Followers

Wednesday, December 10, 2008

relaxing in langkawi....



''Wok(panggilan hubby utk his uncle) ajak g langkawi...nak pegi ke x''...aku diam jer...50-50...bkn apa sbb nk raya kan..ayah dah la xder...akak confirm blk mlm raya. sampai otw blk jumaat mlm tu masih xleh bg keputusan...serba salah. at last fikir2 bila lagi..lgpn hubby nk belanja semua...dia tgh ada duit pastu bkn selalu dia yg ajak kalau nk kemana2...biasanya aku yg tentukan mana kami nak pegi...so sbg menghormati keputusan dan keinginan aku decided to go...ayat pelemah tu..."nk bw irfan merasa g langkawi, die x pernah pegi lagi"...itu yg wat lemah tu...dr KL bertolak dlm pkl 10 dh...sampai Kangar umah mkcek dlm pkl 5++...konon nk naik bot paling awal la pkl 7..at last rentung bile masing2 tertido...driver la...aku mmg dh xleh nk lelapkan mata lagi sbb sikecik aku dh xnk tido dh. die main sampai cerah dr subuh tu...
pimai2 pkl 9.30 gak br kuar dr umah...singgah breakfast kt kantin hospital (tempat mkcek berniaga)...dlm 10.30 gak km sampai jeti kuala perlis...dok ralit sembang2 terlepas plak feri pkl 10.30...geram aku..aku dh ckp dh..dorang ni mmg lem skit....next 11.30...que punya que habis plak 11.30 tunggu lagi pkl 12.30 plak...dh sampai 12.30 ada plak masalah teknikal...pkl 1 baru feri sampai...letih berejam kt jeti....sampai sana dh hampir pkl 3. trus amik van sbb ramai kan...hubby nyer cousin ilah & asben, wok n family pastu kamila 3 beranak.sume 11 org.
trus shoot ke pantai cenang...fav place hubby la...pusing dkt 10 kali pusing byk chalet yg fully booked...pegi holiday villa pun full. at last ada gak Malibest resort yg kosong itupun mmg utk 1 mlm ja...ngam2 la...dpt plak bilik yg betul2 mengadap beach...waaa...mmg best sgt...dorang amik lg 2 blk tp tkt atas...okla...
resort ni mmg cantik...blk pun ok sgt...pantai dia pasir halus n putih...mmg feel so relief la...ala2 bali ...hahaha....bersih. mmg cun arr utk honeymoon.huhuhu....teringat zaman bercinta cintun dlu...rajin gk ke langkawi sbb hubby ku mmg sukakan beach.
after check in apalagi trus salin baju n turun ke laut...mandi timeee.....masa tu dh pkl 6 dh..elok jer cuaca redup....irfan yg mulanya asyik "irfan kakut" at last dh x nk naik....seronok main ngan ombak yg semakin kuat sebab dh nk mlm kan...dlm pkl 7 tu stopla semua. pas maghrib kami keluar shopping kt pandak mayah...borong coklat RM100++...hahaha....fully supported kan apalagi amik je la...pastu shopping plak baju2an...ala baju2 batik gitu je la kt situ kan..lain semua baju2 siam jer....pastu km g makan kt seafood...then blk bilik titun..masing2 dh kepenatan.
esoknya pagi2 lagi wok dh kejutkan...die belikan nasi lemak..pas breakfast dorang turun mandi lagi...pas mandi siap2 check out...first plan nk g makam mahsuri tp sebab hujan...x jd...singgah kt tempat pembuatan gamat jer....pastu sambung shopping lagik...heeeeeeeeeeeeeee....bestnyer...aku beli dulang...pusing2 dh xtau nk beli apa...rugi x dpt pau dia lagi.hubby beli bag...irfan pun mengamuk nk beg sekolah..dpt jer dok nyanyi 'geng2 bas sekolah'...pkl 3.30 dh kena antar van...pastu km jln2 jer la kt jetty point tu...hubby n irfan layan game...sempat gak aku shopping....beli sunglass...compact powder MAC...hujan renyai2 je ptg tu...feri kitorg last pkl 7...jalan2 g dataran lang pn x selesa sbb hujan...irfan la risau takut demam...kepala plak dh mula sakit....nk muntah bagai.naik jer feri sume trus tido...sampai kuala perlis about 8pm...hujan lebat kt situ gak...pas drop dorang trus blk AS...nk raya woi esok...
pagi raya kejut hubby pegi sembahyang raya...sampai ja dia kt masjid org dh dok berdoa..x sempat...my sis masak nasi lemak n adik masak laksa...itu jela menu kitorg ari raya..dgn ketupat apa pun xdk...kalau ada pun bkn nk mkn sgt...masa raya posa aritu order byk x abis pun.
tghr dorang call ajak g penang lak dh..sekali g aku serba salah...adoi...dh le 2 hr ngan dorang jer...dorang wat lak alasn nk g jln penang tp xtau jalan...at last ikut gk....aku ni dh ler x bw jeans lebih...basah lagi br basuh...hubby sanggup pakai baju melayu sbb aku xde seluar...mula pi bkt bendera tp close for maintenance lak....pastu batu feringgi...x mandi pun...x bw baju n pantai pn agak kotor..x best arr...pastu pegi island plaza...ingat nk pau jeans levi's kt hubby...tgk2 island plaza mcm nk tutup jer..xde mende...byk kedai tutup...harapkan metrojaya dlm jer...huh!....nk singgah gurney plaza depa xmau dh...susahla jln ngan org tua2 ni...heeeeeeee...at last trus je la pegi pdg kota makan....dh pindah rupanya pdg kota.mcm2 depa order pasembor, ckt,laksa,sotong n kerang bakar....kenyang giler siott....pastu pegi lak pesta penang....hujan...x best la nk jalan....dh byk jln2 yg aku lupa...call na la apalagi guide.
sampai umah pkl 1am...letih giler lagik...
esoknya relax kt umah...tghr aku masak..pas lunch ptg kluar g tgk maklang aku kt hospital. pastu g pacific..shopping lagik...kali ni beli jeansla...tp bkn levi's sbb yg ada x berkenan cutting...huh! frust betui.nk tggu blk kl alamat licin la duit hubby xleh nk pau...duit dia xleh lama2 dlm poket.sampai umah paklang khalil sekeluarga dh ada kt umah...melayan dorang jap pastu km kluar mkn mlm...byk betui kedai tutup...sakan raya even raya haji jer....at last kedai depan umah tu gak ler...
rabu-terjaga dh pkl 10...dh siap mengemas umah, aku masak spageti..request my adik2 aku dh lama..pastu mandi n bg mak makan....pastu g kenduri jiran...member baik aku la kt kg..sunat anak dia. dlm pkl 3 siap2 blk kl...x bestnya nk kena blk kl...
holiday kali ni aku rasa sgt bermakna...rasa relax sgt masa kt langkawi especially masa kt tepi pantai...hubby plak sepanjang 5 hr tu 24 jam ngan aku ja...x gaduh plak dia nk g jumpa kengkawan ka apa...thanks dear...i really appreciate that.....pastu may be sbb dh lama x g langkawi tempat bercinta tu teringat2 saat manis bercinta dlu...huhuhuhu....terasa bersemarak semula cinta...i love you dear hubby...thanks for everything...

No comments: