Followers

Sunday, May 8, 2011

Mak2 day...


ptg jumaat 6 may time mai amik aku irfan dh dok lambai jerit panggil mummy dengan semangatnya..x syak la apa2 pun...tp syok la kan anak wat camtu mcm x sabar ja nk jumpa mak dia nih...masuk ja dlm keta rupanya nak bagi kad dia wat kt school dia...owh sungguh terharu duhai anakku...camni pun dh wat luluh jantung mummy ni tau, xyh dok bg hadiah apa2, kek bagai pun takpa dah aih....bentuk love lagi...xtau blh upload ka x psl aku dh lama xleh upload gmbq ni (tensennn)
8.5.2011 on the dot bangun pagi buat breakfast nasi goreng + cekodok pisang, kemas umah, siap2 p kenduri staff ISN kt dwan komanwel pastu menuju ke umah mentua aku psl makcik hb buat kenduri cukur jambul cucu dia...(umah depa berhadapan umah mentua aku ja) so kami habiskan masa kt situ sampai malam....itu yg aku kata mother's day to me is spending the whole day with my kids n MIL tuh....rasa sgt bahagia walau tiada apa2 celebration khas tp aku bahagiakan hati aku melihat kerenah anak2 yg semakin membesar..Iqram la yg paling melucukan la ni..dgn perangai kepala angin dia, xleh ditegur melawan siap angkat tangan ni, lagi lawan dia dia wat xmau kalah, gigi dh penuh dh, dia ada gigi taring yg membuatkan manisss ja anak teruna aku srg nih, pantang dpt bola x ingat dunia dh tp kalau bola masuk bwh meja or mana2 yg byk halangan dia xleh amik mulala dia merengek....angin kalu mula la telentang ke lantai..penah sekali dia hantuk kepala dia kt lantai,adoiii mai mana xtau srg ni angin lain mcm tp nk tgelak tgk gelagat dia tu. pantang tgk adik keja mai peluk sayang 2-3 kali tampaq la...so harus jaga2.lg tegur lg dia buat
Ilham..mulut x reti diam dh la ni..dh la sora mcm speaker...bising ja...laju meluncur dgn walker dia. kalau letak bawah dh rupa ikan duyung ja menyuluq (btui x)..hihihi sungguh suka tgk dia wat camtu. gigi dh 4 btg ok atas n bawah. dia kan dh xmau bf tp kdg2 dia wat perangai saja ja aku bagi dia..dia gigit siotttt...sakit beb ...geram betui.dia ni manja..tido nk peluk dlu trus dia lena.dgn ma (bbsitter) dia lagila dr jauh dia dh renyih kdg2 mummy jeles tauuuu...bab makan serahla kt dia...mesti ada makanan kt tangan dia biskut ka apa kalau x bising la mulut dia. susu kosong xmau naih, kena buh nestum baru dia minum...dh makan bubur nasi dia dh tu. tp bila kt umah aku x buh pun nestum...biaq dia betui2 haus bg susu kosong gk..minum gak la.
Irfan...sian gak bila dh pindah dia xdk kawan mcm dlu tp elok gakla dia dok kt umah main2 dgn adik walau menyakat bg reyau ja lebih...dptla spend time dgn dia lebih skit walau dia lebih dgn papa dia. x leh la papa mengoet mesti dia mengekoq. asyik dok tnya bila dia nk 7thn psl dia nk msk soccer kids. adoi...mula pindah lgsg x minta nk tido umah opah dia, la ni koi2 dh keja nk p sana...agaknya dia dh mula rasa bosan...ptg sabtu kebetulan ilham n iqram lena serentak aku ajak dia main badminton kt parking...sukala dia.xpa pelan2 sesuaikan diri ye nak.

HAPPY MOTHER'S DAY TO ALL MUM Especially pembaca2 setia yg rajin singgah baca n komen kt blog aku....

6 comments:

iEtaFAkyR@ said...

epi mothers day fren!

aku eta said...

ok la tuh...aku sambut mother's day ngan laki aku...dia kata 'hari isteri' so hari tu dia la masak bagai...aku pon apa lagi suka gila muahahahhahahaha :D

fham5579 said...

epi mum's day 2 u 2...:)

eta...sib baik dia x msk menu special hg no..hihihi

SM79 said...

hepi mummy's day... hehehe
best no dpt kad dr anak yg seusia mcm depa kan...

fham5579 said...

sue..mmg best sesangat..nk menitik airmata mummy nih

Diamilikku said...

terharu wehhh.....:)