Followers

Tuesday, May 3, 2011

xmau pikiaq tp xleh pun buang trus

cemana hah? bila dh pindah umah aku cuba hidup secara lebih tenang...letak dlu sat masalah2 aku...lately semua tu dtg semula menghantui fikiran aku...yg jelas n nyata masalah2 aku tu masih disitu...aku xleh nk buang trus pun...tetap akan berada disitu selagi aku x selesaikan..tp mcmana caranya nak aku settlekan semua tu...byk x tercapai dek akal sampai aku stuck trus dok diam2...sampai aku rasa aku nk p dok di 1 alam srg2 dgn anak2 aku ja..xmau jumpa kwn2, xmau jumpa sedara mara, xmau blk kg, xleh p reunion, hilang kwn hilang sedara...arghhhhhhh...berat okeh....
kalau ada seketul turun dr langit alangkah bahagianya hidup...hidup akan kembali tenang..dh blh berkawan, dh blh bersaudara, dh blh p shopping mcm dlu2 kala, blh p sale sana sini, blh blk kg setiap bulan ziarah ayah n adik abg kakak nephew niece, blh p bercuti tepi pantai tido hotel/chalet mengadap laut cam dlu....jauhnya nk menjangkau semua tu....
aku dh x blh tambah lg mslh aku utk selesaikan masalah yg ada...tp kalau x wat camtu cemana lagi....peningggggggg serabut....dan yg paling menyakitkan semua ini bukan salah aku pun.................aku mangsa keadaan.:(

5 comments:

SM79 said...

hanim, selagi dia x berubah smp bila benda ni akan berterusan...

fham5579 said...

mcmana nk ckp hah...bt masa ni mslh berubah tu adalah mslh selepas mslh yg ni. la ni mslh kesan drpd kekhilafan yg telah dilakukan yg tpaksa ditanggung.bilamana melibatkn byk pihak yg terlibat dgn kami..dia...adala juga nmpk koi2 tp xtau la xmau letak harapan terlalu tggi...jatuh berdebab sakit! aduyai

Anonymous said...

hurmm.. "manusia...!! xkn lari dr masalah.. lagi kite lari.. lagi masalah akan mengejar kite.." itulah kate sume owng kepada kite bila kite bermasalah.. tp same kew perasaan yg mereka rse bile mereka mempunyai masalah sperti kita... dn bagaimana klu kite kembalikan kate2 mereka itu kepada mereka.. dpt kew mereka menerimanye... so.. kepada kak anim.. buat lah yg terbaik dlm dunia.. maka kebaikan nye akan kita nampk bile kita di akhirat kelak... menangis la bile sedih dn ketawa la bile gembira.. yg sedih tidak kekal selamanya begitu juga dgn ketawa.. owng yg ketawa kerana kesedihan kita maka balasan kita kepada mereka adalah menangis bile mereka sedang menangis... insyaallah..

dr kgh...

iEtaFAkyR@ said...

cemana nk buat lagi hanim, dh tertulis dugaan utk hang cenni. terus2 berdoa, di lapangkan dada, berat cemana pun masalah yg menimpa setidak2nya hg tenang dan masih berfikiran waras utk mencari jalan keluar. jgn tambahkan lagi kekusutan yg sedia ada. amin!

aku eta said...

kadang2kan nim bukan dia tak tau pon pokok atau punca masalah...dia tau dan dia sendiri sedar...cuma dgn terang nak mengaku sendiri tu amat payah...*aku tengah cakap pasai dot dot dot *