Followers

Saturday, October 9, 2010

di ketika ini...

sepatutnya byk lagi entry nk kena kampoi (org kedah kata) tp di ketika ini aku cuma nk express feeling aku jaa...masa pn terhad...apa yg dok terngiang2 la ni lagu shahir af tu...embun pn xkn mampu menyubur sekuntum bunga yg layu pd masa musim luruh...saipa...nk kata kena sgt pn x jugak...
yg jelas hidup aku sgt x tenang sejak dr dlu2 aku dok menjeruk rasa tu lagi..on off kdg ok kdg ko...sampai lately aku selalu ja jd kecut perut x semena2...sentiasa....makin kerap..i don't know why? yaaa...aku masih blom dpt merasai life yg benar2 tenang n aman...tuhan masih nk uji aku...masih blom termakbul doa aku...aku xleh nk cita detail sbb aku sendiri xtau nk cita...yg aku tau aku tgh sedih lagi ketika ini...
smlm terdengar lagi kata2 semangat utk diri aku kt tv..SEMAKIN ALLAH SAYANG HAMBANYA ITU MAKA SEMAKIN BYK DIA DIUJI....hmmm aku pasrah....betui2...cuba yakin kan diri and cuba kuatkan semangat sendiri...
kdg2 bila di kenang n dihitung aku kira aku ni manusia kebal kot no, psl aku x jd gila lg hingga saat ni...aku masih blh ketawa tatkala ada yg mengusik dan aku masih bisa menyembunyikan rasa sakit di dalam yg amat perit dan aku masih bisa memaafkan walau diulang 100x...dan rasa itu masih utuh...nk kena p jumpa bomoh perasaan la aku rasa....kot....

7 comments:

AZALINA ABDU RAHAMAN said...

hang psl pa hanim. mcm2 cerita sedih dah hang tulih kat blog ni. igtkan after deliver baby ni hang blh hepi dah. x syok aarrr...blog lain suma entry hepi2 blog hang sedey pulak. apapun igt Tuhan sentiasa mendengar. maybe Dia sayangkan hang lebih dr yg lain sebab tu hang terus diuji. all the best 4 u.

Diamilikku said...

aku pun tak tau the real story..apa yang boleh aku tolong cuma doa moga hang diberi kesabaran dan ketenangan hati untuk hadapi semua nih...be strong hanim

fham5579 said...

eza...thank u so much..hg mcm care ja psl aku. ala2 artis lak aku ni nk wat statement nih...masalah terlalu peribadi biarlah rahsia...hihihi...aku pn nk wat entry hepy2..byk dlm kepala tp aku xdn nk taip lagi...insyaallah aku wat nnti naih..cuma masa aku tulis tu aku tgh sedih n xtau nk cita kt sapa so aku taip kt blog la...at least terluah gk kan..tq fwen :)

Naddiea said...

hanim,aku pun sama x paham masalah hang.apa2 pun aku tau hnag kuat weh.kalo dak tak kan hang diuji mcm ni.hari tu masa kat umah fit aku tgk hang okay ja..tp sapa tau dlm hati kan...apa2 pun kalo rasa stress n nk hiburkan hati dgr le lagu2 Maher Zain.Lagu2 dia islamik n sangat menangkap hati..tapi sebenarnya baca quran dr bagus utk tenangkan hati..

K Wa said...

Hanim..life must go on..what ever happen in this life..setiap ujian tu utk mendidik diri kita..kita makin matang & makin kuat dlm menempuh kehidupan...see hg la ni dh 'kebal'..haha..Allah bg hg ujian..& dia bg kekuatan utk hg tempuhinya..betui kata Nadia..Al-Quran mmg ubat mujarab penenang jiwa..kalau aku time sedih2 serabut2 kepala..suka dgr zikir apa tu..La-Tahzan (Jgn bersedih)..dgn maknanya sekali..insyaallah..tenang..

fham5579 said...

friends...apa jua kata nasihat dr hgpa sgt bermakna bg aku...aku amik semua nasihat hgpa sebagai penguat utk aku truskan life aku yg sgt mencabar ini...thank u so much...mmmuahhh

SM79 said...

Al-Quran adalah penenang di kala kesedihan.. cuma amalkan dhn zikir2 & selawat ke atas Nabi... . Cheer Up OK.....