Followers

Wednesday, July 14, 2010

i'm hurt by my 4yo son...:(


if i had to live my life withour u near me..the days will all be empty the night were seem so long...i might have been in love before but i never felt this strong..with u i see forever oh so clearly ...ni rangkap pertama my fav song NGCMLFY...since zaman sek sampai skrg lagu ni mmg sgt2 aku suka...n smlm buat kesekian kalinya aku layan lagu ni sampai dkt 3 pagi sambil airmata bercucuran. Irfan hurt me again n again...nape erk dia jd camtu? aku pn x paham. dh mcm2 aku cuba explain kt dia...how hurt i am kalau dia tgglkan aku tp dia insist nk pegi tido gk umah opah...lately setiap hari okay...why?? apa juga explaination aku kt dia x dia hiraukan. dia wat xtau ja. aku cuba umpan dia mcm2 pn x jalan. aku buat2 merajuk n marah dia pn dia still x hirau. apa lagi yg mummy blh buat utk bg irfan faham yg mummy x leh hidup tanpa irfan walau sehari dgn sikap irfan yg mcm x suka duduk umah n nk stay ngan atuk n opah. seolah x suka ngan mummy. bila aku tnya dia irfan syg mummy x? dia ckp irfan syg mummy n opah....
sebelum ni dia x penah bersikap mcm ni. jgn harap dia nk tido kt sana..kalau dia ckp nk pn tgh mlm hp mesti berbunyi minta amik dia blk. masa 1st time dia jd camni n aku lepaskan dia tido dia sampai ngigau panggil mummy n adik pastu nangis tp masih xmau blk. aku x penah outsttn mana2 tgglkan dia. last year ja masa warded sebulan tu aku tpaksa tgglkan dia and dia spent most of his time in opah's hse. but tgh mlm mesti dia akan call papa dia juga nk blk tido umah die..die xnk tido umah opah..that's why this is so hard for me..mcm tetiba ja dia berubah sikap.
aku bkn la kejam sgt xnk kasi dia tido sana...ada gk aku lepaskan kalau dia nak tp kalau dh mcm ni tiap2 hr dia nk ke sana je terluka hati ni beb. and sometime kalau aku rasa dh lama sgt depa x jumpa dia aku sendiri akan bw dia pi sana bilamana depa ada kt umah. sebab b4 this (since adik aku kt umah aku) dia xnk lgsg pegi sana..dia nk dok umah..so weekend kalau xdk pa aku akan bw dia pi sana walau kdg2 tpaksa paksa dia, kwn tgh main mana nak pegi.mengamuk2 la.
nape irfan jd camni hah? irfan tau x mummy sgt sedih...xtau mcmana lg nk buat bg irfan faham apa yg mummy rasa. smlm aku lgsg x lalu nk mkn...hubby belikan laksa n bihun sup utk dia psl dia minta nk mkn bihun sup..dua2 tersadai atas meja..mummy masuk tido awal. malas nk makan malas nk layan tv malas segalanya. mummy nangis sampai dkt 3 pagi sedih psl irfan n fikir apa yg x kena n nk buat mcmana.pastu layan plak lagu2 jiwang karat plak lagila karat. perasaan tu merebak plak ke papanya...papa lak dipersalahkan.papa tetiba terlibat. mummy dok fikir papa suka la kan psl irfan close ngan parents dia. so dia x kisah sgt kalau irfan wat camtu. pastu x reti nk fikir perasaan mummy ni. itu buat mummy lebih hurt. hurt sesangat.
sampai mummy rasa sekarang cuma Iqram yg syg mummy. Iqram shows it. X blh nmpk mummy melintas depan dia mesti dia merengek nk dpt mummy. tp mummy plak yg xleh nk dukung2 dia sgt...psl mummy dh x larat..perut dh makin besar...sian Iqram....sgt kesian...:( deep inside mummy's heart mummy nak sgt layan iqram to the fullest tp apakan daya dik. i'm so sorry dear....smlm tido sambil peluk n luahkan perasaan kt dia dia pandang ja muka mummy sambil nyotnyot puting dia..dia faham agaknya n dia pn x byk ragam smlm...dok dlm gelap atas katil pn dia x wat perangai...sampai at last dia tertido sendiri walau dia dh tido awal lepas maghrib tu.
hubby ckp biarla dia tido mlm ni...esok amikla...aku ckp biar la dia stay sana...x pyh amik2 dia..biar sampai dia puas. i really mean it.

9 comments:

iEtaFAkyR@ said...

weh! hang jgn la emo sgt nim... aku rasa keadaan hang n irfan tgh sama2 berlawan dgn perasaan tu. hg cara preggy, stress, penat, n even sikit pun bleh tersentuh rasa hati. irfan lak cara budak baru nak kenai dunia, baru nk rasa kasih syg tup tup kena share mmg la dia rebel. then dia tgk ada peluang tumpang kasih kat opah lagi la dia tunjuk eksyen skit ngan hang. tk pa hanim, bg dia ruang sesuaikan diri.
kesian dia weh, budak lg tk reti apa..... dia ada cara tersendiri utk tunjuk kasih syg kat hang.pulak dia lelaki kan. may b dia keras skit la. jgn la sedih2 sgt satgi mudaratkan kesihatan hang.
aku rasa dlm perkara ni papa dia kena main peranan lebih sikit. cuba bwk bincang ngan papa dia suh slow talk elok2, papa dia kena show more loves towards u then dia akan ikut jugak la...budak2 kan suka ngikut. kesian kat hang. kesian kat irfan gak. be strong dear!

AZALINA ABDU RAHAMAN said...

betui gak kata ieta tu. and maybe hang telebih emo psl pregnancy kot. kot irfan ada jumpa geng baru ka kat umah opah....or ada la tu apa2 yg opah belikan dia toys ka yg buatkan dia x puas lg nak main kat umah opah. kan dulu dlm entry hat lps2 hang ada tulis yg irfan manja sgt dgn hang masa hang warded dulu..then masa hang balik umah sat irfan minta hang suap dia makan la apa la...x dak apa la..bdk nak membesaq camtu la ada fasa2 yang agak sukar utk depa nak ikut. relaks2...jgn pikiaq negatif okey...manja btl mummy ni.

SM79 said...

hanim km paham sgt perasaan hampa... psai mertua & so on...km rasa mgkin sbb irfan ni plak rasa kasih syg berkurangan bla dh ada adik.. tmbahan plak dia dok rumah opah dr kecik... km dlu rasa gutu hanim... km cepat2 sekolahkan syamim.. papa kena main peranan yg penting dlm hal ni.. tp betoi kata hampa papa mesti x rasa pa sbb rumah mak dia kan.. cuba rumah org len mesti dia pun x mau kan...

tmbahan lak famili hampa jauh.. mmg terasa.. budak2 ni klu dok ngan opah lama2 mmg manja.. ckp kita dh x dihiraukan lg..fikir smthing positif tp tak sakitkan hati mana2 pihak.. km ad 1 doa.. mlm2 hembus di telinga anak2 masa depa tidoq di kiri dan kanan telinga sambil gosok ubun2 kepala.. insyaallah berkesan.. nk elakkan anak dr degil...

"QULNA YANA RUKU NI BARDHAUN WASALAMAN 'ALA IBRAHIM"

Ini adalah doa Nabi Ibrahim.. Amalkan mlm2 insyaallah berkesan...

Aku tujukan khas tuk semua rakan2 yg menbaca blog hanim...

fham5579 said...

mungkinla wei aku jd sensitif sgt sbb keadaan aku la ni ...pastu kan kebz an hubby aku lately buat aku rasa aku x di layan selayaknya sbg seorg yg pregnant...anak plak wat hal camni that's why aku really hurt. mmg aku rasa sedih sgt2 dgn perangai dia tu..dh try ckp elok2, pujuk, umpan..pdhal dia ni senang sgt kalau kena umpan...ni x jalan lgsg...hati dia mcm ada kt umah opah dia ja la ni. mcm ada kuasa dok panggil dia. aku takut sgt dia akan jd bertambah parah bila srg lg adik ni kluaq...aku takut dia akan rasa lebih jauh dan akan semakin menjauhkan diri dr aku. Iqram xtau plak lg mcmana. mmg la ni aku mcm sgt merajuk hati dgn dia...nk duduk sgt dudukla sana puas2...dh jemu nnti blk la....aku dok pikiaq ptg ni time amik depa aku xmau naik amik...xmau jumpa dia. biaq hb pi amik iqram. aku nk ckp ngan dia irfan x pyhla blk...duduk je la sini.
sue..thanks for the doa..Insyaallah kami akan amalkan

Naddiea said...

hanim,malam2 kalo irfan tido kat umah hang,hang cakap kat telinga dia.nasihat dan sebagainya..walaupun masa tu anak2 tido tapi depa dengar apa yg kita ckp.mcm bercakap dgn roh anak tu la..aku pernah buat kat Hayyan dulu.he used to be notty n x dgr kata.tp bila dh buat beberapa kali alhamdulillah okay..hang nasihat la mcm2.as if hang bercakap dgn dia masa dia x tido.lagi satu doa nabi daud juga boleh amal.baca kat dahi anak masa tido.Ayat nabi daud yg melembutkan besi tu..

"Allah Humma Layin li kalbahu layanta li daudal hadida"

makna:"Ya Allah, lembutkanlah hatinya sebagaimana Kamu melembutkan Daud (akan) besi"

aku bg hang link la senang...http://swordofdeen06.multiply.com/journal/item/15

Kemudian tiupkan ke air

Doa di atas boleh digunakan untuk semua orang yang keras hati, sentiasa melawan dan tidak menurut kata. Ini termasuklah untuk melembutkan diri sendiri. Untuk kegunaan diri sendiri, letakkan tangan kanan di dada iaitu di bahagian hati dan baca doa di atas. Kemudian tarik nafas perlahan-lahan hingga habis dan lepaskan

Unknown said...

sabaq byk2 hanim..sbg kawan hng yg telah dulu rasa berumahtngga nih (heheh maklumlah thn ni dh 9thn aku kawen) mmg 10thn ke bwh mcm2 dugaan yg dtg..kita kena pndai hndle..nk plak dlm keadaan hng yg berbdn2 dgn ada bb lg + pnat bk keja..mudah sgt terasa n nek hangin..aku yg x peknen pun kalo pnat akan cpt melenting..aku juz nk share xperinence aku sbb aku dulu tok bela tau..sbb tu bila ada ank..aku dh kt dlm ht..mcmana ssh skalipun aku,aku xnk bg org tua jg ank aku..aku tau..nnt ank akn < sayg kat dia sbb aku dh rs dah sume tu..hng kena pndai saiko ank hng tu..bw dia p jenjln..bg dia main mainan kat super market..biaq tiap2 ari/mg xpa jnji dia dpt jarakkn diri dia dgn opah dia tu tp awas..bkn niat xnk bg dia kenai tok nenek dia cuma biaq dia lebihkan ms dia dgn kita..tu mksud aku..aku mmg x bleh pisah dgn ank..2,3 ari pun dh mcm meroyan dibuatnya even bila depa ada..asala memekak ja buat drh aku menyirap hahahaaa..hng kan seorng yg ceria..don't b sad la..fokus kat dlm perut tu n at d same time..jgn abai yg dh ada k..try 2 face2 face dgn laki hng..gtau dia leklok pa yg hng rasa spy bnda ni x jd lg..ok hanim..take care dear..

Diamilikku said...

hanim...
jgn la mcm ni...
hang terbawak2 dengan pregnancy tuh...irfan tak dak apa2 aih..aku percaya dia buat macam tu sebab dia rasa kurang kasih sayang...aku agree dengan apa yang kawan2 kata..dan aku setuju dengan petua2 yang nadd n sue bagi..hang cuba tgk...

bab bercakap dengan roh anak tu aku sangat2 percaya..sebab aku duk buat kalau anak2 demam...psikik punya cara..memang ada ustaz bagi petua..hang cuba tau....

fham5579 said...

thank u so much kawan2...sayang hgpa semua....sib baik ada kwn2 memberi semangat ni kan kalau x mmg aku down...kemarin seharian mata ni asyik nk berkaca ja, tiap kali baca komen hgpa or ulang baca post ni sampai ptg time blk keja kebetulan hubby amik lambat skit pastu plak kwn dia ajak g minum dlu b4 blk so lambat skitla amik anak2...pkl 6 ja hp dh berbunyi..sat hp aku sat hp papa dia...dia dok tnya kenapa x amik irfan? mummy kt ner ni? sengaja aku layoq dia aku ckp mummy dgn papa kt tasik bukit jalil ni jalan2 jap...mengamuk la dia..menjerit2 suh amik dia..x percaya n x puas hati...dok tnya byk kali mummy kt ner..papa mana , bak nk ckp ngan papa..sat2 dia call plak papa dia...dr hp papa nk ckp ngan mummy...x senang hati...hhuhuhu....aku ckp gk ceni irfan kan xnk blk nk tido umah opah lama2 xyh la mummy amik irfan dh...die lak yg jwb ' tak..irfan kan kena g ngaji' ewah itu ayat aku tu nk pujuk dia blk b4 ni...masa tu aku dh blh tersenyummmmmm.....hati aku berbunga riang kembali...mlm pn dia x minta lgsg nk g sana cuma ada 1 part dia srh aku bacakan 1-100 kt buku dia...aku ckp la ala 20-30 ckpla byk2 nnti irfan x ingat...alah mummy xnk baca irfan nk pegi tido umah opah...wah ugut tu....

d u r a said...

betoilah tu hanim, aku rasa hg terlebeh emo sebab pregnen tu. takkanla irfan tak sayang kat mommy lagi. tengok tu, tak berani dah dia tinggai mommy hehe :)

anyway, thanks sone & shepah, aku pon nak try amalkan kt anak2 aku.