Followers

Wednesday, March 24, 2010

Irfan turns '4'




A Very Happy Birthday to anak mummy....semoga irfan dijauhkan dr segala penyakit berbahaya, jadi anak yg soleh, cerdik akal fikiran dan berbudi pekerti mulia....
bila bgtau ja dia yg birthday dia is coming and ask what cake did he prefer..of course la yg berkaitan ngan BALL....x sangka plak dia nk kek Chelsea...pdhal dia bkn nya dok tgk sgt game chelsea atau kenai semua pemain chelsea..yg dia tau nama2 seperti MU, Chelsea & Arsenal....aku rasa MU lg cantik kalau nk wat kek...(aku juga tidak mengikuti bab2 ni ya)....dh dok nak gk so aku order gkla....last minit gk so kebykan online nya bakers dh x amik order utk bln 3...k.ram yg kek nya marvelous sedap tu pn nk outsttn plak on 21/3 tu. selalu any occasion aku suka ja order ngan dia...disamping kek nya mmg confirm sedap harganya juga berpatutan. so aku just order kt bakery "The Baker's Place" yg baru ja buka about 1 month at a very nearby my house.
Irfan buat spoil di kemuncak majlis. time nk blow the candle n potong kek...bila semua kwn2 dia dh mai....(mostly my neighbour) aku pn srh la depa dok tepi2 dia kan depan meja kek tu..dia sibuk cari lighter nk psg candle...bila org start nyanyi happy birthday kt dia tetiba dia buat perangai pelik...lari msk blk n kunci diri sendiri....dh la kipas tutup takut lilin padam kan...aku terpaksa la buka pintu pakai kunci...dia dh reyau...ntah pasaipa....jenuh gk la...at last aku suruh ja depa buka kipas blk and cuma suruh dia skip to trus potong kek...potong kek pn ala2 xmau...aku guess la dia teruja + malu bila dia jd tumpuan semua org....apala anak mummy ni...
semakin membesar semakin mcm2 kerenah dia..la ni kalau di marah...dia akan ckp camni 'adik anak papa...irfan anak mummy dlm perut mummy'...trus cair x jd marah kan. selalu dok ulang irfan anak mummy dok dlm perut mummy...(psl aku penah bgtau dia camtu bila dia suka cari gaduh ngan aku) before this semua papa...dia lebihkan papa dlm semua hal..x blh kondem papa lgsg..marah...mana papa pi mesti nk ikut....kalau aku main2 nk tggl papa dia xmau tau ikut aku..dia nak ikut papa dia. anak papa sungguh...la ni adik plak...kalau tgk papa sendiri sengih pdhal x agah or watpa pun...grrrrrrrrrrrrrrr.....
birthday party irfan kali ni paling simple n budget....hehehe....ekonomi tgh x ok skrg ni...ala2 ja la...tetamu hanya dikalangan neighbour n kwn2 opahnya...itupn kwn opah x msk list pn tp opah dh pggl kan nk wat cemana...kek hanya 1kg (dlu2 2-3kg) elok pn psl ngam2 ja...last2 year x habis berlambak. menu bihun goreng (atuk yg goreng), nugget, talam suji, puding marble (mummy buat ni), and lain2 jajan2 for kids la. goodies juga x la wat sampai 30-50 sampai org tua2 pn kena bg mcm last2 year..very terhad utk kids shj...(dlu opah heboh nk gk bg kwn2 dia) mummy grrrrrrrrrr sj...nk wat cemana...depa pn yg sponsor byk masa tu.
mummy blom bg apa2 hadiah utk irfan..xtau nk bg apa....mainan dh berlambak, kain baju pn dh berlambak...ingat nk belikan dia bola club2 ni gk..bila ditnya irfan nk ball apa..MU ka, arsenal ka, chelsea? dia jwb apa tau...irfan nak MU, Arsenal, chelsea...wah3...habis aku....

5 comments:

AZALINA ABDU RAHAMAN said...

ni baru karenah 4 thn..esok2 masuk primary school, scndary school mcm mana la pulak kenakalannya..mcm hang nakai2 zaman sekolah la..cinta monyet (ATM), x buat hmwork, guru besaq jmpa parents..etc..hehe..

HAPPY BIRTHDAY IRFAN DEARIE!!!

Diamilikku said...

hahahhaha,,,komen eza best...nanti kalau anak2 kita buat mcm tu mcm mana kita rasa...haa masa tu baru tak mcm mana mak ayah kita rasa..mcm la ni baru dua tahun umuq alesha aku dah duk kata dalam hati..dulu agak2 mcm ni la mama rasa bila aku duk buat perangai kan..hahahahhaha/

Happpy Birthday Irfan...jadilah anak yang soleh tau..mendengar kata dan sentiasa sayang mommy n papa

SM79 said...

tu la psai... mcm2 karenah anak2 no.. tp ap yg best zaman mak kita klu nk kongsi psai anak2 juz sembang2 mcm tu ja la.. tp kita blh luah dlm blog ni kan... zaman anak kita nnti plak x tau la canggih gumana...

apa2 pun HEPY BEZDAY TO IRFAN... semoga menjadi anak yg soleh...serdik akal fikiran..berjaya dlm hidup serta menjadi abang yg bertanggungjawab...AMIN

iEtaFAkyR@ said...

epi besday irfan! hhmm... umur 4thn ni dh pandai mcm2, kids nowadays mmg sgt advance... hope kita sume makin terer nk handle kekanak zamn moden nih! addduuhhaiii

fham5579 said...

eza....ala aku rasa kan aku dlu tu bkn nya jahat sgt pn...sj ja cikgu2 wat propa lebih sampai kena jumpa pengetua segala..aku ni konon brcinta tp x penah pn dating...dok gayut phone ja....nk jumpa malu. baik ooo....x buat h'work mmg..esok pi sek dok copy ja buku org..ingat g not la jd mangsa...hahaha

sone...mmg kdg2 susah hati gk nk bimbing anak2 ni..org kata depa akan ikut acuan org tua kan. bila degil sgt tu kdg2 rasa nk migrain tu xmau dengaq kata...hubby aku plak style turut ckp anak...tu jadi melampau la kalau ngan papa dia

sue..dlu kita tulis diari..pastu yg dok hostel mmg kwn2 la tempat luah..tu yg xleh lupa zaman kwn2 sek dlu kan...psl kita close...

ieta...ya la hopefully ...ni smlm dia br hbq kt aku nk MU plak next year...hahaha...xpala aku kata lambat g...tggu sampai masa tu mau tukaq plak...