Followers

Sunday, October 11, 2009

berpantang and raya

pas ja adik discharged from NICU, next day nya km trus blk kg....btolak mlm sampai perlis umah hubby's aunt pkl 4 pg camtu...elok ja dlm keta ngan aircond..sampai ja mati enjin aku mengeletaq...xtau saipa..sejuk mcm apa g...sib baik x lama. n sib baik xdk pa la.
esoknya blk kg aku...aku berpantang selama 2 minggu ja kt AS...sian adik aku tu dgn anak kecik, urus umah, masak g, nk melayan aku g...walaupun dia nk sgt sincere nk jaga aku tp aku yg x sampai ati...lgpn ksian irfan..siang dia ok psl adik ipaq aku dok layan dia bw dia pi rata...tgh mlm time nk tidoq mula la dia merengek...nk call papa..tanya papa mana, kenapa lambat blk....sambil ckp tel mencurah2 la airmata ...yg x tahan tu dia kata papa blk la cepat irfan tggu ni...sambil sebek ngan muka sedihnya sampai x leh ckp dh pastu...end up with mummy la plak reyau tgk dia gutu..mana tahan...peluk dia pujuk ajak lena...
ha..tau x hr raya pertama aku pi perlis tghr utk beraya ngan mentua...sebelah aku ni bising dh la x bg aku pi berjalan...aku jd stress sgt...serba salah. tp sbb ptg tu semua kluaq pi beraya aku pi gk. psl tetiba terasa hati ditinggalkan...ha la raya kan mesti la org pi berjalan...tringat mak, kalau dia ada mesti dia xkn pi mana...psl dia mmg x suka pi berjalan....bila smpai kt perlis mlm tu aku rasa sedih sgt..xtau saipa..aku reyau ja...airmata mcm xleh ditahan2...bengkak la mata....mcm2 benda sedih berlegar dlm otak aku...tensen xleh beraya, xleh pi raya (irfan plak dok merengek ajak pi raya,sian dia), xleh mkn benda yg mcm2 masa hr raya, teringat mak, mcm2 la xtau nk describe byk sgt...lg org mai tegur tanya lagi mencurah2...
skrg aku dh 32 hr...dh blk kl ni since last week..sedih plak bila blk sini tringat kan adik2 aku kt kg tu..kalau kt sana mlm2 rajin gk kami sembang2...kt sini ada hubby ja yg kdg2 xdk benda pn nk sembang. siang dia pi keja...tggl aku n anak2 ja kt umah...aku malas la nk duduk umah mentua. x selesa rasa...

5 comments:

SM79 said...

hanim.... mmg pengalaman betoi hampa berpantang kali ni... tak pa.. lepas ni hampa akan lebih tabah k.... km sbg kawan2 ada.. & sentiasa dpt membantu klu hampa nk rujuk @ tanya apa2 kan....

Naddiea said...

hanim,cabaran sungguh nooo..kalo aku jadi hang pun dok berendam ayaq mata la jugak.takpa yang penting hang n baby sihat n selamat.itu paling utama kan...take care..

fham5579 said...

thank u so much sue...kt kwn2 la tempat kami mengadu..hukhukhuk
pap...mmg...aku rasa leh kira la pantang kali ni brp hr ja aku x reyau...mcm2...sensitif teramat...byk btui dugaan...xtau la harap2 x jd la apa2 kt aku...kan org kata x elok pantang asyik reyau ja kan...kalau org cina depa kata x elok utk mata kita. org kita lak kata leh jd meroyan..minta simpangla

iEtaFAkyR@ said...

sabaq byk2 hanim..anggap ayaq mata hg tu sekadar luahan rasa, at least tk la pendam sorang2 lagi sakit rasa sesak dada tu...insya allah sume ni akan berakhir dgn senyuman. AMIN.

Diamilikku said...

hang jangan layan la semua tu..aku pun takdak mak jugak..walaupun dah ada pengganti tapi tak sama ngan mak sendiri kan..tapi aku tak layan rasa sedih2 tu..aku tak buat mcm aku dalam pantang pun....memang serius...aku enjoy gile....so hang kena think positif....ok