Followers

Tuesday, April 5, 2011

5.4.2011

5.4.2011 genap setahun aku kerja kt sini...so far ok...keja kt sini xla boring setiap hari benda yg sama ja ngadap mcm keja kt tempat lama dlu..ada ja mcm2 program n aktiviti yg boleh turut serta..kenal ramai org dgn pelbagai ragam manusia...dari situ aku mengenal lebih asam garam hidup...perlu lebih berfikiran positif, lebih terbuka dan adakala perlu juga lebih berhati2 dan perlu lebih mesra kot psl aku ni kureng bab ni that's why org byk kata aku sombong...thanks to kwn2 kt sini yg sudi berkawan dgn aku (masa mula takut sgt x dpt nk cari kawan). dari segi keja okla cuma aku kena tingkatkan lagi prestasi la rasanya utk dpt APC hahahaha...jauh lagi okay nk ketahap tu...
5.4.2011 juga aku dah pun menghadiri 1 sessi kaunseling di Jab Agama Islam..apa yg aku harapkan touching yg mendalam bab2 agama, tanggungjawab dan so on dr org yg arif tentang agama tapi mcm x touched sgt la...aduyai....x sampai gakla expectation aku..hmmm xpala may be next time.
masalah dugaan yg x penah sunyi dtg menjelma dlm hidup aku masih juga mendatang sampai kdg2 aku rasa dahi aku yg dok asyik berkerut ni nk dicekang kan pun dh xleh..lama2 dok keras gutu mcm nenek 80 thn. Ustaz tu pun kata 'saya boleh nampak yg awak sangat tertekan'...yer en ustaz saya sgt tertekan....dan bila dia sebut yg paling utama dlm hidup berumahtangga adalah pertamanya sakinah iaitu ketenangan terus saja airmata aku mengalir laju hanya mendengar 1 perkataan tu saja kerja aku sgt tidak tenang melalui hidup sekarang. kusut terancam sakit jiwa tekanan tension semua dok ada xtau nk ungkap mcmana...aku cuba cari jalan penyelesaian tapi jalan penyelesaian yg diperlukan adalah tidak tercapai oleh kemampuan aku tika saat ini. Ya Allah aku hanya mampu berserah kepadaMu , aku pohon padaMu bantulah aku mencari jalan keluar..aku ingin hidup tenang, bahagia mcm org lain. kasihanilah aku.
aku sedang menerima kesan2 penganiayaan org lain buat tapi aku menjadi mangsa keadaan..satu demi satu dok mai sampaikan bila bunyi ja hp aku rasa nak reyau dah walau x tgk g dr sapa. mcm nk tukaq ja no phone tp semua tu bkn aku yg buat napa aku yg kena korban...rasa terancam, rasa x selamat, rasa x tenang, n rasa nk nangis sepanjang masa....

3 comments:

aku eta said...

hanim...aku tau hang ada prob tp aku tk tau apa sebenarnya prob hang....tp aku nk jgk hang kuat hanim....mcm aku pernah kata dulu...hang kena kuat utk 3 hero kesayangan hang...be strong...

fham5579 said...

thank u so much eta...kwn2 mmg byk bg aku semangat n kekuatan itu....doakan ada jalan terbaik n aku dpt keluar dr permasaalahan yg x henti melanda (huh ayat jiwang tuhh)

Diamilikku said...

aku doa dari jauh untuk hang...:)