Followers

Thursday, December 23, 2010

Redha.....




Dah jadi ketetapan....
Kita merancang namun hanya Allah jua yang menentukan....
Terkadang kita jadi terlalu selesa dgn perancangan yang telah diaturkan...
Namun bila natijahnya tiba....
Terduduk kesayuan....
Meratap merenung hati yang penuh pengharapan remuk.....
Air mata tak terbendung menangisi musibah yang dirasa memusnahkan hidup...

Allahu Rabbi...
Jauhnya diri ini tatkala ini yang terasa....
Sebagai makhlukMu... Tidak betah merasa begini bila ujianMu datang bertandang seketika...
Mana iman diri ku...?
Mana taqwa sabar ku...?
Mana utuh hatiku...?

Aduh... Memang pedih rasanya....
Tatkala dari pagi tadi ku kuatkan jiwa & hati ku....
Semata-mata kerana dia....
Bila 1 persatu ia datang menjengukku....
Titis hangat tak tertahan lagi....
Daya kuat menjadi cair kelemahan....
Menggigil jemariku mencarimu....
Sendirian ku rasa mampu...
Ya mampu sebenarnya....
Namun bila banyak yang tiba...
Rupanya diciptakan manusia itu...
Bukan untuk keseorangan...
Adam di temani Hawa...
Dijadikan manusia itu berpuak2 berlainan antara 1....

Ku mencari daya kuatku
Pedih rasanya.... Terumbang ambing mencari jawapan...
Dia menguji kerana tahu akan kemampuan ku...
Dia menguji untuk menemaniku sendirian....
Dia menguji untuk aku cuba berusaha sedayanya....
Dia menguji untuk menjadikan aku si wanita yang kuat.....

Alhamdulillah....
Segala puji bagimu Ya Allah...
Atas akhir bait kata yang ku nukil ini...
Tangis terhenti tiada lagi terkesan.....
Syukur atas ujiMu....




entry ni aku cilok ja sebenarnya dr org lain punya coretan sbb aku mmg x pandai ber nukilan rasa sendiri ni tp aku suka coretan2 menusuk jiwa camni n ini situation aku la ni kot.....
warghhhh aku nk lari sat....kt mana ada umah perlindungan wanita n kanak2 hah!??? @ ada x sapa2 nk sponsor aku hotel utk 3d2n tepi pantai, 3 star pun jadila x demand mahai2 aih aku ni...huhuhuhuhuhuhuh errr minyak n tol blh sponsor sekali x....muahahaha mengong2!!!! tahap cipan

2 comments:

SM79 said...

kuatkan semangat hanim... tp sesungguhnya klu km di tempat hampa pun km ssh nk kuatkan hati... bila melibatkan keluarga kan.. ssh nk digambarkan... km la ni kuat pun ngan keluarga kami... muim & anak2 ja..

km dh paham skit2 psai hampa.. jgn marah naih...

aku eta said...

hanim...aku nak kata sabar...kadang2 aku sendiri pon hilang sabar...tapi nak buat macam mana hanim...sabar lah...be strong...aku cakap ni sama la aku dok habaq kat diri aku jgk...