Followers

Thursday, May 13, 2010

upss!!! i lost my handphone....

kejadian berlaku 300410...kt umah mak menakan hubby aku kt perlis..on that day we was there to celebrated his anak bongsu nya nikah...
sementalah di negeri indera kayangan ni tersangatlah panas, Iqram kalau nk tidoq mesti kena msk dlm blk yg ada aircond..ptg tu sampai time dia nk tidoq aku pn masukla dlm master bedroom and tidokan dia..aku on off la msk kluaq tgk dia takut jatuh ka pa..si manja ni actually xleh tggl sorang..reyau mcm pa la satgi kalau dia jaga tgk org xdk...so handphone aku kutinggalkan atas katil dlm blk tu la..nk letak luar org ramai kan...dlm pkl 6 ptg camtu bila aku msk cek hp berlambakla pulak miss kol nya...aku ni style kalaua da miss kol pn aku malas nk kol blk...so aku pn pikiaq dh dk org dh aku pn bw la kluaq letak tepi TV kt ruang tamu tu. adala 1 family sedara belah laki mak menakan hubby ni last guest yg ada aritu la still ada...dok makan kt luaq...adala srg anak dia ni br form ni pompuan dok kluaq msk...pas maghrib ja aku perasan yg hp aku tu xdk kt tempat aku letak tu.aku relax g psl selalunya bila aku ni careless mcm tu hubby aku akan jd penyelamat..dia yg akan amik n simpan dlm poket dia ka pa...pastu aku pn cr dia n tnya dia..dia kata dia x amik..hah! sudah..cemas dh..cari2 dlm blk semua xdk..call2 x jwb...x dgr pn bunyi ...setelah bbrp kali kol dh off trus..trus la kami syak org dh amik..sapa? mestila org dlm gk kan...kami suspek 3 org...pencuri sebenar ni adalah suspek ke 3 ja sbb x rasa mcm dia amik coz dia mcm budak g kan pompuan lak tu. x sangka dia secekap itu rupanya...
mmg sgt down aku ketika itu..dh la bln ni aku x dk gaji...tgh meleset2 ni mana plak nk cekau beli hp lain..pastu nk beli hp yg function dia tera tu pn adakah mampu lagi di saat ini..sedih sgt2..hubby dok bebel la kt aku..xleh kata apala aku yg careless...(aku mmg careless orgnya x dinafikan) tp aku mmg x sangka lakan xkn sedara mara dlaman nk amik.aku pasrahla nk wat cemana benda nk jd....walau mmg down gila la..
ahad 2/5/10 b4 blk kl km singgah maxis pacific kt as tu utk amik replacement sim card..aku nk pakai no tu blk gk...adik aku bg aku pinjam hp dia sementara. Tuhan makbulkan doa aku..Alhamdulillah..dia bagi aku clue..bila aku on ja sim card aku tu trus la msk delivery report sms ke 1 no nih..aku wat relax ja lg x bgtau hubby..esok br aku tnya dia kot2 dia ada antaq sms kt kwn dia no tu..dia kata x...dia pn sms no tu..1st dia x trus tnya sapa..dia tnya location dlu..bdk tu ckp taman..... kt as...huh! itu adalah location suspek ke 3!...dia bgtau dia br form 5. mlmnya hb kol menyamar mcm dia tu polis...dia mula nk pusing cerita...dia kata dia dok tmn lain plak dh...bila kena gertak skit dia takut...pastu km minta tlg sedara belah sana pi umah suspek ke 3 n tnya elok2 minta dia mengaku cara elok..sampai sut dia xmau ngaku..sungguh ketegaq...apa pun gertak dia dia xmau ngaku...nk wat cemana xkn nk geledah umah dia kot kan...mlm tu x puas ati aku minta sepupu sepapat depa ni yg sebaya ngan suspek utk sms dia bgtau kata kami nk report polis...dia kol kwn suspek yg jwb..dia kata suspek minta dia charge hp tu kt umah dia. tnya hp pa, dia kata nokis putih...haaaa!!! dpa minta add...depa pn trus pi n sib baik bdk tu mau kerjasama...akhirnya hp ku kembali jua kepangkuanku...aminnnnn
aku baca semua sms dia ngan bf dia..(no yg dia antaq sms tu bf dia) gatai la br form 1 tuh...bf dia dh cuak...pujuk dia srh dia bg blk n jgn bohong..dia plak dok ajaq bf dia jgn ngaku apa2, tipu x kenai la apala...cerdik sungguh bab ni rupanya..adoi apala nk jd budak la ni...bapa dia xtau psl ni..mak dia ja tau..hb kata rasa nkk pi bgtau ja bapa dia biaq dia kena...hb aku kenai pak dia.kalau tau mmg dia kena la.eiii geram...

No comments: