Followers

Sunday, June 13, 2010

celoteh si Irfan

anak sulung aku kalau dpt main dgn kwn2 mmg susah dh nk dpt dekat ngan dia... kalau masuk dlm umah tu trus pi peti ais minum air ja...pastu kita ckp pa pn wat xtau ja...rugi satgi kot masa main..geram btui..itu br 4 thn..dh besaq nnti xtau la nk hampiaq pn pyh pa kalau dh ngan kwn2...haa tp kalau dl keta nk pi mana2 kami sefamily ja siap...penatla plak nk melayan ckp n soklan2 dia...ingatnya makin besaq ni dh krg skit soklan, makin byk plak...yg buat aku rasa nk mskkan dlm blog ni psl satu sessi dialog antara aku n dia yg aku rasa terkena n agak lucu...camni..mlm tu adik aku otw dr as ngan abg aku...msk2 kl abg aku sudah sesat larat x jumpa lak jln nk antaq adik aku ke rumah aku, dia bw ja adik aku blk umah adik ipaq dia....hmmm apalagi adik aku ni xmo la kan dok umah org xdk kena mengena ngan dia...runtun gk aku pi amik dia..dh tgh mlm dh...11 lebih dh...ajak gk la hb pi amik...siap nk kluaq soklan dh byk dh..dia la ni kalau nk pi mana kena bgtau dia nk pi mana...lg x hbq destination lg tu la dia dok tnya n wat2 lengah siap..geram betui..even boy diala paling last siap...mana nk gel rambut buat pacak, nk pakai perfume/cologne, nk pakai belt, sock tu mesti neat ok, kalau kedut skit kt dlm dia x pueh hati...tarik biaq panjang xpa....aduh....lebih dr papa ok..(papa ni pun jenis cerewet ni bab dressing and amik masa agak lama utk siap) mummy ja simple sehabisnya...tangkap muat sudah janji cepat...dlm keta dok tnya la soklan lg mcm2...dia xleh main benda lain kot kan dlm keta so dia keja nk ckp...kalau aku ckp ngan hb dia sruh diam bg laluan kt dia nk ckp..segala apa kita sebut n nmpk dia nk tnya...pastu aku ni kan dh letih melayan soklan dia aku pun katala "irfan, mummy dh penatla ckp ngan irfan" pastu tau apa dia jwb "mummy ni dgn papa xpe, dgn irfan penat"...kuangkuangkuang...aku sudah kena sama dia daaaaa....hahaha....
kalau kita habaq ada org nk mai umah ka kan 24 jam dia dok tnya nape x sampai lg....hahaha...smlm dia tgk tv iklan apa ntah...."mummy, org tu mcm kwn mummy la"..aku tnyala "kwn mummy yg mana?" ala....yg ibu naufal tu (which is refer to dinar) hahaha...mcmana dia leh recall plak muka si dinar....aritu dia recall muka sue..."ala mama syamim tuuuu"....
ada 1 hr dia mengigau....."mummy, air die dh kering"..aku tnya la "air ape?"..."air sungai congkak" kuangkuang.....masa tu dlm seminggu dua pas pi sg congkak la..Irfan ni suka sgt mkn durian...kalau nmpk dia mesti nk beli...dh la durian la ni mahal psl bkn musim lg kan....jenuhla kopak nk beli tiap2 kali nmpk...so 1 mlm ni dia kluaq ngan papa dia pi beli makanan....dia sudah mengamuk nk beli...si papa ni jenis turut anak kan....dia beli la gak..blk ja umah papa trus ckp die dh mengamuk nak beli gak, dh tau kan nk kena marah..x sempat aku nk ckp pe trus die ckp " mummy irfan beli durian, kan mummy sukeeeee" (mmg aku pun suka) trus la kan x jd nk marah...dlm hati trusla betul dh mcm 'anakku sazali'..kan sazali tu pandai amik hati supaya dia x kena marah ngan bapa dia..adoiii....

8 comments:

Diamilikku said...

aku syok layan budak2 boleh mula cakap nih mcm alesha..rasa enjoy ja..tapi aku tak tau la bila dah pandai cakap betoi2 nanti..aku sure penat jugak nak menjawab kan...hehehhehe

AZALINA ABDU RAHAMAN said...

aku pun dah start penat melayan gak bila Irsa asyik tya "tu ape tu"..and sebut berulang2 benda yg dia tau cakap. kdg2 nak tgk tv pun kita jadi x paham bila asyik diganggu dgn bahasa2 anak yg kita x paham apa dia ckp.

aku suka budak2 cakap byk mcm irfan tu..kita boleh nampak depa aktif, x mandom. ok la tu..layan ja la..*tetiba teringat iklan petronas ka apa x tau yg anak dia asyik tya pak dia berulang2 kali "burung ape"*

iEtaFAkyR@ said...

yeah.... burung aper? burung aper? kih kih kih... cumilsss aaa bebudak nih! tp kalo jumpa geng mmg kita nih dipinggir gitu. but kalo tadak sesapa, kitalah raja kitalah permaisuri depa... layan ja lah hanim. esok2 depa dh besaq sunyi pulak rumah! *sob*sob*

d u r a said...

sama la mcm safiya tu. kadang2 aku kejam, aku jawab kat dia 'jawabla sendiri..." hehe jahat kan.

fham5579 said...

sone..masa mula2 blh ckp mmg syok wei tp dh makin byk ckp penat plak..adoi

eza...ni dh over aktif dh...x reti dia nk dok diam dgn sopannya kecuali nk tidoq n dh dpt bantal busuk dia @ ada cita p.ramlee (kitala jemu tgk p.ramlee dh) aku beli menan kt adik dia, dpt kt dia selagi x hancur benda alah tu dikerjakan x stop laaa..grrrrr

ieta...btui ita, kalau dpt dgn geng kdg2 geram nya xleh nk dekat2 dgn dia...hmm kan psl tu kdg2 pikiaq xmau anak byk2 sgt tp bila tua2 nnti xdk sapa lak kalau dh blk umah mentua depa

dura...weh hg lg kejam...hahahaha...ha la dh jwb satgi tnya hat lain plak...pantang kita sebut pa dok sembang ngan pak dia, dia nk tnya

sengetminda said...

tapi kalau jumpa aku....irfan diam jer. malu lah konon

SM79 said...

ya allah letih nk menjawab soklan2 depa ni... syamim dlm keta x reti nk diam...tnya yg nu yg ni....penah kami ckp... nnti la mama jawab... hahahha

tgk TV filem superman... dia tnya mcm mana dia blh terbang mama??? dh la spender kt luaq...??? agak2 cemana nk jawab tuh...!!!!

tp best.. br tau otak depa ni bejalan kan... x mandom mcm eza kata...layan ja hanim...hehehhe

fham5579 said...

shera...dia dgn org dia x besa camtula..senyap jaa...tp kalau ngan geng dia mcm taiko..mulut dia mengalahkan mulut budak darjah 6...

sue..tu la kan penat nk jwb...psl byk sgt x berenti