Followers

Tuesday, March 22, 2011

Irfan's 5th Birthday





21.03.2011 genapla usia anak sulungku 5 tahun. sat ja membesar duhai anakku. tahun ni sebab berada dlm situasi zaman kegelapan kan so aku simpan siap2 budget even skit utk birthday dia..target wat kt skool la kan dh msk sek nih...aku budget cake and goodies bag ja...xdk la party besar besaran...budget celebration namanya...janji dia happy n birthday dia tetap di celebrate walau dlm apa keadaan...
thn ni cake dia tetap la bola temanya...dh lama aku search n aim 3d soccer cake ni utk dia...dpt best price from Kak Ram Cakes....(customer tetap dh aku) pastu dpt lak port beli brg2 goodies secara borong n sgt berbaloi2....jimat gila rasa...aku buat 30bag dgn 4 brg dlmnya which is terdiri drpd balloon yg ada stick pastu lepas ada bunyi tu kan, sweet, cheezels kopok, cloud9 choc wafer and apple lollypop siap ada balut riben n cute ja. sekali dgn palstik happy birthday tu x sampai 50 ok....sgt berbaloi kan...pastu sebab ada stok nuget kt umah 2 bag aku gorengkan saja bagi depa makan.
kt sek dia malu plak...mmg dia ada ckp irfan xnkla buat birthday irfan kt sek..dia mcm malu gitu may be terinfluence dgn 1 birthday celebration srg schoolmate dia before...xtau la may be ada rasa malu bila jd tumpuan ka mcmana. rupanya teacher siap sediakan banner dah sib baik kalau x mesti cam kosong ja...bila aku sampai time makan depa teacher pun psg banner n tulis kt whiteboard nama dia...depa nyanyi kt dia n tiup la kek...mummy bawa opah n kwn baik irfan si naim utk sama2 celebrate kt skool ..iqram juga ikut ok..ilham je tak nnti susah mummy nk wat kerja sbb kena dukung dia kan.
birthday irfan hr isnin..a day before hr ahad tu xde wat apa2 la pun kt umah and mmg x plan pun nk wat kt umah due tu budget yg x brp nk ada dikala hujung2 bulan ni kan. tetiba lak rezeki dia la kan pagi2 atuk dia mai umah bg duit utk birthday dia..xtau utk support birthday yg kt sek dia ka mcmana cuma dia tnya nk buat besday irfan kt sek ke..pastu hulur some money...huhuhu....trus pikiaq mcm2...nk buat apa dgn duit ni, ni duit dia kan...trus cargas pikiaq aku watla skit kt umah utk kwn2 baik dia kt sini yg bakal ditinggalkan so soon...blh kira cam farewell sekali la...aduss sedih tul la nk tgglkan jiran2 aku yg dh serasi bersama tu....so cargas p pasar beli bahan2 buat laksa...budget guest jiran 3 pintu saja, sepupu aku kt bkt jalil (papa request) , opah atuk n mak menakan hubby.. tu ja. p bakery kt depan tu grab Ben10 cake 1/2kg punya dah la kan (ngam2 habis best sbb selalu x habis) maka terjadila birthday party kecil kecilan kt umah...double celebration la plak dlm budget xdk tu kan. sangat terharu bila jiran aku ntah masa bila blh lak gorengkan bihun 1 bekas besar and siap buatkan puding karamel yg mmg favourite aku tu utk majlis ni...thank u kakcik...jasamu dikenang..so jadi meriah la trus para menu di atas meja...makcek bawa kacang n jelly.
walau kecil2 lan camni tp rasa cam best sgt...terharu and sgt bermakna.
thanks God permudahkan semua urusanku.....amin.
to anakku tersayang jadi anak yg soleh, beriman, rajin belajar dan berbudi pekerti mulia ok...remember mummy will always love u and will alwez be by ur side....mmmuahhhh


8 comments:

SM79 said...

mmg pun hanim... kita akan rasa puas gitu... walau sekecil mana celebrations yg kita buat... janji anak2 happy..... time syamim km selalu main kut.... dpt bln april.. blh la meriah skit sambutan... almaklumlah saudara mara ramai....

apa pun autie nk wish... SELAMAT HARI LAHIR KE-5 UTK IRFAN.... semoga irfan menjadi anak yg soleh, dpt membantu mami serta menjaga adik2 kelak... semoga berjaya didunia & diakhirat...

fham5579 said...

tq auntie...tu la kalau nk ikut sedara mara belah papa dia pun ramai gila sue psl semua dok sini n depa ni mmg selalu rajin gathering sue dgn opah dia selalu kalut nk ajak kawan2 dia lagi kdg2 burst gak budget kalau nk ikut ja kehendak depa tapi sib baik depa selalu membantu so okla...kwn2 opahnya pn nk kena bg goodie bag bayangkanla gumana..adoi pening gk kdg2

SM79 said...

sguh la juga..... xpa... klu niat kita baik.. insyaallah akan senang ja kita nk harung semua ni..... demi anak2 kan.... :)

aku eta said...

best tu kek bola sebiji....aku nak kek bentuk tv sebijik bley...sakan no muahahahahahahahha....*loqlaq suwoh....anak sapa ni* :p

Diamilikku said...

kan....aku pun main kut untuk birthday alesha bulan depan...time birthday aisr papa dia pulak dapat kut..so fair and square...tetap usaha untuk celebrate walau sekadar makan berempat kan....:)
yang penting anak2 happy

Naddiea said...

meriah sungguh birthday bash irfan...emm terkenang aku birthday bash hayyan aritu yg x baper nk best sbb kek penyek pastu gambar ben10 x seperti yg diharapkan...iskskkk

iEtaFAkyR@ said...

macam mana pun hg celebrate, dlm hati anak2 tetap gembira. budak2 ni depa pandai appreciate walaupun sekejapan cuma dia tunjuk. yg penting depa happy, hg happy n sekaligus dpt jamu jiran2. berkat tu bila wat kenduri. rezeki kita tk putus org kata. amin!

fham5579 said...

tu la kan kengkawan..nk buat birthday anak ni 1 kepuasan...3-4 bln sebelum kepala otak aku dok pikiaq psl kek dia dh....puas rasa bila tgk dia hepi...:)