Followers

Thursday, May 13, 2010

mereka yg ku sayang....





mereka? siapa mereka? of course la 2 hero dihatiku tu...every morning when i wake up and see both of them beside me sleeping hati ni x terucap..rasa bahagia..hilang segala masalah n beban hidup yg ditanggung...Alhamdulillah and aku bersyukur kepada Tuhan kerana memberi aku kekuatan yg sungguh ajaib ini dgn menganugerahkan aku zuriat2 yg sgt bermakna ni..Insyaallah akan ada muncul lg srg cahaya hidupku awal bln september nnti tp aku rasa somewhere august kot...xtaula..xpala janji selamat...
sekarang aku sedang mengharungi saat2 yg makin mencabar dimana rasa sakit2 otot sudah mula menjalar...terutamanya di bahagian tepi punggung paha ni...aku rasa psl aku lgsg x minum susu and lg 1 sebab badan aku blom fit sepenuhnya lepas bersalinkan iqram aritu..aku kan caeser..lgsg x sempat nk berurut or make over apa2 psl badan aku ni tetiba ada lagi kan...sabaq ja la yg mampu aku buat skrg ni....nk makan ubat pa dlm keadaan mcm ni kan...aku try minum susu balik n aku rasa Iqram dh semakin ok kot kalau aku minum susu...aku still bf dia sampai skrg...sbb x sampai ati kan...sekali sehari pn jdla lepaskan gian dia..blk keja ja dia akan mencari...pelik juga sbb irfan dlu bila aku start ja keja n jarang bg dia sendiri yg seolah merajuk n xmau isap dh..iqram mmg kalau blh nk menempel ja...slowly la aku try stopkan trus...masih x sampai ati...

5 comments:

iEtaFAkyR@ said...

hanim, aku pernah baca pasal BF 2 anak yg rapat mcm iqram n bakal bby hang, one after another mak dia buat.tp of course bg adik dulu then baru abang sambung.teruk sikit la kita ni, but sgt efektif utk banyakkan susu smpai ke usia 2thn! miracle weh...tp tk pasti la mak depa tu gheja ka dak, setakat sorang BF pun aku kdg2 pasrah bila pump susu tk baper nk dapat byk kan... hhmmm... hg try baca tgk article mana2. aku lupa link dia. semoga hang n keluarga sentiasa dirahmati. AMIN.

AZALINA ABDU RAHAMAN said...

hanim, tu la pengorbanan seorang ibu. i know u can do it. sian la juga kat iqram sbb x sempat nak bermanja dlm masa yg lama. blh juga ikut mcm yg ieta suggest tu..gilir2, kan sharing is caring.

Diamilikku said...

aku galakkan hang minum susu banyak sikit..hang belum sempat recover sepnuhnya weh..kena banyakkan kalsium..pastu makan benda2 yang boleh menggalakkan pertambahan darah...all the best k

d u r a said...

hanim, aku dulu tengah pregnant pon safiya still menyusu badan lagi. even sampai dah dapat adik, dia nak jugak. memang ada orang tua cakap , tak baik la tengah peknen bagi anak hisap susu, ambik hak adik la etc, lantak la. nak buat cemana dah dia nak kan..kesian pulak nak terus stop camtu. tapi lama2 bila dia tengok adik dok menyusu, dia pon berenti la :)
tapi hang memang kena ambik kalsium banyak sikit. kena supply untuk 3 orang tu :)

fham5579 said...

ieta..tu la..tp cekal kah aku nk menyusukan dua2 sekali..mcm x mampu ja..

eza...sacrifice..iqram la ni dh mula suka merap aku hg tau..xmau kt org lain..dh leh rasa kot nk dpt adik...letih gakla

sone..hmm aku dh mula minum susu dh and aku rasa kalau aku blh amik 2 gelas sari mcm krg skit sakit2 otot aku ni...hopefully x worse dh la

dura, la ni pn iqram isap hnya utk lepasan gian dia ja..kesian kan dia mcm kalau sari x dpt mesti nk merengek ja.aku hope b4 aku bsalin la dia akan stop..kalau x leh gk aku pasrah ja la