Followers

Monday, November 7, 2011

adha in KL...heeeeeeee

dekat2 nak raya dok sedihla kan....lagi dkt siblings dok msg blk x lagi la sedih....at last buat keputusan x balik...x blh nk pressure dlm keadaan x mengizinkan satgi aku yg teruk. sapa nak tolong aku. tp dok berharap gk dlm kata dh buat keputusan...shera offer blk dgn dia sbb dia pn blk srg...nk btolak subuh sabtu...siap pesan hg jgn off tepon. mau kata aku ubah fikiran dgn situasi semasa maka aku siap hangkut anak2 aku blk dgn hg....xdk rezeki rupanya nk blk gk...so positifkan minda....raya kali ni aku gumbirakan mentua aku berhari raya bersama cucu2 mereka itu...xdk depa maka sunyi sepi la umah mertuaku itu.
nampkla depa happy n maka sbb tu aku happy utk depa walau dlm hati masih tercalit rasa sakit (sbb org lain)...sari sebelum raya air plak xdk umah mentua aku...cemana nk raya ni...aku nk wat laksa pak mentua dh siap beli brg2 laksa dh. adoi....smpai mlm br ada...siangnya aku masak n ajak mentua aku mai makan nasi umah aku...simple2 ja hat aku rasa aku pandai la masak...hat lemak santan bagai xdk la ok dlm menu aku. pah (cousin) aku pn lepak umah aku smpai ptg. boringla tu dia pn x blk. smpai ke mlm masih xdk air...cemana ni...xpa gamble la pi la juga dh niat....elok2 smpai abah call bgtau dh ada air...so okla.
mlm raya dia p lepak dgn kwn2 dia smpai tgh mlm br blk (this is one of the reason aku x suka raya sini sbb nila) sakit gk hati. pastu rasa nyesal x lari blk kg dgn shera.kalu x dh bergumbira dh aku dgn siblings niece n nephew. huh! mencik....
seawal pkl 7...aku bangun trus masak laksa srg2...hat lain sume tido lagi...sambil masak sambil reyau juga skit...geram bkn sbb sedih x blk tp sbb lain....nyesal lagi....
paginya plan nk p kubur arwah opah hubby tp none..none kot tu kot ni x p pun. ptg skit rombongan keluarga pak menakan dia mai 3 biji keta. 1 family ja. terubat rasa sunyi n xde makna raya dihari raya.okla depa ni happening....anak2 pngah ni pn ok2 dgn aku. laris laksa aku.kalau x tersadaila x habis. smpai lewat ptg gk depa lepak...nk blk dh tetiba mak dia nk pitam, muntah sume ckp tu postponed lambat skit.
malam pah n mus plak mai...plus geng2 ibu mertuaku yg mmg menjadi tetamu tetap setiap hari tidak kira masa itu....walau kdg2 x larat gk nk melayan tp tetamu kan layanla juga.
Irfan tnya nape nk pakai baju melayu? kan raya hari ni.... hah x raya pun....xde pun duit raya...dh kite x pegi beraya umah org....haa jomla pegi beraya....nk beraya mana nak oi....kalau kat kg tu lainla....dia pun x rasa hari itu adalah hr raya....huhuhu...
xpala aku rasa raya kt sini kali ni ok jer...not bad la sbb ada juga rasa ramai2 kt umah mentua aku tu....walau kami anak beranak berlima ja yg pakai baju kurung n baju melayu.
x teringat pn nk bergambar di hari raya...rugi juga la...tp xpala repeat ja pun baju raya posa ritu..samaja la kan....hahahaha
SELAMAT HARI RAYA AILDILADHA....

p/s: owh no...how i miss my siblings, ayah, niece & nephew there....time raya la dpt sama2 ramai2 berkumpul... teary eyes....nasib tidak menyebelahi aku..aku redha

1 comment:

SM79 said...

km nk sms hampa tp kredit x dak.. kalut pelbagai x dan nk p top up.... kenduri korban sekoq lembu cam kenduri kawin plak.... letih x habis g esok adik km plak akad nikah & kenduri dia minggu depan... x dpt la jumpa hampa kan...

apa pun SELAMAT HARI RAYA AIDIL ADHA....