Followers

Monday, April 26, 2010

pabila ini budak menangis...





ini budak kalau dah meragam aka menangis only bg kt mummy dia ja blh buat dia diam...
last saturday night disebabkan keboringan melampau psl dh lama x jenjalan so mummy decided to follow papa and in laws to watch football match between KL vs Perak at Stadium Cheras...(walau x minat pn bola). so kalau mummy pi iqram mesti la pi gak kan..Irfan awai lagi dh ikut atuk dia, siap angkut geng dia memenuhkan keta atuk...kalau ada game ja dia mesti pi.
mummy pi ngan papa n iqram dh lambat..game dh start 5 minit...ngam2 kami sampai KL masuk gol so apalagi bersorakla penyokong2 KL ni kan (bkn senang KL nk msk gol..hihihi) apalagi msk2 ja dh dikejutkan ngan sorakan kan, Iqram trus melalak....hehehe..ini budak xleh org jerit2 or tgk ramai2 org camtu (kalau dia tidoq pn xleh ada bunyi apa pn skit mesti dia jaga-sgt sensitif dgn bunyi)..dia a bit jakun skit psl ye la bila dia lahir pas 2 bln mummy plak pregnant kan so kami mmg jarang2 sgt kuar n bw dia bersosial x mcm irfan dlu...irfan mmg no hal dr kecik sampai besaq bw mana pn...dia punya reyau non stop...adussss...jenuh gak la nk pujuk dia...elok dia gaya nk diam dh bersorak lagi ..again dia nangis....sat2 bw tenteramkan dia kt belakang skit tu...pastu agak2 dia dh ok skit msk blk n duduk kt bwh2 skit jauh dr org supaya dia x la terkejut sgt..apela budak manja ni..sosial skit la...
ni dah lama kami x blk kg and akan blk weekend ni sbb sepupu hubby nk nikah kt perlis. opah dh beria2 nk pi so nak xnk mummy terpaksa amik cuti sbb kalau x blk pn mummy kena gak cuti nk jaga anak2 kan. so ikutla lgpn mmg dh lama x blk pn. hmmm xtau la mcmana pulak dia nk wat perangai...lg satu dia xleh dok dlm keta gelap2 lama2...heheheh...jenuhler...bila buka lampu dia senyap sat..xkn nk buka lampu sepanjang jalan...so kena ajak hubby btolak awai skit supaya masa bergelap di kadar yg tidak lama ok.pas ja keja harus kena btolak trus..
gambar2 ni rasanya smlm...mummy dh msk tido dlm blk tggl papa melayan dia..dia dok reyau saipa pn xtau..papa la ni amik gambaq dia dok reyau tgk2 ada ja dh dlm hp tu yg ingat nk wat entry ni.
Iqram...iqram...jgnla manja sgt..nnti iqram dh nk jd abang...mummy nk iqram jd lebih independence more than abang irfan pun...sian gk kt dia sebenarnya tp apakan daya.

8 comments:

Diamilikku said...

hurmmm...dia sensitif tuh....
takpala..hang n hubby kena spent banyak sket masa ngan dia...bagi dia rasa hangpa dua dekat ngan dia..walaupun dia nak dapat adik...sabaq la no..allah nak bagi rezeki tu..mana tau kali ni hang dapat girl pulak...

**aku da tanya pekasam hang..kalau ada aku inform naaaa**

fham5579 said...

tu la...aku 1st wat pregnancy test tgk2 2 line kan aku reyau trus..dlm kepala mmg ingat dia 1st2 sekali...takut dia x puas manja..dh la aku BF dia agak lama skit dr Irfan so mmg dia manja lebih...

Naddiea said...

takpa la hanim..dia manja nk dapat adik tu.biasala tu..anak aku pun sama.Harraz tu kalo nanges siap guling ok.last2 nk pujuk kene dukung la.plus dok bwk perut yg besaq ni n semput kadang x tahan juga.tp sabaq je la..

iEtaFAkyR@ said...

sian tgk pic dia nangeh sungguh2 tu smpai merah mata sume. si dani tu nangeh mohong2 ja, dan angkat mcm ada suis terus diam. tp kalo damia, yes very the drama! hahahaa...apapun semoga iqram dapat terima n share kasih syg ngan bakal adik dia nnt.hanim, kalo dpt gurl pasni jgn la lupa kt iqram....sian dia! :D

fham5579 said...

pap..tu la...aku la ni tpaksa ajaq dia closer to papa...psl dia mcm more to aku may be psl aku BF dia lama gak kan...

ieta...x lupa punya..aku ngan dia ni instinct tu lebih la aku rasa..irfan bkn kata aku kureng..aku syg irfan sgt tp instinct yg aku rasa ngan iqram ni ada skit beza..itula kuasa BF ni org kata kan...mmg masa irfan dlu aku xdk g kesedaran nk BF dia sgt..awal2 g aku dh campur dgn fm and bila aku start keja dia pn xmau...apapun love both of my kids so much tau....

AZALINA ABDU RAHAMAN said...

hang biaq betui 2 bulan dah lekat adik kat iqram??? hang ganaih gila noh. aku yg dah nak sthn setgh pun dok seriau lagi.

kalo hang x tido1 lagi time iqram reyau ni sahih sumbat t*t*k noh. tapi dah hasben yg tlg jaga dia reti amik gambaq ja la

d u r a said...

ololo ciannya tengok iqram..sedih betoi dia.. dia pon kecik lagi mesti la manja lebih..nnt bila dh dpt adik nnt, otomatik dia pon akan paham la kot & jadi more independent.

budak2 selalunya mcm tu la..contoh anak2 aku kalo kat nursery panadai pulak bawak diri, kalau aku ada terus manja/merap ya amat..

lagi satu. anak2 aku kalo reyau, aku sumbat t*t*k terus senyap huhu..

fham5579 said...

eza...hahah ganaih hg kata...nk wat camna...syyy mai aku cita saipa jd gutu...kwn tu posa lama hg tau b4 aku deliver..from 24w aku peknenkan iqram kan aku disahkan placenta previa..and sapa yg kena PP ni adalah dilarang utk bersama at all ok..so paham2 la no...blushingggggggg

dura...actually t*t*k tu mmg ubat pelali tu tp aku kan tgh nk stop kan dia..xmau bg dia besa sgt dh..
sj pun merap lebih kalau dgn kita wei...