Followers

Tuesday, December 2, 2008

my dad leaving to Mekah on 30/11/08


actually this is for the second time he'll be going to tunaikan rukun islam ke 5 ni...u're so lucky la ayah...
pepagi lagi aku dh bangun on that sunday...tetiba2 my bro sms that ayahnyer flight dh berlepas...kalut la aku kejutkan hubby n irfan...mandi siap trus shoot pegi LCCT utk amik ayah.
sampai je kt situ mmg flight dh landed tp ayah blom kluar...tgh nk amik beg...sempat g belikan irfan nugget n air kt kfc for his breakfast. hubby tggu kt kereta sbb parking tepi2 tu je...rupanya mak sedara aku pn naik flight gk dtg sini...info awal ckp dia naik kereta ngan anak2 dia..maknanya dorang berempatla naik flight sekali...mndak, pndak, ayah n my stepmother.
pastu kena la tggu jap anak mndak si firdaus tu dtg amik dia...mana celuih satu keta...
at first ayah kata nk rest kt umah aku while waiting for registration at kelana jaya in evening nyer tp plan tukar lak...my stepbrother dh blk awal2 mlm smlm n dorang tgh msk utk lunch kt umah dia kt kajang....aku ni dok plan la nk bw ayah lunch kt mana2 and order la some kue for minum petang kt umah aku nanti....mmg aku kecik ati n sedih sgt dlm hati tp aku tau bkn ayah x sudi tp dh dorang yg buat camtu so die pun serba salah...dan dgn keadaan dorang ngan ber beg2 n ramai camtu xkn nak ajak gk g umah aku....dorang masing2 kepenatan sbb a night before kan wat kenduri doa selamat...pg tu seawal 4 pg dh bangun sbb pas subuh dorang dh diiringi ngan bacaan doa n azan utk kluar umah by ustaz mana ntah.so all my sisters n brothers were there la masa dorang nk berangkat...aku jer sorang kt sini with my tiri2 nyer adik beradik....mmg bosan xtau nk ckp duduk umah dorang sementara nk tggu lunch n ptg skit siap2 nk gerak ke kelana jaya...dlm pkl 4 kami pn gerak la kesana....sempat mkn2 lg kt gerai luar kompleks tabung haji tu ..dh la mahal x sedap plak tu....grrrrrrr.....bihun goreng cokia pun RM5.
msk maghrib ayah n geng2 nya pn mskla mandi, sembahyang n siap2 pakai ihram....aku terpaksa berundur sebelum sempat tgk ayah kali terakhir dia masuk check in ke dalam....pas siap pakai ihram dia kluar je aku jumpa n salam ngan dia km pn blk sebab hubby lak nk gerak ke Terengganu mlm tu...ada keja kt UiTM Dungun keesokan paginya....kesian gak dia keletihan dr pg sampai mlm pastu trus nk g outstation lak. adik ipar aku antar die kt office sbb aku xnk irfan menangis tgk dia nnti....kt umah dia ralit main ngan anak2 jiran xpela. irfan tu close sgt ngan papa dia. tau tak irfan seharian tu x ke rasa letih...ngan x minum susunya, main bagai nk rak kt khemah ruang menunggu kt kompleks tabung haji tu. dh blk mandi leh main lg ngan anak2 jiran.
pas je hubby gerak....baru la aku terasa sedih...teringat ayah td n hubby lak tgglkan aku gak on the same night....masa ngan ayah td tu x la terasa g....mlm tu tido pn x nyenyak...asyik2 terkejut jaga jer...kejap2 teringat ayah, kejap2 teringat hubby.
esoknya even x sempat tido pun hubby aku blk gak kl setelah aku dok suruh die balik...hihihi....bayangkan dia sampai pkl 4 pagi...pastu terpaksa tggu utk check in hotel pkl 7 sbb kaunter sume xde org....tido kejap pkl 9 dh kena g UiTM plak. settle keje pkl 4 ptg...pkl 7 dorang bertolak blk kl....sampai pkl 11++ mlm...sampai umah 12++...esoknya keja plak....sian hubby ku....

No comments: