Followers

Sunday, January 2, 2011

runaway

huhuhuhu...dok pikiaq 10kali nk tulis kt blog ka nk simpan ja dlm hati tp rasa nk luah gk walau x seberapa detail...hgpa toksah la tnya saipa...tuhan ja tau betapa besaq dugaan aku tgh tanggung la ni...sgt sedih xtau nk habaq tp Alhamdulillah aku masih waras n masih boleh tersenyum sebab aku masih boleh kawal rasa itu...aku letak tepi, aku cuba jd selfish n fikirkan tentang diri aku...nk kena belajaq ignore, lantak p kt hang and berhenti berharap...masalahnya boleh ka? aku ni suka lemah n lemah xleh nk keras dlm jangka masa yg lama...sat ja aku leh jd ketegaq pastu sejuk dgn easynya..haishhh...
last week aku cuti for the whole week....oleh kerana hati aku terlalu sakit aku nekad bawa diri n anak2 larikkk sebentar..bkn lari setempat dh kali ni tp lari yg agak jauh...puas pikiaq nk p mana...sms seorg saudara di senawang dia nk ke langkawi, nk p umah boss alamak boss bz entertain family dia daaa at last aku teringat my ex opismate aku yg sama nama ngan aku so cabut to kota damansara, malas la nk menyusahkan org lama2 dgn anak2 aku takut mengganggu org ja aku decide 1 mlm dh la, pastu utk membuang lebih byk masa aku bw 3 hero aku tu (hnya dgn 2 tangan n kudrat seorg wanita)jln2 kt giant kinrara. ingat nk pusing2 lama skit tp depa sudah meragam.iqram xmau dok dlm stroller, ilham pn xmau..tudia gumana aku nk dukung, mula aku buh srg dlm stroller srg dlm carrier, bila dua2 meragam aku sudah pening n sgt penat....irfan plak sibuk nk g toilet dlm adik2 dok wat perangai pastu dia lari p sendiri tanpa sempat tggu aku settlekn adik2 ni dlu...dlm hati dok doa selamatkanla anak aku.
tetiba adik aku call ajak p PD...kak ipaq dia will sponsor everything...aku segan actually so aku bg alasan mcm2...susu depa x ckp n so on dia pusing mcm2 sampai aku xleh bg alasan dh...so aku pusing blk sat amik susu depa. nk beli lain mcm rugi plak psl aku dh beli stok sebulan utk depa 3 beradik.masa kt umah mil nk antaq keta terserempak la dgn beliau....ignore kn je la....dlm 50/50 nk pi PD tu aku jd trus nk p bila tjumpa beliau walau dh dipujuk rayu.sori...u hurt me so much.
so mlm tu km bermlm di PD...at least aku berjaya jd selfish n pikiaq diri aku yg selama ni dok pikiaq psl org lain saja...tp sungguh hati kecik aku x tahan tgk anak2 bila the other half tu xdk bersama...sungguh 2 tangan ni x mampu nk buat mereka selesa, gembira dan bahagia. iqram lgsg xmau kt sapa2, ilham juga dh pandai kenal org. bila dia meragam only bila aku amik ja dia akan diam...owh tuhan bg aku kekuatan n magic supaya aku kuat hadap semua ni.Irfan juga jelas nmpk dimuka dia yg dia x sehappy jika beliau ada. dia yg terkenal dgn malu n lambat skit nk leh get along ngan org yg x biasa mmg nmpk..siannya anakku itu. nk aku temankan dia mandi pool dewasa tp adik2 ni mcmana...iqram pn tringin nk turun tp nk dgn aku ja...
Aku hanya mampu berdoa n trus berdoa semoga ada sinar disebalik semua yg mendatang ni...hati aku hanya aku ja yg pujuk sendiri.
Tapi terasa satu kepuasan disitu bila aku rasa aku jd fully responsible mum to all my kids utk beberapa hari tu...puas weh..xtau nk gambar mcmana...dr sekecil kecil ke sebesar2 hal aku handle by myself...at least i've learned to be independent and not too dependent kan????

9 comments:

SM79 said...

berat sguh dugaan hampa hanim... Ya allah sesungguh kami tak mampu jd mcm hampa Hanim.. Good Job dear.... kami blh agak & tau sbbnya... jgn marah naih...

"Ya Allah, berilah sinar kehidupan kpd sahabat kesayanganku ini... cukuplah ujian yang Kau berikan kepadanya.. semoga mereka hidup aman, tenang & tenteram sekeluarga" AMIN

iEtaFAkyR@ said...

Hanim...aku doakan yg baik2 utk hang ok. Semoga semua back to normal...tk mo sedih2222!!

SM79 said...

betoi hanim... semoga 2011 lebih menceriakan hampa k....

Anonymous said...

Senandung rindu mendayu
Mengiring langkah yang makin tersungkur
Terlalu jauh pendakian
Begitu tingginya harapan
Bermusim lama mencari
Tak ku temui sampai kini

Tak henti jiwa dipalu
Dugaan demi dugaan menguji
Rebah dan bangun sendirian
Mencari bumbung perteduhan
Mereka riang tertawa
Aku hanya sebatang kara.....

p/s: Hanim,
Allah takkan bg ujian yg xmampu kita tempuh sebab DIA lebih tau kemampuan dan kekuatan yg kita ada..

fham5579 said...

kdg2 rasa penat, letih , xmau, xmau n xmau dh terima semua ni..xmau jd kuat...nk hidup tenang....tp aku harussssssss redha mau atau tak

btw..siapakah gerangan anonymous ini? mcm tau2 ja aku suka layan lagu2 gee ni...tq anyway

Diamilikku said...

moga tahun baru bawa sinar keceriaan dan kegembiraan buat hang...aku tak mo tgk kawan2 aku sedih lagi...smile hanim

Naddiea said...

hanim,mula2 baca aku buleh agak tapi aku x mau serkap jarang.apa2 pun semoga ALLAH melindungi hang anak beranak.aku harap sangat hang jadi kuat.insyaallah esok2 bila anak2 hang dh besar depa akan jaga hang dgn penuh kasih sayang sebagaimana hang jaga depa macam menatang minyak yg penuh..insyaallah doa seorang ibu sentiasa ada balasan yang baik..take care beb..kalo ada masalah jangan malu habaq kat kawan2 okay.

Anonymous said...

kesabaran dan ketabahan hang kekuatan yg paling utuh.....andai aku ditempat hang aku rasa dah lama aku jatuh tak bangun2....tapi bertahan la nim demi anak-anak.aku mendoakan agar hang bertambah kuat dan dia berubah dan bertanggungjawab.
Love anim.

aku eta said...

tiba2 aku speechless...