Followers

Wednesday, January 5, 2011

anak sulongku sudah msk kindi



yeayy...bermula dgn pencarian tadika..semua aku stop turun n tnya sekitar bandar tasik selatan sampai ke seri petaling pn aku ada call n tnya psl fee n so on...pusing2 mcm2 la dia nya term n condition at last aku tersuka kt 1 tadika ni sbb chinese basic ada n teacher pn semua cina. monthly fee lebih krg ja pun bknnya mahai gila...walaupun tadika tu x cantik n nmpk gah tp aku rasa there's something there.okla xyhla pening2 decision made! aku pilih hat ni for my lil son Irfan.at least setahun ni ka dlu dia leh belajaq kt situ...tringin nk mskkan dia pra coz disamping menjimatkan byk org kata pra la ni baguih..semua cikgu graduate..cikgu2 tadika besa ni depa main ambik ja kan kebykkan xyh kelayakan apa..bayaq mahai2. Insyaallah kalau ada rezeki dpt masuk pra la next year psl la ni pra are very limited. kalau x dpt samada stay kt situ @ nk mskkan yg islamic skit plak ka cthnya yg under maiwpkl tu..aku dpt contact last minute...tempat dh full masa tu sbb tu xleh mskkan dia...dia srh aku p masa pendaftaran kot2 ada yg x mendaftar tp xmaula sian anak aku org lain dh sek dia blom g.
a week b4 the school session start depa wat orientasi...irfan sgt cool n malu..dia kalau pilih tempat hujung2 dok diam2 ja....sekali sekali toleh tgk mummy...adala yg melalak, dok sengap sentap xmau buat apa n ada yg pandang teacher pn xmo...dia pandang dinding lg baguih (serius dia dok ngadap wall tu ja) yg srg ni dok reyau pastu dgn x sengaja aku terlindung la makcik dia, truih acik tepila x nmpk mokcik hukhukhuk....sori2.lawak2...mcm2 perangai budak2 kecik ni....
Irfan msk class LEMON 5yo. ada 1 sessi pg n ptg...irfan dpt ptg session. strawberry class is for 6yo. pagi nya full sgt frust disitu sbb aku teringin sgt nk siap2 kan pegi sek at least walau x dpt nk sambut dia blk dr sek tp la ni dua2 aku x dpt coz session ptg 12.30-4.30..sah2 aku kt opis time tu...tpaksa la opah amik alih n opah juga sgt excited siap g shopping beli ribena la, tupperware la prepare siap2 utk bekalan irfan ke school.





hr pertama school dia start 5/1/2011...dh tau favourite dia aku amik cuti watkan dia macaroni goreng actually dia lg suka cheese macaroni or macaroni soup tp sbb nk bekalkan dia lebih senang rasa bw yg goreng....special buatkan utk dia aku buat x pedas....sgt puas hati coz dia makan sampai licin. blk dr school minta lagi...dia la habiskan coz papa dia mmg x mkn macaroni, aku makan skit ja...air teh rose perisa laici aku buatkan utk dia sbg bekal..arini ja esok mummy xleh buat dh utk irfan..sob sob... sob...
mlm irfan smbg p class iqra n fardu ain dia dlm sejam camtu la..sian gk tp sat ja kan should be ok kot no...bkn pa dia br 5 thn takut dia penat ja. risau gak kalau terlalu pressure dia..tp dia sgt enjoy la....
to anak mummy belajar rajin2 okay....irfan dh msk ke alam persekolah bkn lg zaman ke baby2 baby2an lagi...zaman ni sgt panjang hopefully anak mummy xkn penah bosan utk menimba ilmu utk bekalan masa hadapan.

6 comments:

Diamilikku said...

hang buleh aih buat bekai kat dia tiap2 hari...masak siap2 tinggai kat mak hang...hehehheheheheh.....yuk kita boleh ...

SM79 said...

heheh seronok no dengaq budak2 dh msuk kindy... pasni sebok lak ngan primary....

AZALINA ABDU RAHAMAN said...

diam x diam cepat ja masa berjalan noh. dok tgk kat fb pun kwn2 pakat2 update status anak pi school. kalau irfan tya subject bahasa cina hang nak ajaq apa nanti..hehe

fham5579 said...

sone...mak mentua aku tu pyh skit..style cerewet tambah kt cucu emas dia ni..satgi dia kata basi ka apa plak tera nk pkl 12 tu...kan irfan sek ptg.

sue...tu la kan pasni sek ren plak

eza...besala mai dh batch anak2 msk sek dh...hg lambat...kaih produce adik kt icha kaih...nnti leh ciwi byk2....lawak hg...aku kata dh kt dia, irfan pegi belajar bahasa cina, blk irfan ajar la mummy plak....bkn mummy ajaq dia ok....

iEtaFAkyR@ said...

yeah...syiok222.. dah muka ala2 cina, pasni cakap cina berabuk plak. respect aaa irfan! :D

fham5579 said...

hahaha..xdk nya berabuk aunty ieta oii takat belajaq masa kindi ni ja..eii ek san sek ja la kot....muka ala2 cina la terkena tempias tok dia...