Followers

Tuesday, April 26, 2011

Kursus Team Building & kisah tragis difitnah

Kursus...menggigil mummy ni kalau kena kursus bermalam kena tggl hero2 malaya tu...ni kali ke 2 dh actually krg skit gigil nya...yg 1st ritu lgpn 1 mlm ja , mlm ke 2 depa mai tido dgn aku...yg ni no compromise ok...
sib baik kepergian tu dlm situasi yg x menyedihkan sgt sbb hubby antaq aku mai keja pagi cam biasakan so x la rasa apa pun..berlepas dr opis plak tghr tu...
sampai sana 3 lebih dkt 4 dh trus check impian resort kt hulu langat tu...kwsn hutan rimba ok..dh msk perkampungan org asli dh....huhuhu...cuak juga pd mulanya psl aku takut skit hutan2 ni.
aktiviti2 yg disediakan best juga arr..having fun n released gak la stress yg terbeban di bahu selama ni kan....jungle tracking la buat aku skit takut. aku blh terjatuh 3 kali bila nk turun cerun...kasut aku pakai tu actually kasut badminton licin x sesuai la jungle tracking ni..ya la itu ja sports shoes yg ada...hahaha masa bila nk bsukan pun sgt..itupn beli lama dh pakai blh kira brp kali...msk hutan hancus kasut tu...jatuh kali ke 3 yg sakit...nk reyau mula tp tahan2..skit ja sebenarnya tp aku ni jenis manja over sakit skit pn nk reyau kan....calar ja kt lengan bila aku tahan pegang dahan pokok masa tergelincir kt cerun turun bukit tu...lebam arr...sib baik ada MA prihatin jln dekat2 ja dgn aku...diala rawat..(hihihi skit ja x darah pun actually..over kan)
trus la msg en suami kan konon nk ngadu la..lambat gila balas msg...bengang gak saipa cam x prihatin ja sbb lmbt balas...bila aku komplen so on n so on dia cam melenting plak..saipa..patut aku yg angin ni dia lak..huishhh...
pastu pas solat maghrib n baca yasin cek hp xdk apa2 berlaku..msg ka call ka xdk lgsg...geram2...call la konon nk ckp ngan anak ..x dapat....cek2 last msg pn x delivered...hmmm awat plak tp hp cam x off sbb kalau off mseti dpt msg dr maxis...call la adik ipaq aku...rupanya dia kata xtau saipa tetiba dia naik angin kepak 2 hp dia baling dlm parit pastu dia blah camtu ja dia kata(masa ni dia kt kedai adik ipaq)..tudia! hai xkn small matter camtu ja pn nk angin smpai centu...susah gk hati mlm tu agak x tenang n rasa nk blk sgt...
panjang lak aih cita...cut the story short la no...
hmm dok pikiaq cemana nk blk umah nnti ni dh x leh call...hmm try ckp ngn k.ina minta driver antarkan..sib baik buleh..so selamat la smpai ke rumah...dia xdk...dlm setgh jam dia smpai. muka toksah cita la....buat xtau ja kt aku ni..huh! xpala aku la start. p tanya2 br dia cita yg ada org dok bersms dgn dia bgtau yg aku ni bkn p kursus aku kelain pastu siap ckp aku dok lunch dgn srg technician kt opis ni siap mention nama budak itu...huh! smpai centu no fitnah....mmg aku ada p lunch dgn dia tp idaklerr berduaan...bertigaan, berempatan tu adala....jahat sungguh statement x bleh blah tu....aku pn anggap dia cam adik2 ja pun...psl dia staff aku so km mmg selalu akan bekerja bersama.
psl kat aku x p kursus tu bodo la fitnah camtu....kalau aku nk bg bukti berderet bukti aku leh bagila....
sib baik la dia x mcm menyalahkan aku sebab he know me well la...aku mana reti nk menipu dia...tp x salahkan dia la nk angin kan sbb kalau sapa pun dpt msg camtu aakn angin walau seketika...dia ajak jumpa xnk plak, call x nk plak jwb..xtau la apa motif dia...kalau minat kt aku mai la terus terang...byk ka duit nk couple dgn i??? i nk skandal yg kaya je tauuuuu.....
kalau en/cik pemfitnah baca blog saya ni terima kasih byk2 sbb anda telah membuat suami saya lebih menghargai saya.dan saya pun dpt rasa yg dia care sama saya yerr hahaha...kalau niat nk pecah belahkan kami soorryyy late la yerr...dan utk pengetahuan en yg jahat walau kami ada byk masalah tp cinta kami x penah padam pun sama sekali...kalau x dh lama kami x bersama dah, xyh tggu fitnah camni dh pn km ada dugaan yg lebih hebat dr ni...
and 1 more thing kalu nk bukti2 saya hadir ye ke kursus selama 3h2mlm sila view album team building saya kt facebook and sila minta tandatangan kehadiran dr HR...nk saya amik gambar tag peserta sekali pn blh..sijil blom kuar..dh kuar nnti saya publish naih...bye.....cepat jumpa saya dan buat pengakuan supaya saya dpt maafkan sbb Allah xkn ampunkan dosa org memfitnah ni selagi mangsa fitnah tu memaafkan yerrr...sila ambil perhatian seriussss....toksahla dok wat keja x pekdah n keji seperti ini lagi ....ingat tuhan, ingat mati sama....amin

4 comments:

Diamilikku said...

aku duk rasa ujian dan dugaan aku hebat...fitnah dunia aku hebat..rupanya ada lagi kawan2 yang diuji..sabaq na hanim..sama2 kita berdoa yang terbaik untuk kita semua

aku eta said...

pelik la manusia hat suka dok fitnah orang ni...apa yg dia dapat sebenrnya....hmmmm....

SM79 said...

sakit hati no bila ada org mcm ni dlm dunia...

Anonymous said...

as'salam... kak anim... sapew pun yg menfitnah pasti akan menerima balasan nye sama ade di dunia atau pun di akhirat.. maka jauhinye sebelum ia mendekati.. kak hanim.. x ade owng yg boleh menyabarkan kita selain dari diri kita sendiri dn bertawakal lah bile kita dilanda masalah .. itu pesanan EN SAHIDAN BIN ZAKARIA kpd kgh setiap kali kgh bermasalah..