Followers

Sunday, May 13, 2012

Hari Ibu 2012

Hari ni kepala otak berserabut dgn beberapa perkara. terasa nak sgt a shoulder to cry on tp xdk sapa.semua jauh. aku ckp srg2. reyau srg2. dok kata dlm hati laluilah semua ni srg2 Hanim...kuat, sabar, tabahlah dan berdoalah. Yakin dgn Allah. Kemarin tgh lipat kain sambil dok tgk cita apa ntah ...tetiba keluaq lagu Aishah tu....mai kat bait ' tiada bahagia jika tiada doa puja restu' terus airmata berderai (airmata hat dok pedo x sangga dh 1-2 hr ni kan) sedih yg amat....teringat mak, aku dh xdk 1 pintu syurga..teringat dosa2 aku pada mak satu persatu perlakuan aku yg mengguris hati mak (kwn2 yg masih ada mak hargaila depa) aku dh x blh tebus semua tu...serius aku ckp masa aku minta ampun di saat akhir mak terasa aku x bersungguh2 sbb aku x rasa akan kehilangan dia pun masa tu...sebab tu la kan aku x bahagia. mak ampunkan dosa cik. dh x ada lagi kesempatan lagi utk aku memohon maaf dan menebus segala dosa aku padanya. Ya ALLAH aku tau aku berdosa....sebab tu ini balasan utk aku. aku menderita....kebahagiaan aku seolah tidak mahu bersama aku. dtg & pergi ....
aku harap aku akan jadi seorg ibu yg terbaik utk anak2 aku...walaupun pada masa ini aku jadi runsing dgn diri aku yg semakin tidak sabar menghadapi kerenah anak2 yg semakin lasak. aku rasa aku mcm singa...pas marah baru aku menyesal. how bad i am kan....argghhhhhhhhhhhhhhhhhhh.....benci dgn diri sendiri. byk benda yg buat aku serabut pastu mempengaruhi mood aku. aku xnk anak2 aku jd mcm aku jd aku kena jadi yg terbaik supaya depa buleh ikut kan. tapi....Ya Tuhan aku berserah padaMu. berikanlah yg terbaik untuk anak2 ku.
Irfan hadiahkan aku bunga rose kaler biru yg dibelinya dari bookshop sekolah dia. terharu sangat. RM2.00.
bila ditnya cikgu yg suruh beli ke? x lah irfan la yg nk beli. <<< lupa nk amik gambaq bunga tu...satgi la aku upload. anyway thank u so much anakku...mummy syg anak2 mummy so much. korang adalah semangat dan kekuatan mummy. kalau xdk korang mesti mummy dh jatuh tersungkur dah dalam menghadapi ujian hidup yang sgt mencabar ini. terima kasih anak2....

3 comments:

SM79 said...

semoga kita sama2 menjadi ibu yg terbaik dlm mendidik anak2 didunia & diakhirat...

"mak mana yg x ampunkan dosa anak2 dia hanim... jgn pikiaq bukan2... di saat ini selalu sedekahkan bacaan Yaasin & Al-Fatihah utknya.. itu bekal yg terbaik utknya nk bawa ke akhirat nnt... doa dr anak2 yg soleh"

teringat kata2 mak km... "mak x mau harta, mak x minta duit anak2... ap yg mak nak cuma jgn lupa sedekahkan bacaan Al-Quran bila mak sudah tiada nnt..." sebak rasa

ietafakyra said...

ya betul apa su ckp. even mama aku masih ada la ni pun dia dok pesan benda sama. tiap kali jumpa sure nk kait suh doa n baca quran utk dia bila dia tdak nnt. syahdu weh :( sabaq byk2 k.

fham5579 said...

tqvm kwn2....