Followers

Thursday, March 17, 2011

sabar lagi


dh sabar n sabar n sabar..dh jenuh sabar dah tapi masih tidak ada kemajuan perubahan...masih siaran ulangan drama swasta sandiwara yang sama diulangtayang berkali2 sampai hati rasa dh tepu dh lali dh xdk airmata lg dh nk dititiskan..kubiarkan saja ianya flow just like that..ikut suka la...diam aku x bermakna aku redha saja apa yg berlaku..kusimpan semuanya supaya semua itu boleh dijadikan racun dlm hati untuk membuahkan rasa benci kerana rasa benci tu susah sgt nak timbul dlm hati ni...baik sgt la konon biar je diri ditindas, dianiaya menderita...
setelah ketabahan kesabaran hadap semuanya ni dlm jangka masa yg sudah lama aku sudah mula mengatur satu persatu dgn motif independent not too depending...(actually aku depending sebab situation yg terlalu memaksa utk aku trus depending) sgt naif ketika keadaan skrg...
aku sudah dapat pohon berteduh baru. aku sudah menjejakkan kakiku ke 1 destinasi yg mmg selama ini menjadi usaha terakhir..tp inipun aku masih anggap sbg usaha pemulihan bkn kehancuran lagi...masih ada pertimbangan disitu yer. aku xnk mengalah dan biarkan apa yg terbina selama ni hancur begitu saja tanpa usaha hingga ke akar umbi skrg2nya jika apa2 berlaku dimasa hadapan aku x dipersalahkan , aku juga masih memegang batas2 sbg seorg ...... dlm agama supaya tidak terlalu byk dosa aku kena tanggung juga demi masa depan anak2....that's the most important thing dlm kepala otak aku skrg that's why aku x blh emotional fikir tentang perasaan aku sj...masa depan anak2 masih jauh...aku nak mereka bahagia sebab tu aku masih disini.
semoga apa yg aku sedang usahakan akan diberkati olehNya dan mendapat pertolongan dariNya untuk mengubah keadaan menjadi lebih baik. Aku tau selagi aku tidak putus berdoa memohon yg terbaik Insyaallah Dia akan makbulkan...jadi aku serahkan segala takdir aku padaNya disamping usaha yg sedang aku lakukan walau dlm nada yg sgt perlahan.
Ya Allah beri aku ketabahan kesabaran dan kekuatan yg tidak pernah berbelah bagi utk aku mengharungi liku2 hidupku dgn jiwa yang tenang dan bahagia disamping anak2 tercinta.....dan aku tak nafikan yg jauh disudut hati 'masih ada cinta'...aku xmau bersikap ego dan hipokrit tentang hal ini...soal hati hanya diri sendiri yang tau.

6 comments:

iEtaFAkyR@ said...

amin. *sob*sob*

aku eta said...

tak pa hanim....aku sokong usaha hang...sekurang2nya hang usaha....insyaAllah hang boleh hanim...walaupon hang selalu kata hang lemah...hang letih...tapi aku rasa hang kuat...aku percaya...apa jugak benda mai insyaAllah hang boleh tangani dengan tabah...jangan tinggai solat...banyakkan doa...take care ok.... :)

sengetminda said...

amin. akan ada hikmahnya

Naddiea said...

insyaallah semoga dipermudahkan..ameen..

Diamilikku said...

allah maha mnegetahui segalanya...*amin*...moga rahmat allah itu milikMu

SM79 said...

semoga apa yg dihajati termakbul... sama2 berdoa....