtu ja...dlm pkl 2 lebih hubby mai aku inform dia...dia pn trus pi labour room psl dh 2 jam kan. dlm pkl 3 anak aku kena msk NICU...depa suspect ada infection kt lung dia and he need bantuan oksigen utk bnafas...aku ok ja lagi psl aku x tgk mcmana keadaan..nurse pun dok bgtau xdk pa.mlm hubby pi tgk dia kt NICU...mcm2 wayar dia kata psg kt dia..and dia pn x tahan tgk, menitik gk airmata. esoknya petang pas urine tube dibuka hubby bw aku pi tgk dia...dh tgk2 ja dia aku lak x tahan dh..aku reyau semalaman..bengkak2 mata...sampai nurse mai tgk aku panggil kan doctor mai advise aku...Dr Tanes yg sgt soft spoken tu maila duduk kt aku n advise aku...rasa la lega skit...bg aku semangat n so on...next day nya aku dh leh discharged...sedih meninggalkn anak aku kt hsptl n aku nekad kalu bb xleh kuar smpai raya aku pn xkn blk raya...aku reyay almost everyday.tiap2 hari hubby pi tgk dia...aku p gk ajar dia breastfeed. a day b4 dia discharged hubby bgtau oksigen kt hidung dh cabut..dia dh blh nafas sendiri...immediately semangat aku yg hilang dtg...trus rasa nk bgn n kemas2kn diri. pas dh buka semua wayar br la aku dpt peluk n cium dia...msa br pas bsalin aku xleh gerak n separuh sedar kn...semoga adik akan kekal sihat hendaknya...aminnn

4 comments:

SM79 said...

amin.. hrp2 dia akan sentiasa sihat....

iEtaFAkyR@ said...

insya allah sume akan kekal selamat sume.

TiNiE said...

mmg takleh tahan la dok bayang bb baru lahir kena cucuk wayar segala nim..tapi alhamdulillah dia dah ok kan...

fham5579 said...

k.tinie, huh! tgk pn xleh berlinang airmata ja...dia kecik g kan..kesian sgt..saya ni nk ckp ngan doktor pn xleh dh...
ita & sue..alhamdulillah dia ok so far...nmpk dh naik dh badan..dagu berlapis dh...:)