Followers

Tuesday, May 24, 2011

Living among the cheaters

hmmm..bkn nk point kan tajuk tu sgt tp cam sgt kena ja dgn aku ni so sj ja la buh title tu p kan. actually sedang berasa tidak best lagi (lagi....buhsan kan)...selalu rasa nk jd ieta yg sentiasa bahagia ja..bila baca blog ieta selalu aku touched...ieta mmg deserved it sbb hati hg mmg beautiful la ieta walau aku x kenai hg sgt2 tp aku blh rasa centu..huhuhu....jiwang terbawa2 updated blog dia la ni sama...
baru2 ni aku terasa hati dgn adik aku...dia menipu aku pastu kantoi bila ada org lain tercerita kisah benar kejadian...kecik sungguh hati sbb aku rasa aku sgt care psl dia n life dia yg agak menyayat hati dikala2. hmmm xpala pujuk la hati pelan2 sensorang. pas hari kejadian kakak aku call bgtau dia bleeding...owh sungguh hati jd risau tp sbb kecik hati aku ni x kembang besar blk lg aku diam ja...next day kakak aku call lg tnya apa perkembangan dia (psl aku paling dekat dgn dia la ni)...trus terang aku x call @ sms tnya pn. hati aku makin rasa tertekan aku sms la dia kalau perlukan apa2 bantuan just give me a call...cukupla kot aku rasa untuk ketika ini..walau hati aku masih terluka at least i've done something yg aku rasa masih ada rasa perikemanusiaan sbg seorg kakak juga kan...hmmmm ngeluh lagi.
aku rasa walau aku ni x la baik sgt tp ada 1 kualiti dlm diri aku yg aku rasa aku boleh banggakan. aku x suka ckp bohong & aku x pandai ckp bohong...tp i am among the cheaters...penat..sedih....awat org suka bohong aku pdhal aku selalu ja ckp betui dlm apa kes sekalipun..tipu gak la kalau kata aku x penah ckp bohong tp it's depends bila keadaan mendesak dan utk sesuatu kebaikan...even dgn irfan yg x mengerti apa2 lg tu pn aku ckp ja betui kalau dia tanya apa2 pdhal dia bkn paham. aku akan tergagap bila situasi tiba2 menuntut aku ckp x betui..tergagap2 la jawabnya...kalau nk bohong kena reka dlu kot br leh bohong...tp ada org dgn spontan n beraninya leh buat cita dongeng secara spontan ja...x hirau pun kekantoian yg akan berlaku kemudian hari dgn cerita dongeng yg boleh disangkal n adakalanya agak tidak logik difikir dek akal yg waras n lebih cerdik dr si penipu itu....hmmmm....xtaula.
hmmm tgk blog sone psl jantung tetiba jd laju aku pn ada cita gk...last weekend masa blk dr umah MIL kami naikla lif cam biasa nk blk umah....irfan bersandar kt penjuru dinding tepi dgn pintu lif tu...tetiba bila pintu terbuka dia dh tersangkut daaa...aduiiii kecut gak perut aku time tu...n as usual bila jadi kejadian camtu aku akan jd pulse sebentar...aku mmg x reti nk wat apa2...dgn pantas papa nya tarik dia pelan2,....dia tergamam mula2 pastu reyau la xtau nk habaq....sib baik x dk apa2...tp nampak gkla kesan cam lebam sebab isi dia tertarik masuk kan....sapu minyak gamat dok sat dia okla...iqram plak yg reyau lebih sbb dia mmg xleh berada dlm situasi cemas camtu..takut agaknya....
senin aku cuti check up si ilham. budak mmmbamm2 ni semakin menggeramkan..muka ganas tp manja gila. suppose kena jumpa dentist tp sbb kami p lewat so x sempat nk jumpa Dr dh blk daaa....
Iqram plak hatu AF la ni..kalau konsert dia dok depan TV dgn khusyuknya....time menuju puncak mula la dia menari sama dgn tangan2 tolak2 ke atas badan buat pusingan 360 darjah...mmg lawak tgk dia buat aksi camtu...nk rakam buh kt sini cam x blh ja nk upload....nk upload gambaq pn seksa.
Last 2 week kami p ICT shah alam tu....MIL la ajak p jenjalan p la situ ...saja la nk merasa apa yg ada kt sana...cam boring gak arr bagi aku....xdk apa pun tgk lampu2 ja...x msk pn snowhouse tu...km msk tgk binatang2 tu ja. hari pun hujan sama jd cam x best dgn budak2 tu...stroller pn x bawa..lenguh siott dukung kenit ilham tu.kawasan dia luas camtu jadi penat (faktor usia...hahaha)...MIL dgn makcek pn x larat nk jalan...tgk2 pastu blk la..okla dr xde apa kan..dok umah boring siotttttt....jiran2 aku x penah kuar umah...hal masing2...sgt rindu keadaan kt umah lama bila bosan2 anytime ada ramai budak2 main kt luar n blh kuar sembang2 dgn jiran aku yg mmg suka wat lawak tu...aku visit gak sana last 2 week gk rasanya sbb irfan dh heboh sgt nk kesana...rindu la tu kt kengkawan dia....selalu tnya aku 'mummy kenapa kita pindah sini...napa kita x duduk sana je' sian anak mummy....have to anakku....too deep to explain...

4 comments:

iEtaFAkyR@ said...

thanx hanim sbb hg tringat kat aku... tp jgn la anggap dunia ni sgt membebankan hang. adakalanya kita kena take it easy, sbb byk perkara yg kita tk boleh nk capai sendiri. dlm certain2 perkara kita perlu bantuan keliling, tk kira la dari aspek apa or dari sesiapa jua sekali pun.
Allah tu penentu segala, apa yg aku buat skrg ni telah diberi keizinan dariNya, sama jugak dgn hang... makin byk dugaan hg tempuh, makin dekat hang denganNya kan. so, jgn la anggap kehidupan ni serba tak kena, mungkin cara kita ni belum diredhaiNya. wallahualam. yg penting terus terusan dan jgn putus asa utk meminta dariNya. amin.

SM79 said...

setuju dgn kata2 ieta..... hanim actually km pun terlalu bnyk problem... tp km try redha & tabah... kuat semangat.. dugaan demi dugaan... dgn cr ini kita akan lbh dekat dgnNya.... mgkin smlm ni kita lalai... tp bila diberi ujian.... x penah2 putus berdoa & meminta pdNya.. insyaallah 1 hr Dia akan makbulkan permintaan hambaNya... kerana Dia Maha Mengetahui dan Dialah Yang Menentukan.....

Diamilikku said...

aku pun banyak problem hanim..tapi malaih nak layan..blog aku untuk citer happy2 ja..sebab tu kalau hang noticed jarang aku tulih citer sedih2...sebab blog nih la untuk aku boost semangat aku..so aku akan baca yang best2 aku kena tulis yang best2....hang be strong ok

sengetminda said...

dear PPS(H1),
semua org akan ada masalah, cuma mungkin masalah yang berbeza dan sesuai dengan ketabahannya. Aku rasa hang sangat tabh, & skang hang la tempat aku ngadu. sorry sbb hang terpaksa share beban aku huhuhuhu

tp walau macam mana buruk pun keadaan dan org sekeliling kita, aku harap hang akan kekal jadi hanim. jgn kejahatan buat kita menjadi jahat. smoga kita akan kekal dlm this bonding 4ever. love u.