Followers

Tuesday, December 21, 2010

separuh jiwaku pergi...

tajuk cam sedih ja kan..sedih cuma mula nk cita best dlu...best sgt bila kakak aku ckp nk mai kl bw anak2 dia jalan2 (kwn dpt bonus kaw2..syoknyaaa).so aku apply cuti hr isnin utk depa (nk kena mengabiskan cuti pun tp xtau nk watpa), depa nk p cameron dlu then br turun kl..pusing2 cameron psl x booking awal semua hotel n apartment fully booked trus dia sms nk trus turun kl tido umah aku ja la...dia dh lebat walhal aku blom gaji g adalah skit tidak best disitu bila dia mai aku xleh nk entertain dia best2 skit dia plak dok belanja kami makan n so on. dh la dia susah nk turun mai jauh2 ni. sejak dia keja OSK mmg life dia better n nmpk dia ok skit dr dlu. may be juga berkat dia yg sgt SABAR orgnya..dia la inspirasi aku utk trus bertahan...selalu bg aku ayat2 positif ja. depa sampai dlm 9.30 mlm hr sabtu...trus ajak kluaq p mkn. plan nk mkn kt stadium tepi tasik ada 1 restoran yg sedap sampai2 x buka lak..pusing2 dia sudah nmpk itu downtown daa...truih ajak p mkn kt situ ja sambil melajakkan diri ke downtown.
esoknya aku masak nasi lemak for breakfast, dia plan dh awai2 nk mai kl ni nk shopping ja...psl selalu dia kata dok p picnic2 ni selalu sgt dh...dia mmg aim nk shopping...first nk p IKEA...nk beli pa la kak oi gumana nk bw blk..xpa supaya x menghampakan dia bw ja..dia target nk beli set meja makan ok...ukur p ukur mai mana celuih bonet...huh sungguh penat round 1 ikea at last dpt senduk n periuk ja...org dh la ramai..dgn askar2 aku tiga hero n heroin dia juga 3 org tu sudah cukup memenatkan.berlari sana sini...risau org ramai hilang ja...trus tringat kt cik boss ritu dok cita org ramai kt ikea mmg ramai sungguh heran aku gaji x dpt g pn depa dok pulun p sana watpa xtau..food court lapaq tudia que punya pantang lg sekali tringat cik boss kata meatball tu..kempunan la juga sbb x tahan tgk que n tempat duduk full tu. kami beralih ke the curve mkn mc'd ja la tupun sbb dh lapaq sgt dh...itupun que panjang gk.
destinasi seterusnya SOGO KL.tudia aku target tang ni lagi pack rupanya tak...tidak sepack yg dijangka..kira ok la dr selalu tu kan. pilih2 baju kt anak2 dia, hubby ajak aku tggu kt food court ja la sementara akak nk shopping so bg dia chance shopping sepuas hati kami angkut askar2 berkenaan ke food court. hgpa lari la nk lari psl kt food court x la risau sgt psl blh lg nmpk kn..amik port baik nya kt air terjun tu. baby2 aku pn dh mula nk meragam, x lena kan seharian. penat gk arrr...dgn x bw stroller, bw carrier tu ja so agak susah gk arr.
tgk2 dia mai2 selai ja jean dia beli kt dia...laaa org dh bg peluang pdhal dia kata nk shopping baju keja. dia kata bila dh byk sgt jd x reti plak nk pilih n malas plak nk try2..x try satgi x padan ka apa susah plak...lerrrr....tp mmg aku pn kalau p sogo jd xtau nk pilih gk psl byk sgt end up x beli pa...kecuali depa wat sale kt bwh tu sedikit okla...focus kt situ ja..sampai umah maghrib..pengsan letih. plan nk p downtown lg sekali pn lebuh. masing2 dh x larat. x larat bkn pa dgn askar2 tu la...
pagi senin ingat nk goreng kueteow tp kakak aku kata xyhla nk kena pi kedai plak cr sayur2 n so on dia suruh wat nasi goreng ja...so aku pn goreng nasi for breakfast. selesai kemas2 depa pn berangkatla....
bersama pulangnya mereka aku rasa separuh jiwaku pergi...berlalunya mereka buat segala serabut trus mai blk....kak, rasa nk ikut ja kak blk...dgn riuh rendah budak2 tu buat hilang segala stress, irfan pn happy sgt bila depa ada kt umah.pas depa blk dia dok ja dlm umah x kluaq pdhal dia bkn reti dok umah biasanya may be dia pn rasa sedih, lepak2 dgn mummy atas katil layan blues dia pn terlena (dh lama dia x lena siang actually) adoila inilah life aku....penuh dgn ujian cabaran etc2....

1 comment:

aku eta said...

qetu mak pak aku ngan adik2 aku mai...anak menakan pon mai sekali...bila depa balik kedah terus rasa sunyi...nak dok kedah aku pon ada family sendiri...haih....