Followers

Sunday, March 13, 2011

My Kick Start...




mula2 rasa gundah sungguh nak start bisnes walau hanya kecil kecilan..inikan pula besar2an xdela nampaknya...atas dorongan kwn2 n situasi yg amat memerlukan reformasi ni aku harus cuba..perlu sepak mula kalau x x bergolek la bola tu kan...xdela game nya.
so bila peluang MSN buat sukaneka wanita dia open gerai dgn hanya RM10 aku rasa ini peluang paling baik utk aku.
buah kelapa nya telah di order so malam sebelum kejadian maka berhempas pulas la aku..blk ja dr keja non stop trus beli brg, blk umah mandi solat trus start...yg jd lama sbb galak nk lekat label apa bagai kalau x sat ja rasa..simple ja nk buatnya...
dgn bantuan hubby and kwn2 irfan (tlg gunting n lekat label kt cup) semua nya siap dlm pkl 11..si kecik 2 org tu xtau la nk ckp ..iqram punya la menyibuk nk pegang n kacau semua benda..dh di ikat kt car seat dia melalak...ilham plak dok buat perangai ja..sampai pkl 9 camtu bg susu tidokan barula aman skit..tggl srg lg tu ja xpa..bg ja apa2 kt dia dia mainla. huh! sungguh mencabar jugala kerja ngan budak2 kenet tu tp xpa...semua tu dugaan yg perlu aku tempuh...
aku budget dpt 100 cup tp dpt 60++ ja. 2 biji depa dh kenduri masa sesi mengupas buah nyoq tu...short dh 2 biji. byk tu ja kot termampu nk buat pun dgn keadaan baby2 aku tu pastu fridge pn kecik nk buh byk2 xleh. eh ...ha aku tambah skit buat dadih honey dew dlm 17 cup pakai yg instant punya tu nk bg lebih skit dh psl skit kan...dadih aku balance 5 cup..aku agih2kan pd assistant yg sgt rajin membantu di gerai aritu..thank u friend...
pkl 7.30a.m kuar umah antar budak2 tup2 nampk lori ais trus kona p beli 1 kampit..kalau x jenuh gk dok pikiaq mana nk p beli pagi2 buta pastu sapa plak nk p beli kan. ok settle sampai 8 lebih gk (agak lambat thumb print ok)
bisnes partner dh siap dh dgn sausage roll & kek pisangnya...seb baik dia teringat dgn lapik meja segala..aku x ingat dh.
pagi2 tu agak laju gak...tghr slow skit (jumaat kan).. mai ptg skit aku budget x habis dh la kot xpala x byk mana dh blh bg jiran2 n mentua aku rasa...tup2 sat ja licin dh...ptg2 org br beli nk bw blk kan.
actually walau untung x seberapa sgt tp aku puas hati n best gila sebab jeli aku habis. puas sungguh rasa...Alhamdulillah Tuhan permudahkan n makbulkan doa aku utk aku menyambung kehidupan n rezeki anak2 dr hasil titik peluh aku...amin....alhamdulilah.
pasni ada sambutan ulangtahun isn aku akan cuba lagi...semoga ada rezeki aku lagi disitu

p/s: thank u juga to cik boss beli 5 cup siap promote lg..hihihi...cik bos la yg dok bg support kt aku suh buat...

6 comments:

sengetminda said...

hahahaha....tp memang sedap weh! terasa sungguh kelapa itew. TAHNIAH! kepada asmarians yg nak wat party buih kat umah buleh la tempah kat hanim...................... 10%*wink*

fham5579 said...

wow party buih....yezza sila order yer

Diamilikku said...

curlasssssttt...bisneswoman....cayalah...syabas betty :0

SM79 said...

wahhhhh bestnya... i likeee.... syabasss dear fren....

km mmg suka bab2 menega guni..... sbb tu km penah menega kt pasar tani dlu..... best oooo.......... & rasa puas kan.....

aku eta said...

wah cayalah....sedap tu jelly nyoq...aku suka...tapi sikit pon tak tau nak buat macam mana...tau beli saja... ok pa kick start hang...pehni cuba meniaga rojak mak bee...kat kuantan depa juai satu bekas RM6.00 padahal kalau beli kat pekan rabu baru 3 RM10.00...apa lagi hanim...wink...wink...wink... :)
good job....org selalu kata two thumbs up...tapi aku nak kata all toes up muahahahahahhaha :p

iEtaFAkyR@ said...

alhamdulillah. mmg permulaan yg memberansangkan. keep up the gud work hanim. moga dipermudahkan segala urusan. amin.