Followers

Tuesday, August 10, 2010

tetiba ja aku dh nk bsalin

aku tujukan entry ni khas utk pembaca2 setia n kengkawan penasihat2 budiman yg dikasihi sekelian....
arini aku pi la check up as yg telah dijadualkan...arini mcm x selama selalu plak..kalau x 4 jam x sampai kalu x sah...hr ni krg skit sejam lebih kot..aku sampai hukm dekat2 pkl 12..1 lebih dkt pkl 2 dh dpt jumpa dr....scan td sekali lg depa kata boy..xpala aku redha la kalau boy gk pun...aku pn mmg x letak harapan terlalu tggi nk dpt girl psl keturunan pak depa kuat sungguh kelelakian mereka n keluarga mereka kan...pasrah ja la.
Dr kali ni mcm Dr yg experience skit...sap2 dh blh bg keputusan...mcm last month tu aku mmg dh expect aku akan dpt date caeser dh...tp tetiba lak dia kata aku kena try normal..aku kata la aku x mau..aku takut la baru lagi..satgi aku dok push di bawah hat atas scar ni terkoyak dh atas bawah aku sakit end up emergency caeserian lg la bahaya kan..aku nk planned c-sect...secure la skit n confirm aku sakit atas sj. pastu ada 1 reason lg aku nk cepat skit bsalin..kalau caeser dh leh wat by 38 wk kan kalau normal kena tggu sampai sakit xtau bila...bkn pa aku nk temankan iqram masuk wad nanti ....at least aku dh sihat utk bersama dia nnti.
berbalik pd cita td...Dr tu tnya..u dh 38 week kan...camtu kita wat operation this week la..rabu u admitted khamis caeser la..wah! dr esok la rabu..ha la...fuyoo tetiba sebegitu pantas. dh confirm u xnk try normal kita xleh paksa...(ha ni fakta yg dr awal2 dok bg kt aku tp tetiba lak last month dok ubah fikiran)...
alamak...brg baby mcm x brp complete g...aku beli skit ja baru baju dia...hat len2 tu adala skit2 balance iqram yg x pakai g...barut semua sib baik dh ready..haaa diapers aku x beli g..dan kot mlm ni pi cari ..x pun blk satgi la pi beli sat.
keja? kena tgglkan amanat2 terakhir la ptg ni semua....dh xdk masa..sib baik x la byk mana keja aku ni..ampunnn cik boss yer...saya tpaksa tgglkan cik boss se sudden ini....xpa saya akan blk dgn cargasnya nnti membantu boss sedaya upaya..hahaha leh x camtu?
so kengkawan xleh nk merapu byk2 nk settlekan skit g keja aku...babai...minta ampun n maaf sesiap kt hgpa kalau aku ada wat salah n dosa kt hgpa naih..doakanla aku n baby selamat and ada sinar menanti lepas bsalin nnti...amin

9 comments:

Diamilikku said...

selamat bersalin..sila update ye nanti..aku doakan semuanya selamat..baby ramadhan al mubarak..insya allah akan bawak rahmat untuk hang sekeluarga...take care hanim

SM79 said...

seronok dengaq bila semua berjalan lancar.. be4 ni kan still ding dong mcm2... so la ni sng skit.. take care ya hanim... semoga selamat semua..apa2 hal bg tau k....

iEtaFAkyR@ said...

syukur dh termaktub apa yg hg nak sejak dari mula. next is selamat la semua hendaknya. tawakal n doa byk2. semoga kembali cergas ceria seperti dulu bebeh! :)

YuSMaFiZa said...

moga selamat mama n anaknya..klau betoi boy, mmg hang ikut aku la..sama la kita..tak pa kita leh try lg next time..apa pun aku doakan moga anak hang sihat n everiting berjalan lancar..sure time ni hang dh admit kn..jgn gabra plak,...relax..take care dear..

sengetminda said...

heheheh.....aku tunggu hang balik opis pn hanim yer. bab gheja tu takpa, tp xdak member nak ckp keah dah la...wahahahaha

AZALINA ABDU RAHAMAN said...

by the time aku baca entry hanag ni hang sure dah bersalin. Aku nak tunggu entry baby baru. Amboi bold kan word SINAR nampak...Memang itu yang diharapkan kan...Amin..

Naddiea said...

alhamdulillah dh selamat...tahniah!!

d u r a said...

semoga bb baru memberikan sinar bahagia untuk hg hanim.amin..

aku eta said...

tahniah dapat baby boy.... :)