Followers

Wednesday, October 13, 2010

duhai hati....

owhhhh...kenapa aku berperasaan cenggini di ketika ini..rasa nk nangis sgt ni tp aku tahan sebab rasa mcm bosan dah sangat asyik nangis ja...dh habis airmata aku nih...x larat dh nk buang2 airmata aku ni....eh mcmana airmata ni di reproduce agaknya erk..mesti sistem aku kt situ perlu bekerja keras top up ja keja depa..siannn..apakan daya...
aku rasa tertekan sgt dgn masalah itu....aku x blh nk wat apa2 buat masa ni utk menyelesaikannya...aku dah x berdaya...dh habis punca dan habis cara...
ermmm....sepatutnya kalau aku pressure diri mcmana pn masalah ni tetap di situ dan jika aku pressure pihak lain masalah akan jd lebih berbelit, end up aku gak yg kena tanggung...
letak tepi dulu la cita tu...aku nk cita cita mlm smlm skit...2-3 mlm lately ni iqram suka wat perangai time nk tidoq....dia meraung2 menangis mcm xleh jerap lena dia...so smlm aku serah ja la kt papa dia enjut dia kt depan...irfan pn tido kt depan tv. so tggl aku n ilham sj dlm blk...dlm pkl 4 dia merengek nk menyusu, aku angkat dia dr babycot n susukan...pastu dia lena balik. aku tatap wajahnya...huh! xleh lama2 tenung dia coz rasa kesian sgt mendalam...aku ckp ngan dia sambil kukucup pipi n dahi dia...mummy minta maaf atas apa yg dh mummy buat (masa mula dpt tau pregnant kan dia) and dgn keadaan yg serabut n gundah gulana masa dia lahir...everything jd serba x kena ngan life kami...adik jadi anak yg baik ok, jgn meragam bila dgn opah, mummy xnk antar adik kt org kalau boleh...please buat opah rasa selesa n syg adik n xnk lepaskan adik dibwh jagaan org lain...tiba2 dlm pejam dia seolah2 mengangguk....owh anakku...mengertikah engkau dgn luahan mummy ni? sesungguhnya mummy tgh serabut n tertekan sgt dgn keadaan sekarang n ntah bila mummy akan kembali mendapat ketenangan n kehappyan dlm hidup ni...sampai kdg2 tempiasnya terkena pd anak2...mummy minta maaf sgt2 pada Irfan, Iqram & Ilham....hnya Tuhan yg maha mengetahui isi hati ini...

8 comments:

SM79 said...

oowhh.... berat mata memandang... berat lg bahu yg memikul.... walau km x tau apa pun mslh yg sedang melanda... tp km dpt rasa peritnya hmp tanggung semua itu... sabaq naih....

fham5579 said...

sue...di saat ni km br ja lepas reyau lagi....x blh la nk menahan kalau dia nk kluaq...kalau blh nk meraung jerit lepaskan segala tekanan tp mampukah jerit tu terlepas semua jugak.

iEtaFAkyR@ said...

sabar n tawakal byk2 hanim. jgn smpai makan diri sendiri kalo simpan sume dlm hati sorang2.... anak2 masih perlukan mummy depa. even depa kecik tp naluri anak n ibu tetap selari. igt Allah selalu ya fren.... :(

sengetminda said...

mummy.....mummy ada kawan kat meja belakang. Jgn buat2 lupa naih. W.pun kawan mummy tu selalu g outstation tp kawan mummy tu selalu igt kat mummy cuma dia tu mengong sikit sbb xreti nak tunjuk dia amek berat.

aku balik dr perlis ni kita sitdown, sama2 pikiaq jalan keluar. Mummy jgn presure diri yer.jgn nangis2

Diamilikku said...

hanim be strong..aku tak reti nak cakap panjang2....huhuhu..tapi aku dapat rasa beban yang hang tanggung...doa dan doa banyak2...allah tu ada..

fham5579 said...

ieta, shera, sone, sue n yg lain2 jugak...bila aku mai opis dpt luah serba skit kt blog n fb pastu dpt sokongan n advise dr kwn2 rasa diri di care sgt...itula ubat aku dikala ini...psl kan aku mmg xdk tempat nk mengadu selain di alam maya ni...thank u so much...
shera...rasa nk reyau baca komen hg bkn pa boss aku ni dia wat expression stone ja seolah x amik tau lgsg tp sebenarnya dia sgt care...terharuuuu

Diamilikku said...

ada kata2 motivasi aku cilok dari satu blog...kata2 dari seorang ustaz berkaitan dugaan..hope kita semua dapat sedikit kekuatan lepas baca nih...


"..lupakanlah musibah...ujian dan cabaran masa lalu..tapi jangan lupakan segala hikmah dan pengajaran disebalik musibah..ujian dan cabaran2 itu semua.. kerana disebalik musibah2 ,ujian2..cabaran..itulah yang menjadikan seseorang itu matang,dewasa..bijaksana dan bersemangat kental.. jadi nak atau taknak manusia pasti diuji Allah..... bayangkan mcm ni....kalau kita tanam pokok.. utk menyuburkan lagi pokok tu..kita tak letak baja air gula atau air yang manis2..satlagi mati pokok tu kene air manis... tapi kita letak baja najis..yang diproses.. hasilnya?...pokok tu akan tumbuh subur dan kuat...... ada lagi satu... pernah makan roti canai?,sedap kan rasa roti canai...takde sape yang tak suke..rasa yang lebut enak..lazattt.... tapi tahu tak bagaimana roti canai tu terhasil.... ia terhasil daripada proses uli yang bersungguh2.. roti tu diuli,ditumbuk,dipukuldisepak,ditampar.... pergh.lama kene uli.. ..tapi hasilnya??...roti yang lembut enak..lazattt..... begitu juga dgn hidup...tanpa ujian cabaran dugaan.... kita takkan jadi kuat dan matang..... seseorang hidupnye penuh dgn ujian,
dilatih lasak...apa hasilnya?pasti menjadi lebih matang, asalkan syaratnya jiwa dipenuh keimanan dan sabar dgn ujian Tuhan.. bukannye mengeluh dan mengeluh..

Naddiea said...

hanim...hanya ALLAH ja tau yg terbaik buat hang n family.semoga bersabar menanti hari bahagia itu.insyaallah...