Followers

Sunday, February 13, 2011

fham's nursery


lately kan bila byk masa spend dgn anak2 ku itew kdg2 rasa cam lawak pn ada...kejadian di hr mggu br ni...bila tiga2 time for milk sampai aku kena bancuh 3 botol sekaligus.pastu aku baringkan ketiga2 nya sebaris...hihihi...tetiba rasa mcm nursery la pulak...
lately ilham dh makin kerap terjaga mlm nk susu..adoi terbangun2la mummy ni kalut p bancuh susu satgi buat dek sora dia yg agak speaker tu jaga plak si iqram...irfan no hal sgt bab2 sound interruption nih. kalau dia lena xdk hal dh...si iqram kalau terbangun mula la dia wat amukan ablasa dia...dh bg minum kdg2 tidoq sat dh iqram plak merengek nk susu,,,dah bangun plak dh....
Ilham mmg seawal subuh dia mesti bangun coz dia kan tidoq awai.
Weekend ni dok melayan anak2 even penat rasa puas n happy sgt spending time dgn depa..
Sekrg lepas kejadian kena make sure ada something dlm freezer ready for irfan. kena make sure dia makan.nak mengajak dia makan adalah sgt mencabar. yg nk gelak la ni sgt suka tnya makanan ni angin x mummy? adoi..aku jwb camni ja..angin juga tp kalau makan nasi dlu okla x anginla...hihihi..lekat gk dlm otak dia statement tu tp tetap susah nk diajak makan but once dia minta makan kelam kabut la aku sediakan sebab kalau dia minta tu makna mmg dia nak makan.
Iqram plak dok kedek2 sana sini ja la ni..x retila dok diam.pantang nmpk ada org p dapur satgi dia kalut la p. pastu suruh dukung psl dia nk tgk kita masak.kalau blh nk tolong kacau sekali pegang sudip tu, pastu pantang buka grill tu laju ja dia melangkah kluaq dan dgn jayanya dia explorace. dia x mcm irfan. irfan xkn pegi jauh dr kita..dia main dkt2 tu ja masa kecik..x akan jauh dr kita kalau agak jauh dia akan patah blk...iqram no ok...dia kalau blh nk turun tangga sendiri. aduii.

5 comments:

SM79 said...

bestnya.... ada anak segagan org kedah kata..... kami jarak jauh.... so x mencabar sgt.... tp dgn adanya syamil dh mcm ada 3 org anak kembaq... sesaat x dok diam.... aduss......

iEtaFAkyR@ said...

kekekee comeiii! berceretet ja minum botoi! aku ni nasib dani tk jaga tgh mlm nk susu. dia kalo tidoq dari koi 9pm tu nun satg koi 5 ka, dh subuh ka baru mangkit duduk tegak n tunjuk bakul susu... *see the body la, so haluihhh kan!* btw aku bwk bakul susu naik atas dah ala2 nk pi berkelah pulak kan tiap2 mlm!
hg ada warmer? kalo ada, bila sorang jaga nk susu hg buat la sepsiap utk sorang lg, sure akan terjaga jugak. if tk jaga on the spot buh la dlm warmer tu dulu kasi suam2. by the time diperlukan susu tu dah ready pun. but target tk leh lebih 4hrs aaa... kang basi lak. *ngeee*

aku eta said...

aku minum susu nespray hehehehehehehe :p

AZALINA ABDU RAHAMAN said...

irfan minum botoi lagi ka wei.so far aku alhamdulillah la jarang sangat nak anak aku terjaga nak susu. dalam 3-4 bulan ada la sekali dia jaga tgh mlm minta susu.anak aku ikut perangai aku kot noh..tidoq lewat bangun pun lewat.

fham5579 said...

ha buleh plak komen...yeay!
sue....hmm best makin besaq makin best...penat tp best
ieta...tu la rasa nk bw gk bakul susu msk blk walau blk ngan dapur hnya sekangkang kera ja...hahaha
eta...dulu2 punya suse nespray sedap weh..aku suka ratah dlu tp la x sedap dh...
eza...anak hg la ni dh minum fm dh ka?