Followers

Tuesday, June 22, 2010

irfan dan jelesnya...




kejelesan irfan terhadap adiknya dh mula di tunjukkan..dlu hnya dgn perbuatan skit2 ja...la ni aku terperasan yg dia rupanya jelessss....smlm dok borak2 dgn dia atas katil dgn adik baring kt tgh...dia kata'mummy kite buang je la adik dlm tong sampah' hah! irfan x sayang adik ke? Mummy sayang adik mana boleh buang....trus muka dia berubah jd masam n xmau ckp..mummy pun mcm faham ja...trus la aku kata.irfan n adik anak mummy..mummy syg dua2 anak mummy...dua2 anak mummy kuar dr perut mummy...mummy sayang la dua2...pastu dia masih x puas hati...irfan xnkkk kwn mummy....mummy syg adik jer....jenuh gk la aku nk memujuk dia..kuar2 plak dr bilik kena marah plak ngan papa psl sepahkan mainan trus la melalak....nk ja aku sound papa nya pun...kwn tgh angin terasa hati dh kena marah lak kan....tp xleh gk psl mmg salah dia pn suka sepahkan mainan dia sesuka ati lepas main.dh 2-3 gk la bila aku ckp sayang adik dan2 berubah muka n sentap. mai srg g ni xtau la mcmana plak....susah gk tu nk jaga hati.maklumla kwn lama sorang2 kan...tetiba di duakan...adik plak manja...
walau dlm jeles...dia marah kalau org ckp iqram tu bkn adik dia....atau kata nk amik adik dia..dia x bg...siap melalak2 la...neighbour aku la selalu ngusik dia...trus la blk mengadu..mummy, k.mira ckp iqram bkn adik irfan, adik k.mira....aku pn ckpla iqram adik irfan la psl irfan n iqram kuar dr perut mummy sama...die pn pi la ckp kt depa mcm tu gak...hahaha....
eh x cita g kan psl kelas iqra dia..dia dh ku antar ke kelas iqra n fardu ain...psl dia kan heboh nk school...kebetulan bestfriend dia si naim pn nk pegi sama so senangla dia ada kwn so dia x la boring....pas mengaji iqra ustazah akan ajar depa sembahyang lak....la ni ayat masa ruqu' dia dh leh dh...masa aku ajar dia baca muqaddam dlu ikut cara lama la kan..la ni depa ajaq cara iqra' trus sebutan a, i, u tu...cepat gk dia dpt....n lebih serius bila ngan ustazah..kalau blk srh baca blk mula dia wat main2...ngantuk la penatla....aku tggu sampai habis session hr pertama..nk tgk mcmana dia ajaq kan..okla...dia amik pn x ramai...less than 10 org ja.

4 comments:

iEtaFAkyR@ said...

owh yeahh... sudah tunjuk sikit taring ek abg irfan. biasa la hanim, bila bby dh demand abang pun ushar semcm ja awat mummy asik2 ngan adik asik2 dukung adik... jeles la dia weh! sian tul...

d u r a said...

besa la tu..kita dulu pun mesti ada rasa jeles kat abang/kakak/adik jugak kan (or sekarang pun masih ada jugak perasaan jeles itu?)

aku tak perasan pulak anak sulung aku jeles kt adik dia atau tak. mungkin perasaan jeles itu terus ditafsirkan dengan cubit atau tampaq time mama lepa heheh..

AZALINA ABDU RAHAMAN said...

wow blog berwajah baru suda..aku yg ketinggalan nampaknya. bagus la train irfan dari kecik semoga jadi anak yg soleh. tapi jgn la buang adik dlm tong sampah..irfan ni mcm anakku sazali la..

Diamilikku said...

hehehhehe....alesha sejak aku tinggal 10 hari ngan pengasuh ni..aku tgk makin sayang kat adik dia..kejap2 mai sayang adik..agaknya duk terbawa2 lagi ummi ngn papa takdak..so dia kena bertanggungjawab...hehheheh..tapi okaylah..aku suka jugak...

alesha pun sibuk nak pi school gak..tapi aku mcm duk rasa dia kecik lagi...risau gak nak hantar awal2 takut dia boring...

irfan dah pandai nanti mesti dia ajaq iqram pulak..masa tu kan dah ada baby baru..irfan ngan iqram mesti kamceng punya..hang jgn risau ahhh..skrg sbb iqram tak leh jalan smeua lagi