Followers

Wednesday, February 9, 2011

Irfan admitted @ppukm


8.02.2011 blk dr kerja mak dh bgtau irfan dok sakit perut tu pun ada hati nk ikut opah pegi chow kit lg tu..aku x kasi lgpn he suppose to attend his iqra' class tonight. ikut aku blk.kejap2 meraung sakit kejap2 ok. sampai umah dh xleh jln minta dukung..adoi..antaq adik2 naik dlu..turun plak amik dia. x blh jd la harus bw dia g klinik psl dok sapu minyak angin pn dok sakit gk lg.aku bw dia p klinik Penawar..sib baik ada dr ptg2 ni..tp lembab xtau nk hbq...pembantunya srg...diala amik registration diala bantu dr, diala sedia ubat, dia la nk pggl patient, diala nk cari kad aku rasa...mana p lg assistant depa ni..klinik xdk org pn tp menunggu punya lama yg si irfan ni dok merengek2 rasa nk terjah ja msk blk dr tu. Dr kata ada angin kt perut dia..dia bg ubat sakit perut & angin...blk umah trus bg dia makan. x elok gk sama gk pastu..dlm 10 lebih dkt 11 aku bg lg sekali...dia tido tp bila sakit dia akan terjaga n merengek2 lg menahan sakit.bg dia mkn muntah habis semua yg dia makan, susu pn aku x berani bg.x kesudah sampai 12 lebih mummy dh x larat...passed kt papa lak la handle,mummy nk tidoq dh. dlm pkl 1 lebih si papa msk siap2 kena bw g hospital gk arr die ckp..okla.rasa nk sgt ikut tp mcmana plak ngan si kecik 2 org yg dh dibuai mimpi tu..sian plak...okla tggu dlu...pkl 3 lebih dia call ckp suruh dtg. dia call adik dia tlg amik aku n baby2 aku tu jap..selesai antaq depa umah opahnya adik dia antaq aku g unit kecemasan ppukm. masa sampai depa tgh buat x-ray..dia suh aku p kt x-ray..jenuh aku cr jln semua tutup.of course la dh mlm2 semua exit pelawat tutup. depa guna laluan staff la kan dr emergency tu..aku ckp mana buleh pi. tggu kt luar blk A2 kt emergency tu..sib baik emergency lengang je mlm ni patutla agak cepat...penah p dlu punya ramai even dh 2-3pg. depa dh hadkan betul2 emergency br depa accept.patut arrr..elok pun. sepatutnya dlm blk A2 tu pn xleh msk sesuka hati.org dr dlm ja blh tekan button membolehkan org luar msk. dia pn p la tekan. so dptla aku msk..Allah sian anak aku tersadai atas katil tu. dh siap wat x-ray....dok sat Dr mai bgtau dia ada appendix symptom...dh refer ke Dr tu, tgh tggu Dr pakar bedah kanak2 appendix..tudia..aku dgr title Dr tu pn aku dh gerun..masa ni irfan dh terlena.sian letih dok menahan sakit..air dh dimasukkan kt badan dia...dok sat Dr tu pn mai...dan aku gheling tag nama dia..nama pa xtau aku tgk no k/p dia...(aahaha buleh x) ooo thn 79 samala umur dgn aku...dh jd dr pakar no...elokla. very soft spoken n polite ja gaya orgnya...pas soal selidik aku n periksa irfan dia kata kena admitted la dlu...depa nk tgk dlu mcmana...nk kena bg dia ubat kasi berak 1st. dok sat mai la srg attendance tolak irfan ke Wad Pembedahan Pediatrik (nama wad buat aku gerun jugak)...Dr pun suruh dia posa dlu..suspen betui. mcm serius jerk bunyi nyer...pas masuk ubat montot dia pn nk buang air besar...pastu dia tido blk. lepas tu dia dh x mengadu sakit lagi. lega...pagi2 pkl 7 Dr yg sama mai...masa ni dia dh siap mandi n pakai formal dh..sian dh la semalaman kena standby agaknya seawal pagi dh kena attend patient kt ward. itulah namanya Doktot. dia kata dia dh ok so blh bg dia makan...kejap lg saya bg discharge la...legaaa...dia mcm angin sembelit camtula..dh membuang dia legala.tu la bab makan mmg cukup susah anak aku srg ni.biar dia rest tido dlu bila dia jaga tnya nk mkn apa, dia kata nk mkn nasi..aku turun p beli kt kantin...marvellous siot nasi lemak kt situ..beratur...aku x la buh sambal utk dia..risau kacau perut dia kan br nk elok.
tghr discharge...yg lama nya tggu msn fax GL...slow mo betui...menunggu la kami kt situ. pastu en supir pn ala2 kura2 gak...hish everything xleh jln secara smooth la ni..ada ja iklaneka yg buat aku lenguh minda...haishhh




3 comments:

iEtaFAkyR@ said...

ala sian anak mummy nih. mcm2 penyakit zaman la ni kan. gamaknya apa yg dia mkn smpai mai segala sembelit tu.
nasib bukan apendix. kalo tk sure dh berparut perut tu kena tebuk. laki aku pun dh terpaksa buang masa salur apendix dia, time tu dh sekolah rendah kot. *ngeee*

aku eta said...

alhamdulillah...tak serius....teringat masa dok ulang alik HUKM dulu...he hanim...depa tukar nama ka...ka mmg tmpt len ngeh ngeh ngeh....*cerita pasai kl masa umoq 19 nun....* :p

SM79 said...

alahai.. sian sguh... zaman la ni mcm2 penyakit mai... risau sguh la... ap2 pun get well dear irfan... jgn nakai2.. & selalu mkn in time k... :)