Followers

Thursday, May 10, 2012

Course & LRT

Hhmmm...course yg aku minta dapat dan pada 8-10/5/2012 makanya aku berkampung di Quality Hotel utk attend course yang bertajuk Building Maintenance & Assets...hmmm sgtla bidang aku.... tak x selama bertahun2 aku meninggalkan bidang ni pastu aku terjah msk keja ni blk dgn mcm zero ja..main taram ja la apa adanya..bila attend ja course ni aku rasa ianya sgt refreshed kepala otak aku (walau dlm ketiduran semasa lecture diberikan)....mmgla baru la dpt blk ilmu2 dan informasi berguna utk digunakan dlm kerjaan seharian aku skrg. mmg serius byk sgt yg aku dh lupa...kepala otak beku.....at least course ni membantu aku meningkatkan diri dlm kerja aku...chewah! poyos ja bunyiknyerrr.... aku ja srg pompuan dlm course tu maklumla bidang2 camni mmg selalu ceni. tp okla peserta2 lain semua ok2 ramah blh cita2 time minum makan. minum mkan toksah ckpla..mmg keja mkn minum ja sepanjang course....hr kedua control skit aku x amik nasi aku makan lauk,deserts saja...hehehe...x la penuh sgt perut...tp 3 hr course ni malam aku x makanla sbb siang melantak byk dh....break sat2 tu pn aku bantai kue2 n coffee...coffee ni xtau la nk cita brp kali aku minum nk wat cemana coffeeholic ni kan. aku nk cita, cita lawak sebenarnya....disebabkan xmau menyusahkan driver kan so aku srh depa antaq ja aku pagi...ptg aku naik LRT blk....hr pertama aku sesat larat...dua kali aku naik train silap.repeat. bengong..aku sepatutnya tukar train masa kt chan sow lin punya stesen...aku x tukar...relax sampai maluri. smpai maluri br turun patah blk chan sow lin....naik lagi sekali train ke ampang tu...lagi sekali aku turun maluri patah blk chan sow lin....kakakak...bengong..dr nk elak terlibat dlm sardin dlm lrt tu trus jd semakin ramai org..penatla. kali ke 3 br betui. sepatutnya aku kena amik seri petaling nya train...ada 2 jenis plak dh mana aku tau..selalu direct ja.announcement plak x dgr...pastu kan aku kena menapak plak dr Stesen bkt jalil blk umah dgn pakai kasut tinggi naih...lotih makkk tau. xpala fikir positif bakar blk lemak yg makan byk tadi kan. hari ke2 ke 3 x sesat dh. siap blh ronda SOGO x pasai2 ja terjebak juga kt situ.
hehehe saja ja buh gmbq lrt nih....ciwi la kan sesekali leh naik lrt. p/s: entry psl birthday...nantila...biasa2 jerk...

3 comments:

SM79 said...

hehehhe.. klu dh jarang naik train mmg la hanim... hampa dok sana kan naik keta ja p mana2 pun... km klu p KL keta tgai ja... lrt la yg km akan naik.. sng & x sesat... x jam... kira tau habis la bab2 lrt, komuter dll...

aku eta said...

aku bebaru ni kena pi kl sendiri pasai mr lobak ada kursus...dulu lrt pakai kad la ni pakai token...kunon la sat...lepaih tu lupa nak amek tren hala ke mana....tanya kat kaunter hala mana nak tuju tren apa nak naik...lawak pon ada...masa nak balik kuantan naik bas kat puduraya...mak aiii...puduraya pon dah canggih...ada pintu kena tekan suis baru pintu terbukak...jenuh aku dok berdiri depan pintu nak turun pi tempat bas tapi pintu tak bukak...seb bek ada sorang pompuan ni dia kebetulan nak naik bas jugak...dia yg tolong tekan suis kat aku...tak perasan pulak makcik ada suis kat situ hehehehehhe :p

ietafakyra said...

ahhahahah....syok wooo ronda dgn lrt. ghalit sebenaqnya. aku pun pernah terlajak smpai bkt jalil. tp tk pa, patah balik tk kena duit :)