Followers

Sunday, February 6, 2011

cuti CNY + hr wilayah...cuti kerrr???

org lain mesti mcm syok2 ja nk update psl aktiviti cuti yg panjang....kt fb kt blog n etc...aku? aku nk gak update walau sgt *%#%&*@(%!@#%^.....ish x laaa....aku habiskan cuti bersama anak2 dgn sgt berquality and quantity sekali la kiranya...yup i'm soo bahagia spending time dgn mereka...
walau x kemana2 aku dikunjungi tetamu2 selama 3 hr berturut2..well at least kan it release my tekanan dalaman...1st my hubby's cousin with her anak2 spending time thw whole evening at my house sampai my mum in law call ajak main bowling...so kami berangkat ke endah parade ber leisure2 disana...habis bowling, layan karoks and game...sakan sampai tgh malam...and my babies maintain x meragam..maklumla dh namanya suku sakat suka karok2 ni kan apalagi depa juga turut layan...ilham senyap ja mcm paham...iqram la masa last2 tu agak nk buat perangai..bukan pa dia nk layan kaki dia kesana kemari actually bila dilarang tu yg dia meragam....hidangannya adalah nasi lemak buatan tangan hanim yerrr....nk rasa ? marila kerumah...
khamis...dua pupu aku n family nya plak bertandang...aku buat mee goreng jamu depa...nk jamu nasi menu aku lebih kpd menu anak2..sup ayam centu....layan sampai pkl 10 gk br depa beredar....
jumaat...abg aku n his family plak bertandang...x lama la lepak...depa bercuti kt sini kot malas aku nk tnya byk2 hat ni...mai umah aku pn okla...itu pun dh hujung2 nk blk as dh....as usual dia hanya dgn dunia sebelah family wife dia sahaja...dia mcm x brp nampak kami yg sipi2 ni....up to u la abang kalu itu yg buat abg happy.
neighbour aku bg sebiji sukun so aku gorengkan utk hidangan kpd mereka ini.
boleh dikatakan rajin jugala tahap memasak aku ketika ini...paling best bila aku masak anak2 makan dgn byk...Irfanla..psl dia susah kan nk diberi makan...tp la ni aku kena alwez prepare something coz suddenly ja dia akan minta nasi ka apa utk dimakan. kalau xdk apa2 aku akan rasa bersalah.
ahad..last day of the day....hr ni malas segala....breakfast aku kuar beli ja. lunch aku lari g umah mentua aku ja...pastu again bowling...depa beramai2 ajak p lagi..layannnn dr xdk nk watpa..bkn apa aku kesiankan irfan..kalau xdk apa2 aktiviti sian dia. layan dia main bowling. bukan main suka....
conclusion....cuti ini hanya aku dan anak2 tanpanya yg ibarat kejap ade kejap x ader...seawal sebelum subuh td pagi berlaku lagi pertikaman lidah yg ntah keberapa kalinya....aku perlu memahami keadaan...aku jugak yg perlu faham keadaan yg bukan juga berpunca dari aku...sampai bila aku nk faham...aku? x perlu difahami....brp byk masa diperlukan lagi utk mengubah keadaan? bolehkah keadaan tu diubah kalau usaha yg dilakukan hanya utk utk short term covered ....aku juga ingin bahagia seperti keluarga org lain....dh brp lama mcm ni?
ada x bomoh yg boleh buang rasa cinta x? tlg rekemen.....

p/s: pg td aku layan cigarate weh..dh katanya rokok leh wat tenang....kalau itu alternative utk wat aku tenang apakata aku truskan ja....

7 comments:

Naddiea said...

hanim,beratnya dugaan hang...tapi dengan layan ciger aku x rasa buleh buat hang tenang.aku dpt rasa masalah hang berat tp jgn tambah dengan benda2 yg akan memberatkan lagi keadaan.aku takut hang addicted pulak.tolong jaga kesihatan okay..anak2 perlukan hang.sila menjadi kuat.doa aku semoga hang ketemu sinar bahagia soon..aku ada tau sorang ustaz boleh tolong tp bukan utk buang cinta ok..tambah cinta boleh.nk tak??

Anonymous said...

hmm..hanim..btoi cm nadia ckp..layan ciger..bx cara terbaek nk cari tenang okay..tp akan tambah beban lagi..kalo hanim sendiri xkuat cemana anak2 nk survive??..jgn sia2 kan amanah Allah..sabaq byk2 ye..:)
-aku sebutir pasir-

sengetminda said...

hang jgn buat loqlaq......kalau hang hisap ciger maka tahap masalah aku ni maka aku kena hisap dadah la? huhuhuhu
walaupun aku ni tenggelam timbul tp aku ada ja kat sini. lain kali jgn buat loqlaq dah, org boleh bunuh kita tp kita jgn bunuh diri....

aku eta said...

hanim...kurang2 hang ada anak untuk kekuatan hang....hang kena jadi kuat untuk depa...rokok tu tak best la...katakan tak nak pada rokok...tuh kempen pak lah tu hehehehehehe....*ceria2 sket weh...nanti aku kirim limau...depa dok sale salah tak kena limau kat giant kuantan...* :)

fham5579 said...

pap...xmo..kerna shintak la aku jd ceni..aku jd lemah..aku nk jd batu la ni.
aku sebutir pasir...siapakah geranganmu wahai pasir...?
shera..err jgn mara..jgn2 hisap dadah..aku tau hg alwez ada. err pil ectasy ada x stok? huhuhuhu
eta....nak2 limau. ya anak2 la kekuatan aku skrg walau aku sendiri lemah gila. hihihi hg suka wat lawak..aku suka....u make me smile...

anyway thanks all...actually aku x la hisap sebatang or 2 batang rokok tu cuma aku kutip puntung2 rokok bekas beliau hisap psl rokok dia kt dia xleh amik. tp beberapa gk la puntungnya..huhuhu

SM79 said...

hanim.... hanim.... jgn2 naih... katakan TIDAK... huhuhu

walau berat mana pun dugaan... hampa kena kuat demi anak2.... klu x sayang diri sendiri pun sayg lah ketiga3 hero hampa tu... depa mmg memerlukan hampa hanim.... perlu sgt2... kuatkan Iman itu yg penting... perbaiki diri.. muhasabah diri.. perbetulkan apa yg silap.... kdg2 Allah Uji Hambanya utk menyedarkan HambaNya itu...Mungkin kt ni ad salah silap tanpa kita sedar.. Allah Maha Mengetahui.. Allah x akan sesekali seksa HambaNya.. percayalah....

iEtaFAkyR@ said...

adooihhh... ayat aku sama mcm yg lain2 di atas nih. dgn penuh harapan aku doa semoga hg lebih tabah dan cuba la ikut nasihat kwn2 yg syg kat hang nih.
jom bebila jumpa, bleh wat sessi luahan rasa... moga2 stress hang bleh kurang skit.dpt la bantu hg berfikir secara waras even kami tk leh bantu secara material kan!