Followers

Wednesday, March 2, 2011

porridge with love for anak bongsu mummy

huhuhu..tajuk ok x? hehehehe...tetiba cam beranak sulung plak 1st time experience sebelum subuh bangun masakkan porridge utk anak yg br belajar makan solid food...mula2 aku bg nestum beras kosong ja bancuh sekali ngan susu...pastu last 2 week bbsitter dia lak dok watkan porridge utk dia so started from last monday aku take over the duty (mmg duty aku pun kan sbg mummy dia)...so kunci jam pkl 6.00 a.m ok...tgh msk kedengaran azan subuh yg sgt menyahdukan diri ini...owh...
terasa syok n semangat plak masakkan dia porridge ni..ok menu dia utk 1st week ni...aku selang seli la bahan2nya...bayam, carrot, kentang, ikan bilis, isi ikan temenung & ayam..kalau buh ikan temenung aku akan buh daun sup supaya wangi skit kan...yg bestnya buat porridge kt budak demuk ni sbb dia mmg lalu makan n pemakan orgnya tu yg best..suap dia makan ja....x mcm abg2 dia 2 org tu makan cukup payah.
tau saipa rasa mcm 1st time experience dgn benda ni sbb 2 org abg dia tu duduk ngan opah so mummy cuma hantar sahaja ya with susu & diapers sahaja..penah buat juga tp opah dia kata depa xmau makan.hmmmm...disebabkan kecerewetan opah mereka mummy pn malas la nk buatkan...ingat lagi masa irfan rasanya umur dia dlm 3 bln camtu dorang dh sibuk nk bg dia makan dh..geram sgt masa tu tp as usual aku ni x terkeluar nye ayat No to them...aku senyum je...redha je la...sampai masa dia patut makan dia dh xnk makan end up dia hanya nak minum susu ja....kan,...kan...xmau kata apala...
Iqram ok skit dr irfan tahap makan dia tp still x seselera Ilham.




inila budak yg makin mendemuk ni...susu pun dia kuat minum....Muhammad Nizharul Ilham

5 comments:

SM79 said...

geram tgk budak debob ni... mcm nk geget ja... hehehe

best kan bila anak2 mkn... kita nk masak & suap semangat aja... tp km smp la still x dak xperience lg la nk ngun awai msk2 moi ni... heheheh
sbb syamim ngab MIL.. syamil ngan mak km.. weeknd km masak la.. :)

Admin said...

budak2 memamg banyak ragamnya..sabo jela...kalau rajin singgahla blog kita.Boleh share our life...

Diamilikku said...

okay la tu hanim...mcm ni la..hang tak yah bangun pagi2...weekends hang buat pastu frozen kan...nanti bagi kat bb sitter suh panaskan je...:)

aku eta said...

bravo...bravo....laki aku sejak dua menjak ni dia masak balik tuk aku bawak bekal pi sekolah...teruih berat aku naik 10kg...bapak banyak nasik dia masak...dh tu aku sorang sj yg tukang perabih....ngeh ngeh ngeh

fham5579 said...

sue...samala kita..ni km br nk merasa pengalaman..syok
laylihamid....thanks for dropping by
sone...wat gumana plak frozen weh? la aku masak nasi mlm tggl skit ..pagi aku rebus bg lembik pastu buh bahan2 dia la
eta...mithali la suamimu itu siap masak kt hg...bguih2