Followers

Tuesday, March 8, 2011

titik permulaan perubahan dlm hidup....

hmmm..aku nk announce kt kwn2 yg baca blog aku dlu la naih..xtau gumana nk bgtau semua org sbb hati aku sgt ding dong la ni....sedih + happy juga..gumana xtau..
aku dh berjaya dpt Vista...umah yg ala2 org kaya2 dok bina umah atas bukit diseliputi pokok2 menghijau itu...sungguh nyaman suasananya.. berviewkan stadium bukit jalil yg gah dan bangunan astro yg glamer...hmmm...
mula dpt surat "anda berjaya" happy gilerrrrrrrrrrrr...1st of course aku sms boss aku yg selama ni sgt byk menyapot aku dr belakang. the other half??? hmmm tetiba rasa mcm xmau habaq kt dia lagi buleh x....(dikala aku tulis blog ni aku dh bocor rahsia dh kt dia)...aku...besala tera mana sgt nk berahsia dgn dia....
pastu sat ja rasa happy tu mai serabut plak dh....pause dlu sat...bila memikirkan anak2 mcmana? mana nk antaq depa? nk kena berulang alik bkt jalil - BTS plak ka? atau cari bbsitter lain dkt2 situ ja....mampukah aku? actually x jauh mana pn BTS-Bkt Jalil 10min x sampai...dh difikir masak2 xmau pening2 dlu otak aku untuk tahun ni aku decide biarla depa dgn keadaan depa la ni dlu...lgpn irfan sek situ lagi rugila nk pindah sek sbb dh byr deposit tahunan dia byk dh kan awal thn ritu...gumana pn kena antar amik dia gk kena p sana gk.
pastu aku rasa sedih sgt sbb nk tgglkan umah yg dh aku diami hampir 5 thn. lepas ja pantang irfan aku pindah dok situ..irfan pn dgn anak2 jiran aku tu dh mcm abang dia dh....ikut suka kluaq masuk umah org tu selagi depa x tutup pintu tido malam...siannya dia..mesti dia sunyi nnti...sedihnyaaaa....bila aku bgtau depa pn sedih gak...depa kata mesti sunyi pasni xdk budak2 tu nak di ajak main. mmg dr baby2 anak2 aku jd favourite anak jiran amik bw balik main dgn depa...iqram pn dh pandai tottet2 jalan masuk umah depa dh...la ni ilham plak depa dok culik bw blk...adoiii....aku pn dh di fasa sgt selesa dok situ sbb di zaman gelap aku la ni aku dh jarang kluaq x mcm dlu aku x reti dok umah, la ni aku dh mcm ok ja kalau x pi mana2 pn aku blh kluaq p sembang2 ngan jiran penghibur tika lara aku. uhhhh....sedihhh....
nnti dh dok umah baru ni mmg aku rasa confirm sunyi sebb kt situ hanya 2 blok staff tu ja umah org..lain2nya kwsn stadium n sek bkt jalil, padang2...n so on....pastu mmg umah tu agak kebelakang skit
tp demi mengubah sesuatu dlm hidup aku perlu pindah...aku harap dgn pindahnya aku akan ada suasana yg lebih baik dlm hidup aku walau x byk...aku sgt harap ada sinar dlm kehidupan baru aku nnti disitu. aku harus kuat, harus cekal walau apa jua situasi tggl dirumah baru tu lepas ni. sekurang2 nya aku dh ada base aku sendiri...akan kucuba merancang hidup aku tanpa bantuan org yg sgt memakan diri aku selama ini. jika ada bantuan ia akan aku anggap sebagai bonus. yaa....aku harus mengubah hidup n nasib aku...
tapi baru ni dlm konon kuatnya aku tu aku dok pikiaq....nk ikut k.wa blk oz...bw anak2 pastu nk tumpang umah dia sat, aku nk p keja GRO kt sana sbb blh dpt duit byk, suruh dia jaga anak aku sat since dia housewife ja la ni...dh byk duit abru aku pindah sewa umah sendiri....k.wa buleh x aku ikut hang..aku dh penat la hidup menderita kt sini...xdk sapa nk bela nasib aku n xdk sapa yg blh bantu aku lagi ...aku letih dgn semua ni..bulan pn xmau jatuh atas riba aku....

1 comment:

qasqas said...

nauzubillahminzalik...ingat ALLAH,ingat Rasullah s.a.w..akak masih ada ALLAH yg mmberikan rezeki,memberikan petunjuk..jgn ikukan nafsu diri yg binasa...sesungguhnya ALLAH telah berika pelangi yg cantik iaitu tmpt berteduh tuk akak dan ank2...dlm hidup ini kita spttnya bersyukur krna ALLAH masih sygkan kita dan memberi kita peluang untuk hidup...walau sepahit mna kita harus tempuh kerana di penghujungnya akan ada kemanisan nya...