Followers

Tuesday, November 25, 2008

naik train blk kg....




Add Image
entry ni patut terdahulu dr entry yg sebelum ni tp terlupa lak nk update psl ni...malas gak kot...arini dh kebosanan yg amat so uploadla sume gambar dlm hp...ternampak la gmbr2 yg aku sempat snap masa blk kg naik keretapi last month....
nk dijadikan cerita..mmg dh lama sgt kami 3 beranak teringin nk naik train blk kg ni...dh byk kali plan x jd...ade sekali dh beli tiket tp terpaksa returned dpt 50% je sbb MIL nk ikut blk kg sama...pastu nextnya cousin aku plak nk blk sekali...so kali ni menjadi la....tertunaila hajat aku, hubby n irfan....kami amik katil...irfan so excited...x duduk diam lgsg...kejap nk memanjat...dlm gerabak tu dgr suara die je la...ye la kan gerabak yg sume katil masing2 nk tido je la...dr kl sentral bertolak pkl 8pm..aku beli kfc utk bekal km atas keretapi 3 beranak...takut gk xde mende dlm keretapi nnti jenuh berlapar smpai pagi esok. walaupun agak bosan psl lama sgt tp selesa la....dlm pkl 10-11 camtu kitorg pegi carik cafe...jauh gakla didepan sekali gerabak cafe tu pastu x byk choice sgt mknan yg dijual..ada bihun goreng, nasi lemak, nasi goreng,nasi ngan ayam, sandwich,keropok sume dh siap dibungkus...air pn sume yg instant 3 in 1 nyer...tp adela meja kerusi utk duduk makan...nk kata mahal x la sgt...ok2 je la...
rugi aku lupa bw magazine ke apa utk hilangkan bosan....agak tgh mlm aku tido...tgglla irfan n papanya mengomel dua beranak..ntah pkl brp dorang tido...agak2 dh cerah skit aku bgn...dlm waktu subuh camtula...dh x berani nk tido blk sbb takut terlepas station...keretapi tu trus g hatt nyai...announcement bgtau station pn x brp kuat so kena get ready la...sampai alor star ngam2 pkl 8 pg...aduhh...station keretapi AS sgtla lama....terasa mcm cite tamil adegan kt station keretapi...bangunannya masih lg diperbuat dr kayu yg dh pun season...napela kerajaan neg kedah terlupa agaknya nk upgrade station tu...terpencil di cerok bandaraya alor star....
ayah jemput kami and as usual ayah bawa singgah breakfast dlu kt kopitiam...ni yg aku paling suka about my hometown...mcm2 ada...early morning .....terasa nk makan apa semua ada kt situ...kalau la kt kl ada camtu kan best...ni blk2 nasi lemak...kt mana2 ada jual nasi lemak...mamak roti canai...malam plak gerai tom yam di merata2...itu je la..bosan sgt.....

No comments: