Followers

Sunday, November 14, 2010

bila terasa sayu mereka penawar hati


sayu ja hati hr ni plak dh...lunch td pn x habis nasi...rasa x lalu nk makan...kalau ada yg touch ni mau meleleh nih...sib baik bila mai keja ni aku rasa ok skit..blh letak tepi dlu sat masalah...lately aku rasa nk sgt bomohkan diri sendiri..aku nk jd kuat, buat bodo n lantakla camtu bila ada masalah mendatang sbb selama ni aku akan jd down habis bila prob mai n masalahnya prob tu asyik ja dok mnyerang bertubi2...ada 1 kali tu aku try buat ketegaq....yes masa tu aku rasa tenang, and sgt bersemangat (thanks to my boss) utk buat 'lantakla'...tp sat ja..pastu aku dh x kuat blk...bengong arrr...la ni mmg aku jd ngong skit...sat ok sat aku moody..padan muka
nk cita psl anak2 la...smlm mood ngong mai lg....irfan lak dh dkt pkl 11 dok dgn cargasnya dok menyepak bola n dok main aci ligan ngan bdk pompuan dkt umah aku tu (nk gk main luar even geng2 dia dh msk) so dpt main ngan girl pn xpa janji layan dia main. dh aku panggil srh msk buat xtau je...turun bwh cari puting ilham dlm keta...naik2 tgk dia masih dok main...trus naik angin..aku capai batang penyidai plastik yg patah kt depan tu zasss aku piap kaki dia...mencecet2 dia lari blk sambil meraung pggl papa...Ya Allah sakit ka...aku dh nk reyau tp aku positifkan blk diri aku by aku kena ajar dia dr kecik, kalau dh tua bangka nnti pukul pn x guna dh keras...hmmm...aku settle kan adik2 dia tidoq, iron baju n kemas2 skit aku hampiri dia..sakit lg ke...angguk2..aku urut kaki dia...pastu dia p dapur buka peti ais ntah nk cari apa...x ngantuk lg la tu...ingat nk msk tido dh tp fikir2 x jd...nk spend skit time ngan dia..aku ajak dia minum teh o laici rose...sedapp...ajak dia minum teh cicah ngan biskut tgh2 mlm berdua saja. sambil tu aku sembang2 dgn dia...ckp psl nk sek dia sukala...aku kata kt dia, irfan dh nk sek so irfan kena tido awal nnti irfan ngantuk kt sek teacher mrh...ala kalau irfan ngantuk irfan suruh la wat susu...ada plak...dh sek nnti irfan kena belajar rajin2 bg dpt no 1 tau..ala irfan nk no 2 besar..alamak....no 1 la semua org nk no 1...irfan nk no 2 gk...adoi. pastu ada iklan kartun yg berebut buah rambutan tu, aku kata..lama x mkn rambutan kan irfan..pastu tau dia kata pa...hmmm nnti kite beli rambutan byk2 pastu kite letak la kt pokok pastu kite blh amik...owh anak....ingat main letak2 ja ka buah tu kt situ...hihihi...itulah penawar hati dikala duka...
Iqram...dh pandai meniti n merangkak...kalau dgr lagu Shahir laju ja dia ke depan sekali kt tv tu.mulut pn dh byk...pasni aku nk usaha berubat cara tradisional plak..x sabar nk attend fisio cara kerja plak next week...xtau lak mcmana caranya...dh 2 jenis fisio dia kena p. la ni gelagat dia la dok buat semua tgelak...tp dia ni agak berangin..kalau x bg apa dia nak..dia akan merempas diri dia...sgt bahaya..satgi dummm ke lantai...adoi...budak ini,....tp dia suka la meragam tgh mlm..xtau saipa...xleh terjaga siappp...
ilham dh msk 3 bln..dia dh pandai mengagah, senyum2...heeeeeeeee mummy suka...muka dh chubby...dh mmmbamm2....bbsitter pn ckp dia x byk ragam senang...hah! nape ngan mummy adik suka meragam...wooo...merap..melampau erk...tibai jap g...(dialog irfan marahkan adik dia)
mmg agak memenatkan skrg ni nk handle depa tp aku sentiasa positifkan diri aku demi anak2 aku sanggup wat apa sj...bkn lama dh besaq dh blh jalan dh makin senang nk jaga...tandem breasfeeding buat aku sentiasa kehausan n aku dh pn minum ais sbb bila tekak asyik dahaga nmpk ais mmg xleh tahan..habisla muncit pewot mummy nih..adoi...

6 comments:

Naddiea said...

hanim,mmg anak2 ni penawar..ada org kata anak2 juga racun juga penawar.harap2 anak2 kita ni jadi penawar je lah..jgn jadik racun bahaya.anyway,aku tau satu tempat kt gombak ni yg buat perubatan alternatif.buleh refer entri aku dulu2.yg keluar rancangan al-syifa kat astro oasis tu.cuba la okay..mana tau berkesan.insyaallah..

AZALINA ABDU RAHAMAN said...

aku kalau anak aku tidoq pukul 11 kira ajaib la. cmna aku nak train anak aku bg tidoq awai x tau. selalu tu mau pukul 12-1 baru nk tidoq. aku x besa tibai lg anak aku, x tau la maybe dia kecik lg (minta dijauhkan) tapi kalo jerkah tu selalu aarrr..lps2 jerkah tu aku rasa sayu pulak dok tgk muka dia sebek. aku doakan moga iqram akan tunjuk reaksi positif nti psl tangan dia tu.

fham5579 said...

pap...btui...kecik2 mmg jd penawar habis n harap2 sampai akhir hayat kita pn depa tetap jd penawar..risau aku anak laki semua satgi pakat dok dgr ckp bini ja habisla aku....

eza...samala ngan anak aku eza..cuma bb ja la ni tido awai skit...yg abg 2 org tu tetap 12 ke atas ok...anak aku irfan tu tahap melampau wei kdg2 hilang gk sabaq...thanks psl iqram tu..

sengetminda said...

kuat hanim. hang kena kuat utk anak2.....kalau hang gheyau, lg la emosi depa terganggu. so, ceria dan terima segala masalah dgn senyuman, yg penting selalu2 lah toleh ke belakang. Aku ada kat situ lalalalala

K Wa said...

Anak2 mmg penawar hati..Allah mmg jadikan begitu..tp aku ni kdg2 bila mai angin amarah sgt cengei..lps pukui mesti menyesai..haii..kdg2 aku pun tak sangka buleh jd cengei..haha..harap2 aku tak jadi mak tiri yg ganas utk sapa2..hahah..tp melentur buluh ni mmg kena dr rebung..bukan senang nk jaga amanah ni..huhuh...sungguh mencabar..

fham5579 said...

shera..btui shera aku la ni xleh reyau depan anak2 especially irfan mmg nmpk sgt dia x suka...cuma xtau nk ckp ja mcmana....yup aku kena kuat!!!

k.wa...la ni aku jd tensen tgk perangai irfan yg makin melampau.dia ckp ngan aku mcm ckp ngan kwn2 dia ja...tinggi2 sora, melawan...adoi xtau nk watpa..tu kecik g tu