Followers

Thursday, November 25, 2010

mula maaa...la dh buleh miiii


kisah si iqram ....iqram dh pandai sebut miiii.....heeeeeeeee suka3000x....rasa mcm cepat ja dia buleh sebut mi dh...irfan dlu lambat gak...dok maa ja dlu mula2..mi ni kan mcm pyh skit..pastu seakan ciwi dok asyik miiii ja...
1 pencapaian yg membanggakan...aku actually risau dgn perkembangan dia tp dok positif kan diri semahu mungkin..dok kata dlm hati takpa bukan lambat sgt buleh aih..dia buleh..cuma kdg2 aku risau sgt takut bila dia dh besaq kekurangan dia tu agak jelas nampak n siannnnnya dia kan...aduhhh luluh la hati mummy ni...mcmana erk? cukup ka fisioterapi sebulan 1-2 kali ja tu utk pulihkan n meminimisekan kelemahan sebelah kiri dia tu...
mmg dh byk improvement yg dia tunjukkan , dia dh byk gerakkan tangan kiri dia cuma skrg ni nk grip kuat xleh..dia try grip jatuh... centu. bila camtu aku jd takut n sian sgt kt dia. tp iqram dh pandai nk cuba2 berdiri lepaskan tangan..sat ja buleh dh la...xpala dik skit2 pn xpa janji dia nk try..aku takut gk dia tu plus manja sama...mmg manja pun...reyau kalu xdk pasai dia nk stop sendiri lg x mai..ilham plak kalau reyau x mai2 gk dia diam sendiri...thank u adik sbb byk menyenangkan hari2 mummy.kdg2 sian ilham tu sbb dia xleh kita dok pegang or bf adik mesti dia mai n merengek2...tpaksa la letak adik amik dia...so sgt susah kalau hubby xdk coz kalau papa dia ada iqram lebih ok...dia pn mmg byk ngan papa dia..ye la bila dia lahir sat ja aku pregnant dh xleh dukung dia kan so papa la yg jd pendkung tetap time kluaq umah...pastu la ni aku kena dukung ilham n papa gk dukung dia...mau x rapat ngan papa dia. la dh pandai reyau kalau kena tggl...kalau nmpk km blk dia kt tingkap riuh rendah mulut dia....ngongngang2 bahasa dia...

4 comments:

sengetminda said...

aku lupa nak sembang ngan hang pasai fisioterapi. dok layan sakit hati aku ja huhuhu.Aku agak bad mood hari ni.

Insyaallah boleh kot, pastu hang belajaq la buat fisio, kat umah bleh la buat sendrik sikit2. Kalau kita minta kat Dia n kita usaha...mesti Dia kasi. Amin

iEtaFAkyR@ said...

cuba2 top up ngan urutan kasih syg hang hanim... tk pun kot ada sesapa yg pandai urut2 kan, bukan nk wat teruk2, aku rasa tk ganggu kot sistem fisio sepital tu. tp tk tau la, atas keputusan hg la tu. insyaAllah nmpk dia aktif ja dlm video kt fb tu, aku sendiri terlupa yg tgn dia bermasalah masa tgk video tu weiii.... doa doa n terus doa tau! AMIN.

fham5579 said...

shera...amin n tq so much

ieta...tu la kdg2 aku takut nk berurut2 ni kot salah urat tp nk buat cara pa g kalau x urut...
mmg la ni nmpk x ketara ieta, xtau la bila dia besaq ni tu aku risau :(

K Wa said...

Betui kata Shera, belajaq la Hanim, cara2 fisio tu..aku rasa kt internet pun hg boleh dpt byk info kot. Aku pon penah dengar ada org2 yg pandai mengurut kanak2 ni..cuma tak pasti dah kt mana..kena rajin2 tanya org la kot sapa2 kenaikan..